Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.
If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:

Laurea in Matematica applicata - Enrollment from 2025/2026

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

CURRICULUM TIPO:

2° Year   activated in the A.Y. 2021/2022

ModulesCreditsTAFSSD
6
A
MAT/02
6
B
MAT/03
6
C
SECS-P/01
6
C
SECS-P/01
English language B1 level
6
E
-

3° Year   activated in the A.Y. 2022/2023

ModulesCreditsTAFSSD
6
C
SECS-P/05
Final exam
6
E
-
activated in the A.Y. 2021/2022
ModulesCreditsTAFSSD
6
A
MAT/02
6
B
MAT/03
6
C
SECS-P/01
6
C
SECS-P/01
English language B1 level
6
E
-
activated in the A.Y. 2022/2023
ModulesCreditsTAFSSD
6
C
SECS-P/05
Final exam
6
E
-
Modules Credits TAF SSD
Between the years: 1°- 2°- 3°
Between the years: 1°- 2°- 3°
Other activities
6
F
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S009733

Coordinator

Francesca Monti

Credits

1

Also offered in courses:

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

FIS/08 - PHYSICS TEACHING AND HISTORY OF PHYSICS

Period

I semestre dal Oct 1, 2020 al Jan 29, 2021.

Learning outcomes

Conoscenza e comprensione delle più comuni metodologie di apprendimento attivo
Comprensione degli ambiti rispetto ai quali le metodologie di apprendimento attivo si sono rivelate più efficaci
Individuazione dei punti di forza e di debolezza delle metodologie di apprendimento attivo
Analisi della metodologia dell’Inquiry-Based Science Education
Analisi del concetto di Responsible Research and Innovation
Comprensione del ruolo della Storia della Fisica nella Didattica della Fisica
Discussione del ruolo della “Conoscenza Comune” nei processi di insegnamento-apprendimento della Fisica
Comprensione del concetto di modello e del suo utilizzo in Fisica

Program

Programma del corso: 

23 novembre 2020 dalle 14:30 alle 16:30 via zoom
Modelli spontanei di conoscenza e conoscenza scientifica

27 novembre 2020 dalle 14:30 alle 16:30 via zoom
Strategie di apprendimento attivo

30 novembre 2020 dalle 14:30 alle 16:30 via zoom
Didattica sostenibile: "inquiry based science education" e "responsible research and innovation"

4 dicembre 2020 dalle 14:30 alle 16:30 via zoom
I modelli nella didattica delle discipline scientifiche: un approccio unificante a fenomeni "diversi"

Examination Methods

Per gli studenti interessati, in base a quanto sarà deliberato in merito dal proprio Consiglio di Corso di Studio o Collegio di Dottorato, potrà essere prevista l'acquisizione di 1 CFU nel SSD FIS/08-Didattica e Storia della Fisica (il CdS di Matematica applicata e Mathematics ha già deliberato in merito) a fronte della partecipazione ad almeno tre delle quattro lezioni e della presentazione e positiva valutazione di un elaborato sui temi trattati nel corso con modalità che verranno indicate in seguito e concordate con il prof. Fazio

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE