Studiare
In questa sezione è possibile reperire le informazioni riguardanti l'organizzazione pratica del corso, lo svolgimento delle attività didattiche, le opportunità formative e i contatti utili durante tutto il percorso di studi, fino al conseguimento del titolo finale.
Piano Didattico
Il piano didattico è l'elenco degli insegnamenti e delle altre attività formative che devono essere sostenute nel corso della propria carriera universitaria.
Selezionare il piano didattico in base all'anno accademico di iscrizione.
1° Anno
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
2° Anno Attivato nell'A.A. 2020/2021
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
3° Anno Attivato nell'A.A. 2021/2022
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Legenda | Tipo Attività Formativa (TAF)
TAF (Tipologia Attività Formativa) Tutti gli insegnamenti e le attività sono classificate in diversi tipi di attività formativa, indicati da una lettera.
Riabilitazione nell'eta' evolutiva (2021/2022)
L'insegnamento è organizzato come segue:
Obiettivi formativi
The aim of the course is to raise awareness of the main neuropsychiatric disorders of childhood and adolescence, to acquire knowledge on the rehabilitative specificities of children and adolescents and the bases for developing abilities to plan, implement and evaluate preventive and rehabilitative interventions peculiar: to favor the development of a practice oriented to the connection between the services of the infant area and the adult area. MODULE METHODS AND REHABILITATION TECHNIQUES IN THE AGE OF DEVELOPMENT Educational objectives: To provide students with the fundamental knowledge regarding the rehabilitative specificities of the main psychopathological frameworks of the child and adolescent with reference to international guidelines and specific rehabilitation techniques for the developmental age . NEUROPSYCHIATRY INFANT MODULE Training objectives: At the end of the lessons, the student will have to demonstrate to be able to know characteristics, symptoms, causes and main treatments of Neurodevelopment disorders (autism spectrum disorder, 13 intellectual disabilities, ADHD) and behavioral disorders in developmental age (oppositional contrast disorder, conduct disorder). LONGITUDINAL PERSPECTIVE MODULE FOR THE REHABILITATION OF DEVELOPMENTAL PROBLEMS OF DEVELOPMENT Training objectives: Analysis of the main childhood age disorders in the different developmental stages of development up to adulthood with a view to favoring a connection between the services of Child Neuropsychiatry and those of Mental Health