How to enrol

How to enroll

Has been published the new admission news for the academic year 2024/2025 containing all the information necessary for enrollment.
The merit list for admission has been published.

Type of Access
This is a limited-entry programme. See admission requirements.
Read the admission requirements

Available positions

Minimo 1
Massimo 50
Uditori no


Taxes and Contributions

Quota iscrizione al Corso: € 500,00 + € 16,00 di marca da bollo
€ 516,00 all’atto dell’immatricolazione.


Benefit and incentives available

Attendance Requirements
obbligatoria 80%

Post Graduate Enrollment Service
Servizio Master e Corsi di Perfezionamento e di aggiornamento professionale

How to enroll

Applicants must apply online as indicated below.
Opening and closing deadlines for applying are indicated in Annex 1.
Please note: the procedure indicated below must not be followed by those applying for the Consulenza del lavoro course, who will have to follow the instructions set out in Art. 7 of this Call.
Application procedure
Step 1. Log into the ESSE3 online platform available at: https://univr.esse3.cineca.it/Start.do
If you are applying for the first time, you must first register in the system with your SPID login details. If you already have a student profile, you can use either your SPID or your GIA login details.
If your GIA login details have expired and/or forgotten you should request the recovery of your login details following the instructions at: www.univr.it/recuperocredenziali or logging in with your
SPID login details.
Please note: to complete your registration, you will need to have a scanned copy of your ID card on hand.

If you already have a profile in the system as a teaching staff/external user (company), you will need to create a student profile. Please note that you’ll have to re-register in the system if your tax ID number (codice fiscale) is not associated with your existing profile. If your tax ID no. has already been associated with your existing profile, please contact the Postgraduate Study Office.

Step 2. Once logged in, select “Segreteria > Concorso di ammissione > Iscrizione concorsi di ammissione” from the menu, then the course of your interest to complete the procedure. Then complete all the mandatory fields.
Once the application procedure is complete, the system will issue a registration receipt with a summary of your details, and you will receive an email confirming that your application has been submitted.
Students with disabilities or Specific Learning Disorder (SLD)/learning disabilities may request auxiliary aids and services if the course they are applying for requires them to pass an admission test2.

For further information and support for completing the online application procedure, please contact the Postgraduate Study Office, i.e. the “U.O. Master e Corsi di Perfezionamento e aggiornamento professionale” (Phone: +39 045 8028530– email segreteria.master@ateneo.univr.it)

Forms required for registration in the admission

Corso di Formazione Continua Master Tips on Internal Auditing & Fraud Prevention

Admission requirements

Consentono l'accesso le lauree triennali in Scienze Economiche (L33) o Aziendali (L18), Scienze dei Servizi Giuridici (L14), Scienze Politiche (L36), laurea a ciclo unico in Giurisprudenza (LMG/01). E' inoltre possibile accedere con altre classi di laurea triennali o magistrali previo invio al direttore del CV così da effettuare una valutazione di congruità con il percorso formativo.
Ai fini dell'attribuzione dei crediti formativi professionali è necessario comunicare l'eventuale iscrizione all'ordine di appartenenza.


Evaluation criteria for admission

E' prevista la selezione tramite valutazione del curriculum vitae solo in caso di superamento del numero massimo.


Benefit and incentives

E' previsto uno sconto del 20% sulla quota di iscrizione per le seguenti categorie:
1) Ai partecipanti delle edizioni del master in Internal Auditing & Compliance dell'Università di Verona e dei corsi di perfezionamento attivati in joint;
2) Ai partecipanti delle edizioni del corso di Perfezionamento e Aggiornamento Professionale in Frodi Aziendali: individuazione, contrasto e prevenzione dell'Università di Verona;
3) Ai soci AIIA (Associazione Italiana Internal Auditing), ACFE (Association Certified Fraud Examiners) e AIGA (Associazione Italiana Giovani Avvocati), agli iscritti all'Ordine professionale dei Dottori Commercialisti e degli Esperti Contabili, all'Ordine degli Avvocati, agli iscritti nei registri praticanti dei medesimi ordini professionali;
4) Agli enti e soggetti esterni che a vario titolo collaborano con il Master in Internal Auditing e al Corso di Perfezionamento in Frodi Aziendali: individuazione, contrasto e prevenzione.