Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea magistrale in Marketing e comunicazione d'impresa - Enrollment from 2025/2026The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
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2° Year activated in the A.Y. 2013/2014
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Modules | Credits | TAF | SSD |
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Modules | Credits | TAF | SSD |
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Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Agribusiness (2013/2014)
Teaching code
4S02523
Teacher
Coordinator
Credits
9
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
AGR/01 - AGRICULTURAL ECONOMICS AND RURAL APPRAISAL
Period
primo semestre dal Sep 23, 2013 al Jan 10, 2014.
Location
VERONA
Examination Methods
A conclusione delle lezioni, è prevista una prova scritta finale uguale per tutti gli studenti (non è prevista una prova intermedia).
La prova scritta finale sarà articolata in domande aperte e riguarderà tutti gli argomenti trattati durante le lezioni.
Particolare attenzione nella valutazione riguarderà la capacità di utilizzare le conoscenze acquisite per la realizzazione e simulazione di piani marketing da applicare al settore agricolo in virtù delle possibilità offerte dai finanziamenti comunitari e regionali con collegamenti a casi attuali.
La valutazione finale è espressa in 30esimi.