Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea in Lingue e letterature straniere - Enrollment from 2025/2026The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Prima letteratura straniera anno I
Seconda letteratura straniera anno I
2° Year activated in the A.Y. 2014/2015
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno II
Seconda lingua straniera anno II
Prima letteratura straniera anno II
Seconda letteratura straniera anno II
Materia d'area letteraria relativa alla prima letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-tedesco
Materia d'area letteraria relativa alla prima letteratura - linguistica d'area o storia della lingua -inglese
Literature of English-speaking Countries
Materia d'area letteraria relativa alla prima letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-russo
Materia d'area letteraria relativa alla prima letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-francese
Materia d'area letteraria relativa alla prima letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-spagnolo
3° Year activated in the A.Y. 2015/2016
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Prima letteratura straniera anno III
Seconda letteratura straniera anno III
Materia d'area letteraria relativa alla seconda letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-tedesco
Materia d'area letteraria relativa alla seconda letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-inglese
Materia d'area letteraria relativa alla seconda letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-russo
Materia d'area letteraria relativa alla seconda letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-francese
Materia d'area letteraria relativa alla seconda letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-spagnolo
Un insegnamento a scelta
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Prima letteratura straniera anno I
Seconda letteratura straniera anno I
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno II
Seconda lingua straniera anno II
Prima letteratura straniera anno II
Seconda letteratura straniera anno II
Materia d'area letteraria relativa alla prima letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-tedesco
Materia d'area letteraria relativa alla prima letteratura - linguistica d'area o storia della lingua -inglese
Literature of English-speaking Countries
Materia d'area letteraria relativa alla prima letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-russo
Materia d'area letteraria relativa alla prima letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-francese
Materia d'area letteraria relativa alla prima letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-spagnolo
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Prima letteratura straniera anno III
Seconda letteratura straniera anno III
Materia d'area letteraria relativa alla seconda letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-tedesco
Materia d'area letteraria relativa alla seconda letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-inglese
Materia d'area letteraria relativa alla seconda letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-russo
Materia d'area letteraria relativa alla seconda letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-francese
Materia d'area letteraria relativa alla seconda letteratura - linguistica d'area o storia della lingua-spagnolo
Un insegnamento a scelta
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
English Literature II (2014/2015)
Teaching code
4S00869
Teacher
Coordinator
Credits
9
Language
English
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
L-LIN/10 - ENGLISH LITERATURE
Period
I semestre dal Oct 1, 2014 al Jan 10, 2015.
Learning outcomes
The module aims at making students familiar with authors and genre modes representative of the English literature and culture of the period scheduled for the second-year course and at fostering their critical approach to the texts chosen for analusis and their contexts.
The course will be taught in English.
Program
The Gothic in Fiction
The aim of this course is to make the students familiar with the essential features of the gothic genre, theoretically and diachronically approached in its main inflections within British fiction, and studied through an in-depth analysis of some of its canonical texts.
Primary sources -
-BURKE, E., A Philosophical Analysis into Our Ideas of the Sublime and the Beautiful (cf.Oxford Anthology, Vol.1, Kermode&Hollander eds., pp.2144-2153.
-SHELLEY, M., Frankenstein or the Modern Prometheus (1818)
-Hogg, J., The Private Memoirs and Confessions of a Justified Sinner (1824)
-BRONTË, C., Jane Eyre (1847)
N.B.: students are requested to take primary texts with them when they come to sit for the exam
Secondary sources
FREUD, S., "Il Perturbante"/”The Uncanny” (1919)
-MELLOR, A.K., "Making a 'monster': an introduction to FRANKENSTEIN", in The Cambridge Companion to Mary Shelley, ed. by E. Schor, 2003, ch.1 (9-25).
-BOUMELHA, P., "JANE EYRE", in Jane Eyre, ed. by H. Glen, 1997, ch.6 (130-146).
-REDEKOP, M., "Beyond Closure: Buried Alive with Hogg's JUSTIFIED SINNER", English Literary History, vol.52, pp.159-184.
(A plaquette containing the critical bibliography above will be made available)
Additional and compulsory secondary sources for non-attending students:
-HOGLE, J.E., (ed.),The Cambridge Companion to Gothic Fiction (2002): Introduction (by Hogle) + chapter 1, “The Genesis of Gothic Fiction” (by Clery, E.J.)
-SERTOLI, G. e MIGLIETTA,G., (a cura di ), Inchiesta sul bello e sul sublime (1998)
- MALCHOW, H.L., "Frankenstein's monster' in Gothic Images of Race in Nineteenth-Century Britain, 1996, ch.1 pp.17-40.
- MARRONI, F., Come leggere Jane Eyre, Solfanelli, (2014), capitolo II.
Handbook of literary history to be used for general reference: A. SANDERS, The Short Oxford History of English Literature, Oxford, Clarendon Press, 2004.
Examination Methods
Oral assessment