Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea in Lingue e culture per il turismo e il commercio internazionale - Enrollment from 2025/2026The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno 1
Seconda lingua straniera anno 1
Prima letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
Seconda letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
2° Year activated in the A.Y. 2015/2016
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Prima lingua straniera anno 2
Seconda lingua straniera anno 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Geography of communication and international trade
3° Year activated in the A.Y. 2016/2017
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno 3
Seconda lingua straniera anno 3
Principles of international marketing
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno 1
Seconda lingua straniera anno 1
Prima letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
Seconda letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Prima lingua straniera anno 2
Seconda lingua straniera anno 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Geography of communication and international trade
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno 3
Seconda lingua straniera anno 3
Principles of international marketing
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Principles of international marketing [Cognomi A-L] (2016/2017)
Teaching code
4S02443
Teacher
Coordinator
Credits
9
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
SECS-P/08 - MANAGEMENT
Period
II SEMESTRE dal Feb 27, 2017 al Jun 10, 2017.
Learning outcomes
The course aims to provide students with general marketing principles and practices by paying specific attention to international marketing.
Program
The marketing concept
Strategic marketing
Consumer behaviour
Marketing research
The marketing mix: product, price, place, promotion
REFERENCES
Kerin, Hartley, Rudelius, Pellegrini, Marketing, McGraw-Hill, Milano, 2014, 3° edition.
Attending students:
- Chapters 1, 3 (including "appendice A"), 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (excluding "appendice B"), 19, 20, 22.
- notes from lectures
- slides
- seminar lectures by industry experts.
Non attending students:
- Chapters 1, 3 (including "appendice A"), 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (excluding "appendice B"), 16, 19, 20, 21, 22.
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Kerin R.A., Hartley S.W., Pellegrini L., Massara F. e Corsaro D. | Marketing (Edizione 4) | McGraw-Hill | 2020 | 9788838668319 | Per gli studenti frequentanti il programma d'esame verterà su: - libro di testo, nello specifico: Capitoli 1, 3 (inclusa appendice A), 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (esclusa appendice B), 19, 20, 22 - appunti delle lezioni - materiale di approfondimento messo a disposizione sulla pagina web del corso - interventi dei testimoni privilegiati. Gli studenti non frequentanti faranno riferimento esclusivamente al libro di testo. Oltre ai capitoli sopra indicati, il programma d'esame include anche i capitoli 4, 16 e 21. |
Examination Methods
A written test will assess students' knowledge.
A supplementary oral examination is compulsory for those students who obtain a score higher than 28 in the written test, it is optional in all other cases.