Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Prima letteratura straniera anno I
Seconda letteratura straniera anno I
2° Year activated in the A.Y. 2014/2015
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno II
Seconda lingua straniera anno II
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II Tedesco
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II Inglese
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II Francese
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II Russo
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II Spagnolo
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II Tedesco
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II Inglese
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II Francese
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II Russo
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II Spagnolo
Un insegnamento a scelta
Un insegnamento a scelta
Urban, commercial and transportation geography
Un insegnamento a scelta
3° Year activated in the A.Y. 2015/2016
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Un insegnamento a scelta
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Prima letteratura straniera anno I
Seconda letteratura straniera anno I
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno II
Seconda lingua straniera anno II
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II Tedesco
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II Inglese
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II Francese
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II Russo
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II Spagnolo
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II Tedesco
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II Inglese
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II Francese
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II Russo
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II Spagnolo
Un insegnamento a scelta
Un insegnamento a scelta
Urban, commercial and transportation geography
Un insegnamento a scelta
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Un insegnamento a scelta
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Literature of English-speaking Countries (2014/2015)
Teaching code
4S00866
Teacher
Coordinator
Credits
9
Language
English
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
L-LIN/10 - ENGLISH LITERATURE
Period
I semestre dal Oct 1, 2014 al Jan 10, 2015.
Learning outcomes
The course aims at introducing students to the main themes and theoretical issues of postcolonial studies through an in-depth analysis of representative colonial and postcolonial texts in English. Besides an historical and theoretical introduction to the subject of postcolonial studies lectures will focus on the critical reading of three novels giving voice to different realities of the British Empire (Australian, Caribbean, “Black British”) belonging to different historical periods between colonial and post-colonial age. The analysis of critical readings on the novels will help to lay emphasis on key-concepts in postcolonial studies: “alterity”, “centre/margin”, “creolization”, “diaspora”, ethnicity”, “hybridity”, “contact zone/frontier”.
Program
BIBLIOGRAPHY:
• John McLeod, Beginning Postcolonialism (2000), Manchester University Press [cap. 1-2-3-7]
• Kate Grenville, Sarah Thornhill (2011), The Text Publishing Company
• Martin Staniforth, “Depicting the Colonial Home: Representations of the Domestic in Kate Grenville’s The Secret River and Sarah Thornhill, JASAL, vol. 13, n. 2, (2013)
• Stuart Hall, “New Ethnicities” (1988)
• Sam Selvon, The Lonely Londoners (1956), Penguin Books
• Mark Looker, Atlantic Passages (1996), Peter Lang [“Introduction”, pp. 1-20; cap. 3 “Inventing Back London: The Lonely Londoners”, pp. 59-80
• Zadie Smith, White Teeth (2000), Penguin
• Philip Tew (ed.), Reading Zadie Smith. The First Decade and Beyond (2013), Bloomsbury [cap. 2: U. Tancke “White Teeth Reconsidered: Narrative Deception and Uncomfortable Truths”, pp. 27-38]
Reference text:
• B.Ashcroft, G. Griffiths, H. Tiffin (eds.), Key Concepts in Post-Colonial Studies, (1998) Routledge
Non-attending students are requested to supplement the list of readings with the following, compulsory, one (optional for attending students):
• “The Settler Colonies” in B. Ashcroft, G. Griffiths, H. Tiffin (eds.), The Empire Writes Back (2002), Routledge, pp. 131-143
• Ashley Dawson, Mongrel Nation (2000), The University of Michigan Press [“Colonization in Reverse. An Introduction”, pp. 1-26]
• Philip Tew, Zadie Smith, (2010), Palgrave Macmillan [part II, cap. 3 “White Teeth”, pp. 45-71]
NOTICE:
All texts are to be read in English and taken on you on the day of the exam.
Examination Methods
Oral examination at the end of the course