Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

Study Plan

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

2° Year  activated in the A.Y. 2013/2014

ModulesCreditsTAFSSD
9
A
IUS/04
9
B
SECS-P/01
9
B
SECS-P/03
9
B
SECS-S/01

3° Year  activated in the A.Y. 2014/2015

ModulesCreditsTAFSSD
6
B
IUS/07
9
B
SECS-P/02
9
C
SECS-P/12
Prova finale
3
E
-
activated in the A.Y. 2013/2014
ModulesCreditsTAFSSD
9
A
IUS/04
9
B
SECS-P/01
9
B
SECS-P/03
9
B
SECS-S/01
activated in the A.Y. 2014/2015
ModulesCreditsTAFSSD
6
B
IUS/07
9
B
SECS-P/02
9
C
SECS-P/12
Prova finale
3
E
-
Modules Credits TAF SSD
Between the years: 1°- 2°- 3°

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S00331

Credits

9

Also offered in courses:

  • Business law of the course Bachelor's degree in Business Administration (Vicenza)

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

IUS/04 - BUSINESS LAW

Period

secondo semestre dal Feb 17, 2014 al May 30, 2014.

Location

VICENZA

Examination Methods

Non sono previste prove intermedie.
Ciascun appello d'esame prevede una giornata nella quale è fissata una prova scritta, e una o più giornate destinate alle prove orali, di modo che l'esame potrà essere sostenuto in forma orale o scritta, a scelta dello studente, per la miglior valorizzazione delle attitudini di ciascuno.
L'esame scritto sarà svolto con l'ausilio del codice civile: per questo motivo, e in aderenza agli obiettivi formativi, la risposta alle domande non potrà essere la semplice trascrizione della norma, ma dovrà mirare a illustrare la ratio della stessa nel sistema del Diritto Commerciale, sottolineando i punti di contatto e di distanza con le norme previste per altri istituti.
L'esame orale si svolgerà quale interrogazione frontale classica, alla quale lo studente dovrà comunque presentarsi con un'edizione aggiornatissima del codice civile, del quale potrà essere chiamato a leggere e illustrare singole norme specifiche.
Gli studenti frequentanti potranno misurare, in itinere, in ragione dell'avanzamento del corso, la progressiva preparazione a mezzo di colloqui con il docente.
Si raccomanda di rammentare sempre la necessità di essere provvisti dell’edizione aggiornata del codice civile, ai fini dello studio e del sostenimento dell’esame.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE