Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

Study Plan

This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.
If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:

Laurea magistrale in Governance e amministrazione d'impresa - Enrollment from 2025/2026

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

2° Year  It will be activated in the A.Y. 2025/2026

ModulesCreditsTAFSSD
2 modules among the following
Final exam
12
E
-
It will be activated in the A.Y. 2025/2026
ModulesCreditsTAFSSD
2 modules among the following
Final exam
12
E
-
Modules Credits TAF SSD
Between the years: 1°- 2°
English B2
4
F
-
Between the years: 1°- 2°
1 module between the following ("Advanced international accounting" 1st year or "Business valuation" 2nd year)
Between the years: 1°- 2°

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S013263

Credits

2

Also offered in courses:

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

NN - -

Period

Secondo semestre LM dal Feb 17, 2025 al May 23, 2025.

Erasmus students

Not available

Courses Single

Not Authorized

Learning objectives

Il Corso si pone l’obiettivo di far acquisire un’approfondita conoscenza del ruolo del Dottore
Commercialista come consulente d’impresa, così da orientare gli Studenti nelle scelte del proprio corso di laurea/piano di
studi e della futura professione. Tale obiettivo è perseguito fornendo ai partecipanti l’occasione di ascoltare esperienze
professionali reali, con esame di casi pratici, durante 5 incontri, svolti in presenza, avendo come docenti dei Dottori
Commercialisti.
Referente del corso: dott. Alberto Castagnetti (Associato Studio Alberti e Associati; Vice-Presidente dell’Ordine dei
Dottori Commercialisti ed Esperti Contabili – Verona).

Program

Da definire.

Learning assessment procedures

Si ricorda che i laureandi di dicembre 2024 e aprile 2025 non possono partecipare e richiedere l'accreditamento di cfu per la presente attività, in quanto si tratta di un'erogazione 2024/2025, mentre le sessioni di laurea si riferiscono all'a.a. 2023/2024.
Gli studenti regolarmente iscritti all'a.a. 2024/2025 sono tenuti a inserire l'attività a libretto.

L’accertamento avverrà al termine del percorso formativo, tramite valutazione di
una relazione finale scritta in cui lo Studente dovrà sintetizzare l’apprendimento delle conoscenze acquisite.
Riconoscimento di crediti formativi (CFU) di tipologia D:
L’attività formativa richiede un impegno corrispondente a 2 CFU di tipologia D (attività a scelta dello studente). Il
riconoscimento di crediti è subordinato alla frequenza di almeno 4 dei 5 incontri e al superamento di una prova finale,
costituita da una relazione scritta di circa 5 facciate su di una delle 5 tematiche affrontate, da trasmettere via mail alla
dott.ssa Maria Teresa Colombari (mariateresa.colombari@albertiassociati.com) entro una settimana dal termine del
corso.

Si precisa che gli studenti che hanno già acquisito CFU in relazione all’analoga iniziativa sviluppata nell’a.a. 2023-
2024 possono partecipare agli incontri di questa edizione ma non richiedere il riconoscimento dei relativi CFU.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE