Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Type D and Type F activities
I Regolamenti dei corsi di laurea e di laurea magistrale di scienze motorie prevedono che gli studenti possano completare il proprio piano didattico, frequentando oltre agli insegnamenti obbligatori anche delle attività formative a scelta, per approfondire alcuni aspetti tematici o settori di interesse, in coerenza con il proprio percorso formativo.
Le attività formative a scelta di ambito D sono indicate all’interno del piano didattico del corso di studio prescelto, mentre le attività formative di ambito F sono individuate da una apposita commissione di docenti. Queste ultime attività possono essere conferenze, seminari, webinar, altro e vengono acquisite con una valutazione e non con un voto in trentesimi.
PERCORSO ELETTIVO
E' possibile personalizzare il proprio piano didattico, selezionando determinate attività a scelta e attivando così un "percorso elettivo" di preferenza tra quelli proposti dal Collegio didattico di Scienze motorie.
Ai link sotto indicati si possono trovare le tabelle con le attività a scelta e i percorsi elettivi disponibili e le indicazioni per l'inserimento delle attività a scelta nel piano didattico da compilare a cura dello studente:
Tabelle delle attività a scelta
Regole per la compilazione del piano didattico con le attività a scelta
COMPETENZE TRASVERSALI
Scopri i percorsi formativi promossi dal Teaching and learning centre dell'Ateneo, destinati agli studenti iscritti ai corsi di laurea, volti alla promozione delle competenze trasversali:
https://talc.univr.it/it/competenze-trasversali
years | Modules | TAF | Teacher | |
---|---|---|---|---|
3° | Physical bases of exercise prescription | D |
Silvia Pogliaghi
(Coordinator)
|
|
3° | Sport physiology | D |
Silvia Pogliaghi
(Coordinator)
|
|
2° 3° | Advanced nutrition for sports | D |
Silvia Pogliaghi
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher | |
---|---|---|---|---|
3° | Theory and pedagogy of nordic walking | D |
Barbara Pellegrini
(Coordinator)
|
|
2° 3° | Hygiene applied to physical activities | D |
Stefano Tardivo
(Coordinator)
|
|
2° 3° | Statistics applied to movement sciences | D |
Maria Elisabetta Zanolin
(Coordinator)
|
Introduction to movement analysis and motor control [Matricole pari] (2021/2022)
Teaching code
4S000968
Academic staff
Coordinator
Credits
6
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
M-EDF/01 - PHYSICAL TRAINING SCIENCES AND METHODOLOGY
Period
1° semestre dal Oct 1, 2021 al Jan 21, 2022.
Location
VERONA
Learning outcomes
By attending the class the student will learn the main approaches developed (both holistic and deterministic) for describing and predicting the human movement. The students will receive basic information about the control and learning of human movement. In particular, the control of movement, the perception action coupling and the related emergent features defined from movement behavior. At the end of the class the student is supposed to know the contents presented during class by showing a critical and individual capacity of judgment and evaluation of cases ranged from the sport environment to the movements performed in the everyday life.
Program
Lezione 1: Class Presentation and Dimensional Analysis
Lezione 2: Dimensional Analysis
Lezione 3: Movement Analysis: Motion Capture
Lezione 4: Movement Analysis: Force Platform
Lezione 5: Movement Analysis: EMG-TMS
Lezione 6: Biomechanics Lab
Lezione 7: Brain and behavior
Lezione 8: Cognitive functions of premotor brains
Lezione 9: Movement organization
Lezione 10: Locomotion
Lezione 11: Voluntary movement: primary motor cortex
Lezione 12: Voluntary movement: premotor cortex
Lezione 13: Eyes movement control
Lezione 14: Postural Control
Lezione 15: Perception action in sport
Lezione 16: Elite brain of athletes
Lesson 17: Definition and basis of motor learning
Lesson 18: Research methods in motor learning
Lesson 19: Conditions of practice
Lesson 20: Variability of practice
Lesson 21: Augmented feedback
Lesson 22: Learning processes
Lesson 23: Retention
Lesson 24: Transfer
Bibliography
Examination Methods
The evaluation is based on a written part and an oral part.
For what concern the written part the test will be formed by 60 multiple choices questions with just one correct answer. The time for the written test execution is of 50 minutes. If the student pass in the written test has the possibility, if desired, to sustain an oral test. Otherwise the student can just accept the evaluation obtained by the written test and ask for the registration of the grade obtained.