Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.
If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:

Laurea magistrale in Marketing e comunicazione d'impresa - Enrollment from 2025/2026

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

CURRICULUM TIPO:

1° Year 

ModulesCreditsTAFSSD
Stage
6
F
-

2° Year   activated in the A.Y. 2020/2021

ModulesCreditsTAFSSD
Final exam
15
E
-
activated in the A.Y. 2020/2021
ModulesCreditsTAFSSD
Final exam
15
E
-
Modules Credits TAF SSD
Between the years: 1°- 2°

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S010028

Credits

1

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

NN - -

Period

secondo semestre (lauree magistrali) dal Mar 1, 2021 al Jun 1, 2021.

Learning outcomes

Obiettivi e contenuti del progetto:
Il progetto formativo si articola su una serie di 6 incontri per familiarizzare con Google Ads, comprenderne le potenzialità in ambito di promozione digitale di brand, aziende e servizi e approfondire la conoscenza operativa dello strumento tramite esercitazioni pratiche.
Al termine del percorso i partecipanti saranno nelle condizioni di sostenere le prove che Google effettua per rilasciare le certificazioni ufficiali nei vari ambiti di applicazione di Google Ads.
Gli incontri saranno condotti da esperti certificati provenienti da WinTrade, agenzia nel top 3% delle agenzie Google Partner in Italia e potranno contare su interventi di Google Italia e di aziende che già utilizzano con efficacia lo strumento per la propria promozione online.

Program

Periodo di svolgimento:
Aprile – Maggio 2021
Destinatari:
Il progetto è dedicato agli studenti iscritti al secondo anno del Corso di Laurea Magistrale in Marketing e Comunicazione d’Impresa.
Le attività didattiche potranno svolgersi in modalità duale (in presenza e a distanza) o esclusivamente in modalità a distanza; il numero massimo di partecipanti è 50.

Examination Methods

Modalità della prova finale:
L’accertamento avverrà tramite supervisione diretta, la discussione dei materiali sviluppati durante il progetto e la valutazione di un elaborato finale che sarà necessario produrre per il riconoscimento del cfu, oltre ad una frequenza minima di 5 incontri.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE