Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
---|---|---|
First semester bachelor degree | Sep 16, 2019 | Jan 10, 2020 |
Second semester bachelor degree | Feb 17, 2020 | Jun 5, 2020 |
Session | From | To |
---|---|---|
First semester intermediate tests | Nov 4, 2019 | Nov 8, 2019 |
Winter exam session | Jan 13, 2020 | Feb 14, 2020 |
Second semester intermediate tests | Apr 15, 2020 | Apr 17, 2020 |
Summer session exam | Jun 8, 2020 | Jul 10, 2020 |
Autumn Session exams | Aug 24, 2020 | Sep 11, 2020 |
Session | From | To |
---|---|---|
Autumn Session | Dec 2, 2019 | Dec 4, 2019 |
Winter Session | Apr 7, 2020 | Apr 9, 2020 |
Summer session | Sep 7, 2020 | Sep 9, 2020 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Economics Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff
Borello Giuliana
giuliana.borello@univr.it 045 802 8493Manzoni Elena
elena.manzoni@univr.it 8783Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2020/2021
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year activated in the A.Y. 2021/2022
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Type D and Type F activities
Nei piani didattici di ciascun Corso di studio è previsto l’obbligo di conseguire un certo numero di crediti formativi mediante attività a scelta (chiamate anche "di tipologia D e F").
Oltre che in insegnamenti previsti nei piani didattici di altri corsi di studio e in certificazioni linguistiche o informatiche secondo quanto specificato nei regolamenti di ciascun corso, tali attività possono consistere anche in iniziative extracurriculari di contenuto vario, quali ad esempio la partecipazione a un seminario o a un ciclo di seminari, la frequenza di laboratori didattici, lo svolgimento di project work, stage aggiuntivo, eccetera.
Come per ogni altra attività a scelta, è necessario che anche queste non costituiscano un duplicato di conoscenze e competenze già acquisite dallo studente.
Quelle elencate in questa pagina sono le iniziative extracurriculari che sono state approvate dal Consiglio della Scuola di Economia e Management e quindi consentono a chi vi partecipa l'acquisizione dei CFU specificati, alle condizioni riportate nelle pagine di dettaglio di ciascuna iniziativa.
Si ricorda in proposito che:
- tutte queste iniziative richiedono, per l'acquisizione dei relativi CFU, il superamento di una prova di verifica delle competenze acquisite, secondo le indicazioni contenute nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività;
- lo studente è tenuto a inserire nel proprio piano degli studi l'attività prescelta e a iscriversi all'appello appositamente creato per la verbalizzazione, la cui data viene stabilita dal docente di riferimento e pubblicata nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività.
ATTENZIONE: Per essere ammessi a sostenere una qualsiasi attività didattica, inlcuse quelle a scelta, è necessario essere iscritti all'anno di corso in cui essa viene offerta. Si raccomanda, pertanto, ai laureandi delle sessioni di dicembre e aprile di NON svolgere attività extracurriculari del nuovo anno accademico, cui loro non risultano iscritti, essendo tali sessioni di laurea con validità riferita all'anno accademico precedente. Quindi, per attività svolte in un anno accademico cui non si è iscritti, non si potrà dar luogo a riconoscimento di CFU.
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° 3° | Enactus Verona 2020 | D |
Paola Signori
(Coordinator)
|
1° 2° 3° | Parlare in pubblico e economic writing | D |
Martina Menon
(Coordinator)
|
1° 2° 3° | Samsung Innovation Camp | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° 3° | Simulation and Implementation of Economic Policies | D |
Federico Perali
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° 3° | Simulation and Implementation of Economic Policies | D |
Federico Perali
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° 3° | Parlare in pubblico e economic writing | D |
Martina Menon
(Coordinator)
|
Robo-Ethics (2019/2020)
Teaching code
4S008852
Teacher
Coordinator
Credits
3
Also offered in courses:
- Robo-Ethics of the course Bachelor's degree in Business Administration (Vicenza)
- Robo-Ethics of the course Bachelor's degree in Economics and Business (Verona)
- Robo-Ethics of the course Bachelor's degree in Economics and Business (Vicenza)
- Robo-Ethics of the course Master’s degree in Economics
- Robo-Ethics of the course Master’s degree in Business Management (Vicenza)
- Robo-Ethics of the course Master’s degree in Business Administration and Corporate Law
- Robo-Ethics of the course Master’s degree in Marketing and Corporate Communication
- Robo-Ethics of the course Master’s degree in Banking and Finance
- Robo-Ethics of the course Master's degree in International Economics and Business Management
- Robo-Ethics of the course Master’s degree in Management and business strategy
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
NN - -
Period
Not yet assigned
Learning outcomes
The course aims to provide cognitive instruments to understand the complex relationship between humans and new technologies. At the end of the course, students will be able to analize and understand the nexus between technological innovation and social transformation and the ethical consequences of this nexus.
Program
Istituto Superiore di Scienze Religiose, Verona – Via Seminario 8
Period:
october-dicember 2019
class schedule 18.30-20.00
2 ottobre: Introduzione e presentazione del corso: di che si tratta?
prof. Renzo Beghini – prof. Alessandro Scardoni
9 ottobre: La robotica e le macchine intelligenti: le tecnologie di base e il loro impatto potenziale sulle nostre vite
prof. Paolo Fiorini
16 ottobre: Umanità potenziata, tra realtà e utopia
prof. Alessandro Scardoni
23 ottobre: Fare impresa: cultura o tecnica?
prof. Giorgio Mion
30 ottobre: Il lavoro nell’epoca della “machina sapiens”
prof. Renzo Beghini
6 novembre: Il rapporto tra psicologia umana e nuove tecnologie: il contributo dell’economia comportamentale
prof. Luca Zarri
13 novembre: Teorie sul linguaggio tecnologico
prof. Alessandro Scardoni
27 novembre: Dalla bio-etica alla tecno-etica: le sfide delle biotecnologie
prof. Renzo Beghini
11 dicembre: Sistemi di social credit: partecipazione o controllo politico?
prof. Renzo Beghini
18 dicembre: Nuove tecnologie e ontologia umana
Prof. Alessandro Scardoni
8 gennaio: La questione del senso: ri-conoscere l’umano nell’età della tecnica
prof. Renzo Beghini
15 gennaio: Riconoscere l’umano nell’infosfera
Prof. Alessandro Scardoni
22 gennaio: Conclusioni: un codice etico per le intelligenze artificiali?
prof. Renzo Beghini – prof. Alessandro Scardoni
Examination Methods
Oral examinations
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and also via the Univr app.
Graduation
List of thesis proposals
theses proposals | Research area |
---|---|
Proposte di tesi triennali | Various topics |