Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
For the year 2021/2022 No calendar yet available
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Medicine Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Should you have any doubts or questions, please check the Enrolment FAQs
Academic staff
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University. Please select your Study Plan based on your enrolment year.
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Professional Laboratories (2nd year) (2021/2022)
Teaching code
4S000105
Teacher
Coordinatore
Credits
1
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
MED/50 - APPLIED MEDICAL TECHNOLOGY AND METHODOLOGY
Period
1 e 2 SEMESTRE PROFESSIONI SANITARIE dal Oct 1, 2021 al Sep 30, 2022.
Learning outcomes
Training objectives: The course aims to provide the student with techniques of clinical data collection, topical application of condoms, mechanical instrumentation and basic manual instrumentation, respecting work ergonomics and the correct working positions to prevent musculoskeletal disorders. The student will also have the opportunity to experiment with the first aid manoeuvres in the event of a health emergency, especially in the dental field
Program
clinical data collection
dental dam
topical fluoride application
mechanical instrumentation
basic manual instruemntation
Examination Methods
oral or written with multiple choice or open questions
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details.
Further services
I servizi e le attività di orientamento sono pensati per fornire alle future matricole gli strumenti e le informazioni che consentano loro di compiere una scelta consapevole del corso di studi universitario.
Gestione carriere
Graduation
Orario Lezioni
Si pubblicano gli orari delle lezioni relativi al 1^anno -1° semestre: Gli orari degli anni 2 e 3 sono pubblicati alla voce "Orario " in alto a destra di questa pagina;La frequenza in aula delle lezioni è obbligatoria ed è prevista per tutti e tre gli anni di corso.
Le lezioni si svolgeranno in sicurezza, la capienza delle aule è limitata al 50% dei posti disponibili
Per gli studenti l’accesso in aula richiederà obbligatoriamente la preventiva prenotazione del posto tramite l’App UNIVR Lezioni.
er consentire a tutta la comunità studentesca di frequentare le attività didattiche in presenza, potrà essere utilizzato il principio di turnazione ovvero l’alternanza tra la possibilità di frequentare in presenza. Verrà data priorità di accesso all’aula alle studentesse e agli studenti con esigenze specifiche di apprendimento e alle studentesse e agli studenti internazionali che lo richiederanno
Il Collegio Didattico ha recentemente deliberato che le lezioni siano erogate in presenza a metà studenti e l’altra metà in diretta streaming per tutti e tre gli anni di corso, attraverso l’utilizzo della piattaforma Zoom e che essendo la frequenza prevista dal regolamento obbligatoria ( 75% per l'insegnamento e 50% del modulo), pena l'esclusione all’esame. Quest‘ultima è considerarata valida se lo studente è presente in aula e/o in collegamento in diretta streaming.
IMPORTANTE: PER POTER SEGUIRE LE LEZIONI IN STREAMING, I POSTI A SEDERE IN AULA, DOVRANNO RISULTARE TUTTI OCCUPATI
Lo studente è obbligato a mantenere accesa la telecamera mentre il microfono può essere spento.
Permane l’obbligo da parte del docente della registrazione la cui visione non vale come certificazione di presenza.
IMPORTANTE: l'aula assegnata al 1 anno di corso è l'aula 4 della Lente Didattica all'interno del Policlinico G.B. Rossi di Verona, la quale ha una capienza pari a 11 posti in presenza.
E‘ obbligatorio che il n. di studenti prenotati per queste aule siano gli stessi numeri/persone per:
1 ANNO: Aula 4 Lente didattica
2-3 ANNO: Aula 1 Ex Area Gavazzi - e Aule Piastra Odontoiatrica
https://www.univr.it/coronavirus-info-studenti
Attachments
Title | Info File |
---|---|
![]() |
30 KB, 27/09/21 |
Calendario Esami
in questa pagina verranno pubblicati i calendari degli esami del Corso di Laurea.
Si ritiene utile allegare le linee guida dell'ateneo circa la possibilità di poter richiedere lo svolgimento degli esami on line.
Si allega altresì il modulo da compilare per richiedere lo svolgimento degli esami a distanza da indirizzare ai docenti interessati.
E' possibile richiedere l'esame a distanza solo in presenza di 3 casi:
1) Essere attualmente positivi al covid-19 ed in isolamento;
2) Essere stato a stretto contatto con soggetto positivo;
3) Essere in quarantena per ingresso/rientro in Italia da paese straniero;
4) Risiedere in un luogo distante oltre 80 km dalla sede didattica del Corso di Studio;
Attachments
Title | Info File |
---|---|
![]() |
404 KB, 11/01/22 |
![]() |
397 KB, 17/12/21 |
![]() |
395 KB, 10/01/22 |
![]() |
403 KB, 18/01/22 |
![]() |
391 KB, 16/12/21 |
![]() |
297 KB, 16/12/21 |
![]() |
46 KB, 27/01/22 |