Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea magistrale in Lingue per la comunicazione turistica e commerciale - Enrollment from 2025/2026The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno i
Seconda lingua straniera anno i
2° Year activated in the A.Y. 2013/2014
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno ii
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno i
Seconda lingua straniera anno i
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno ii
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Accounting and performance measurement (2012/2013)
Teaching code
4S01046
Teacher
Coordinator
Credits
6
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
SECS-P/07 - BUSINESS ADMINISTRATION AND ACCOUNTING STUDIES
Period
II semestre dal Feb 25, 2013 al May 31, 2013.
Learning outcomes
The course is aimed at investigating the issue of enterprise quantitative evidences which are instrument of evaluation of both economic and financial equilibrium of the business management.
After having firstly introduced some basic concepts of business economics, contents and structures of balance sheets will be analysed, and especially those figures which turn out to be of much interest for the targeted sector; in the end, major balance data analysis methods will be shown, in order to gather both some fluxes of economic-finance quantities and elaborate some appropriate markers and quotients, so to point out more complex and useful news by means of their due coordination, according to a quantitative point of view.
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|
F. Favotto (a cura di) | Economia aziendale. Modelli, misure e casi. (Edizione 2) | McGraw-Hill | 2007 | 978-88-386-6211-9 | con riferimento ai seguenti capitoli: Capitolo 1, Capitolo 2, Capitolo 6 (con esclusione del paragrafo 6.7), Capitolo 7. |
Examination Methods
La modalità di accertamento dell’apprendimento prevede una prova scritta (valutata in 30esimi), eventualmente integrata da una prova orale. Il giudizio complessivo è espresso in 30esimi.
La prova scritta è composta da due quesiti:
- il primo propone domande a risposta multipla ed è teso a verificare le conoscenze dello Studente sui diversi argomenti del programma;
- il secondo è relativo al corretto utilizzo di informazioni relative agli accadimenti gestionali al fine di pervenire, in concomitanza o in alternativa, alla determinazione delle principali quantità d’azienda, alla costruzione degli indicatori utili all’analisi di bilancio ed alla reda-zione dei prospetti contabili del bilancio di esercizio. Tale quesito si propone di accertare le conoscenze e le competenze specifiche dello Studente in merito alla struttura dei prospetti ed al contenuto delle poste di bilancio, nonché all’utilizzo delle informazioni in essi contenute al fine di orientare le decisioni gestionali.
La prova orale può essere richiesta, facoltativamente, dagli studenti che abbiano riportato nella prova scritta una valutazione almeno pari a 27/30esimi. Essa è volta ad accertare anche la capacità comunicativa dello studente, tenendo conto in particolare:
- del livello di approfondimento delle nozione apprese;
- della proprietà di linguaggio rispetto ai contenuti appresi;
- della capacità di collegamento sistemico delle conoscenze acquisite.