Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea magistrale in Governance e amministrazione d'impresa - Enrollment from 2025/2026The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1 module between the following
2 modules among the following
2° Year It will be activated in the A.Y. 2025/2026
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1 module between the following
2 modules among the following
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1 module between the following
2 modules among the following
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1 module between the following
2 modules among the following
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1 module between the following ("Advanced international accounting" 1st year or "Business valuation" 2nd year)
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
The business consultant accountant (2024/2025)
Teaching code
4S013263
Teacher
Coordinator
Credits
2
Also offered in courses:
- The business consultant accountant of the course Bachelors' degree in Business Administration and Management
- The business consultant accountant of the course Bachelor's degree in Business Innovation and Economics
- The business consultant accountant of the course Master’s degree in Marketing and Corporate Communication
- The business consultant accountant of the course Master’s degree in Management and business strategy
- The business consultant accountant of the course Master's Degree in Sport Management for an innovative and sustainable sport system
- The business consultant accountant of the course Master’s degree in Supply Chain Management
- The business consultant accountant of the course Bachelor's degree in Economics and Business
- The business consultant accountant of the course Bachelor's degree in Economics, Firms and International Markets
- The business consultant accountant of the course Master’s degree in Banking and Finance
- The business consultant accountant of the course Master’s degree in Economics and Data Analysis
- The business consultant accountant of the course Master’s degree in International Economics and Business
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
NN - -
Period
Secondo semestre LM dal Feb 17, 2025 al May 23, 2025.
Erasmus students
Not available
Courses Single
Not Authorized
Learning objectives
Il Corso si pone l’obiettivo di far acquisire un’approfondita conoscenza del ruolo del Dottore
Commercialista come consulente d’impresa, così da orientare gli Studenti nelle scelte del proprio corso di laurea/piano di
studi e della futura professione. Tale obiettivo è perseguito fornendo ai partecipanti l’occasione di ascoltare esperienze
professionali reali, con esame di casi pratici, durante 5 incontri, svolti in presenza, avendo come docenti dei Dottori
Commercialisti.
Referente del corso: dott. Alberto Castagnetti (Associato Studio Alberti e Associati; Vice-Presidente dell’Ordine dei
Dottori Commercialisti ed Esperti Contabili – Verona).
Program
Da definire.
Learning assessment procedures
Si ricorda che i laureandi di dicembre 2024 e aprile 2025 non possono partecipare e richiedere l'accreditamento di cfu per la presente attività, in quanto si tratta di un'erogazione 2024/2025, mentre le sessioni di laurea si riferiscono all'a.a. 2023/2024.
Gli studenti regolarmente iscritti all'a.a. 2024/2025 sono tenuti a inserire l'attività a libretto.
L’accertamento avverrà al termine del percorso formativo, tramite valutazione di
una relazione finale scritta in cui lo Studente dovrà sintetizzare l’apprendimento delle conoscenze acquisite.
Riconoscimento di crediti formativi (CFU) di tipologia D:
L’attività formativa richiede un impegno corrispondente a 2 CFU di tipologia D (attività a scelta dello studente). Il
riconoscimento di crediti è subordinato alla frequenza di almeno 4 dei 5 incontri e al superamento di una prova finale,
costituita da una relazione scritta di circa 5 facciate su di una delle 5 tematiche affrontate, da trasmettere via mail alla
dott.ssa Maria Teresa Colombari (mariateresa.colombari@albertiassociati.com) entro una settimana dal termine del
corso.
Si precisa che gli studenti che hanno già acquisito CFU in relazione all’analoga iniziativa sviluppata nell’a.a. 2023-
2024 possono partecipare agli incontri di questa edizione ma non richiedere il riconoscimento dei relativi CFU.