Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
---|---|---|
primo semestre | Sep 24, 2012 | Dec 21, 2012 |
secondo semestre | Feb 18, 2013 | May 24, 2013 |
Session | From | To |
---|---|---|
Saperi minimi | Oct 1, 2012 | Sep 30, 2013 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Economics Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff

Borghesi Antonio
Mussini Mauro
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University. Please select your Study Plan based on your enrolment year.
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2013/2014
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Corporate reporting (2013/2014)
Teaching code
4S01871
Academic staff
Coordinatore
Credits
9
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
SECS-P/07 - BUSINESS ADMINISTRATION AND ACCOUNTING STUDIES
Period
secondo semestre dal Feb 17, 2014 al May 30, 2014.
Location
VERONA
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Colombo Giovanni E., Olivieri Gustavo (a cura di) | Bilancio d’esercizio e consolidato | Utet | 1994 | ||
Provasoli Angelo, Viganò Alfredo (a cura di) | Bilancio, Valutazioni, lettura, analisi | Egea | 2007 | ||
Philips A. Robert - Freeman R. Edward - Wicks C. Andrew | Che cosa non è la teoria degli stakeholder, in Teoria degli stakeholder (a cura di Freeman R. Edward, Rusconi Gianfranco, Dorigatti Michele) | Franco Angeli | 2007 | ||
Cerbioni Fabrizio, Cinquini Lino, Sostero Ugo | Contabilità e Bilancio | McGraw-Hill | 2011 | ||
Signori Silvana - Rusconi Gianfranco | Ethical Thinking in Traditional Italian Economia Aziendale and the Stakeholder Management Theory: The Search for Possible Interactions | Journal of Business Ethics | 2009 | ||
Mion Giorgio | Il contributo della concezione istituzionale per il rinnovamento della CSR | Rivista Italiana di Ragioneria e di Economia Aziendale | 2013 | ||
Zavani Mauro | Il valore della comunicazione aziendale. Rilevanza e caratteri dell’informativa sociale e ambientale | Giappichelli | 2000 | ||
Guatri Luigi, Bini Mauro | La valutazione delle aziende | Egea | 2007 | ||
Corbella Silvano (a cura di) | Letture di supporto al corso di Ragioneria Generale e Applicata | Copisteria La Rapida | |||
Molteni Mario | L’integrazione della CSR nella strategia d’impresa, in Rusconi Gianfranco – Dorigatti Michele, Impresa e responsabilità sociale | Franco Angeli | 2006 | ||
Poddighe Francesco (a cura di) | Manuale di Tecnica Professionale | Cedam | 2000 | ||
Broglia Angela | Spunti di riflessione critica sul valore aggiunto | Rivista Italiana di Ragioneria e di Economia Aziendale | 2004 |
Examination Methods
Per gli studenti frequentanti:
In itinere, nell’ambito di un disegno di didattica partecipativa ed interattiva, è offerta l’opportunità agli studenti frequentanti di sviluppare un tema a scelta attraverso un lavoro in gruppo che conduce alla stesura di una relazione ed alla sua presentazione con successiva discussione in aula.
Tali lavori di approfondimento sono facoltativi e sono finalizzati a:
- stimolare l’autonomo approfondimento sugli argomenti assegnati;
- sviluppare la capacità di comunicare dei contenuti attraverso varie forme di trasmissione (testo scritto, presentazione powerpoint, esposizione orale, …).
Tali lavori sono sottoposti a valutazione: il bonus eventualmente acquisito si aggiunge – fino ad un massimo di 5 punti – al voto della prova scritta finale se sostenuta nella sessione immediatamente successiva alle lezioni.
La prova finale è in forma scritta – valutata in 30esimi – e vuole accertare l’ampiezza e la profondità delle conoscenze maturate dallo studente su tutti gli argomenti del programma.
La prova scritta è composta da vari quesiti ciascuno dei quali è associato un punteggio, per un totale di 30 punti. I quesiti possono consistere in domande aperte, test a risposta multipla e applicazioni numeriche.
Gli studenti che riportano una valutazione della prova scritta finale di almeno 27/30 (comprensiva dell’eventuale bonus) possono – su loro richiesta – sostenere un colloquio su tutte le parti del programma, teso ad accertare anche la proprietà di linguaggio e la capacità di collegare in forma sistemica i vari concetti.
Per gli studenti non frequentanti:
La prova finale è in forma scritta – valutata in 30esimi – e vuole accertare l’ampiezza e la profondità delle conoscenze maturate dallo studente su tutti gli argomenti del programma.
La prova scritta è composta da vari quesiti ciascuno dei quali è associato un punteggio, per un totale di 30 punti. I quesiti possono consistere in domande aperte, test a risposta multipla e applicazioni numeriche.
Gli studenti che riportano una valutazione della prova scritta finale di almeno 27/30 possono – su loro richiesta – sostenere un colloquio su tutte le parti del programma, teso ad accertare anche la proprietà di linguaggio e la capacità di collegare in forma sistemica i vari concetti.
Type D and Type F activities
Modules not yet included
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and soon also via the Univr app.
Linguistic training CLA
Graduation
List of theses and work experience proposals
theses proposals | Research area |
---|---|
Comunicazione per la sostenibilità | Various topics |
Il futuro del corporate reporting (COVID19) | Various topics |
Le scelte alimentari dei giovani italiani: quanto è importante la sostenibilità? | Various topics |
Nuovi scenari e nuovi contesti di acquisto e consumo di bevande alcoliche | Various topics |
Sfide e opportunità del contesto digitale | Various topics |
Tesi di Laurea in Economia Comportamentale | Various topics |