Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
Queste informazioni sono destinate esclusivamente agli studenti e alle studentesse già iscritti a questo corso. Se sei un nuovo studente interessato all'immatricolazione, trovi le informazioni sul percorso di studi alla pagina del corso:
Laurea in Lingue e letterature straniere - Immatricolazione dal 2025/2026.The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Prima letteratura straniera anno I
Seconda letteratura straniera anno I
Un insegnamento a scelta
2° Year activated in the A.Y. 2015/2016
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima letteratura straniera anno II
Seconda letteratura straniera anno II
Prima lingua straniera anno II
Seconda lingua straniera anno II
3° Year activated in the A.Y. 2016/2017
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima letteratura straniera anno III
Seconda letteratura straniera anno III
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Un insegnamento a scelta (la filologia deve essere inerente alla prima o seconda lingua scelta)
Un insegnamento a scelta (artistico)
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Prima letteratura straniera anno I
Seconda letteratura straniera anno I
Un insegnamento a scelta
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima letteratura straniera anno II
Seconda letteratura straniera anno II
Prima lingua straniera anno II
Seconda lingua straniera anno II
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima letteratura straniera anno III
Seconda letteratura straniera anno III
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Un insegnamento a scelta (la filologia deve essere inerente alla prima o seconda lingua scelta)
Un insegnamento a scelta (artistico)
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Introduction to Germanic Philology (2016/2017)
Teaching code
4S003493
Teacher
Coordinator
Credits
6
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
L-FIL-LET/15 - GERMANIC PHILOLOGY
Period
II SEMESTRE dal Feb 27, 2017 al Jun 10, 2017.
Learning outcomes
Part 1:
Introduction to Germanic Philology: historical linguistics (the Germanic isoglosses); vernacular manuscript traditions in Germanic languages: the literary geners; introduction to textual criticism; introduction to palaeography, to codicology and to the history the book.
Part 2:
Myth and old Norse epic in an agiographic text from the 13th century (the tale of Nornagestr).
Program
I part of the course:
- Historical Linguistics
- Vernacular written traditions of the Middle Ages (Codicology, Paleography)
- Introduction to the history of medieval Germanic literatures
II part of the course:
- Myth and Old Norse epic in an agiographic tale of the XIII century ("The tale of Nornagestr")
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Adele Cipolla | Il racconto di Nornagestr / edizione critica, traduzione e commento a cura di Adele Cipolla | Fiorini | 1996 | ||
Simona Leonardi, Elda Morlicchio | La filologia germanica e le lingue moderne | Bologna | 2009 | 978-88-15-13213-0 | (pp. da concordare) |
Luiselli Fadda, Anna Maria | Tradizioni manoscritte e critica del testo nel Medioevo germanico (Edizione 5) | Laterza | 2003 |
Examination Methods
Oral exam; midterm test (after the 5th week of the course) on the first part and on the related bibliography.
Suggestions for further readings and other bibliographical materials will be published on the e-learning page