Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
---|---|---|
primo semestre magistrali | Sep 30, 2019 | Dec 20, 2019 |
secondo semestre magistrali | Feb 24, 2020 | May 29, 2020 |
Session | From | To |
---|---|---|
Sessione invernale magistrali | Jan 7, 2020 | Feb 21, 2020 |
Sessione estiva magistrali | Jun 3, 2020 | Jul 10, 2020 |
Autumn Session exams | Aug 24, 2020 | Sep 11, 2020 |
Session | From | To |
---|---|---|
Autumn Session | Dec 2, 2019 | Dec 4, 2019 |
Winter Session | Apr 7, 2020 | Apr 9, 2020 |
Summer session | Sep 7, 2020 | Sep 9, 2020 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Economics Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2020/2021
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Type D and Type F activities
Nei piani didattici di ciascun Corso di studio è previsto l’obbligo di conseguire un certo numero di crediti formativi mediante attività a scelta (chiamate anche "di tipologia D e F").
Oltre che in insegnamenti previsti nei piani didattici di altri corsi di studio e in certificazioni linguistiche o informatiche secondo quanto specificato nei regolamenti di ciascun corso, tali attività possono consistere anche in iniziative extracurriculari di contenuto vario, quali ad esempio la partecipazione a un seminario o a un ciclo di seminari, la frequenza di laboratori didattici, lo svolgimento di project work, stage aggiuntivo, eccetera.
Come per ogni altra attività a scelta, è necessario che anche queste non costituiscano un duplicato di conoscenze e competenze già acquisite dallo studente.
Quelle elencate in questa pagina sono le iniziative extracurriculari che sono state approvate dal Consiglio della Scuola di Economia e Management e quindi consentono a chi vi partecipa l'acquisizione dei CFU specificati, alle condizioni riportate nelle pagine di dettaglio di ciascuna iniziativa.
Si ricorda in proposito che:
- tutte queste iniziative richiedono, per l'acquisizione dei relativi CFU, il superamento di una prova di verifica delle competenze acquisite, secondo le indicazioni contenute nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività;
- lo studente è tenuto a inserire nel proprio piano degli studi l'attività prescelta e a iscriversi all'appello appositamente creato per la verbalizzazione, la cui data viene stabilita dal docente di riferimento e pubblicata nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività.
ATTENZIONE: Per essere ammessi a sostenere una qualsiasi attività didattica, inlcuse quelle a scelta, è necessario essere iscritti all'anno di corso in cui essa viene offerta. Si raccomanda, pertanto, ai laureandi delle sessioni di dicembre e aprile di NON svolgere attività extracurriculari del nuovo anno accademico, cui loro non risultano iscritti, essendo tali sessioni di laurea con validità riferita all'anno accademico precedente. Quindi, per attività svolte in un anno accademico cui non si è iscritti, non si potrà dar luogo a riconoscimento di CFU.
Documents and news
- Descrizione del percorso di formazione - Regolamento didattico (pdf, it, 479 KB, 22/04/21)
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Enactus Verona 2020 | D |
Paola Signori
(Coordinator)
|
1° 2° | Parlare in pubblico e economic writing | D |
Martina Menon
(Coordinator)
|
1° 2° | Samsung Innovation Camp | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Simulation and Implementation of Economic Policies | D |
Federico Perali
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Predictive analytics for business decisions - 2019/20 | D |
Claudio Zoli
(Coordinator)
|
1° 2° | Professional communication for economics - 2019/20 | D |
Claudio Zoli
(Coordinator)
|
1° 2° | Parlare in pubblico e economic writing | D |
Martina Menon
(Coordinator)
|
1° 2° | Regulation, procurement and competition - 2019/20 | D |
Claudio Zoli
(Coordinator)
|
1° 2° | Simulation and Implementation of Economic Policies | D |
Federico Perali
(Coordinator)
|
English for business and economics (2019/2020)
Teaching code
4S007170
Teacher
Coordinator
Credits
3
Also offered in courses:
- English for business and economics of the course Master’s degree in Business Management (Vicenza)
- English for business and economics of the course Master’s degree in Business Administration and Corporate Law
- English for business and economics of the course Master’s degree in Marketing and Corporate Communication
- English for business and economics of the course Master’s degree in Banking and Finance
- English for business and economics of the course Master's degree in International Economics and Business Management
- English for business and economics of the course Master’s degree in Management and business strategy
Language
English
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
NN - -
Period
Not yet assigned
Learning outcomes
Il corso è impostato sull’apprendimento dell’inglese commerciale/economico, a livello B2, attraverso
l’utilizzo di materiale autentico e lo sviluppo delle quattro abilità linguistiche di base (la lingua parlata,
l'ascolto, la lettura, la scrittura), con particolare enfasi sulla comprensione di testi in ambito
commerciale/economico, sulla capacità di riassumere i contenuti sia nello scritto sia nella lingua parlata,
e infine sull’integrazione di questi contenuti con le proprie opinioni, conoscenze ed esperienze.
L’approccio didattico è quello di utilizzare attivamente la lingua attraverso lavori di coppia e di gruppo, e
aiutare gli studenti a sviluppare strategie di studio della lingua appropriate al loro stile di apprendimento.
Program
Gli obiettivi principali del corso:
• sviluppare strategie per la comprensione di articoli in ambito commerciale/economico
• aumentare la conoscenza lessicale del micro-lingua commerciale/economico
• acquisire delle abilità di scrittura (ad esempio: prendere appunti, riassumere un testo, sviluppare
domande per la ricerca, parafrasare, sviluppare ed organizzare le proprie idee, ecc.)
• saper fare una breve presentazione,
• saper dialogare in un contesto di problem-solving
Il corso ha una durata di 30 ore con una prova scritta (guided writing) e una prova orale da eseguire in
copie.
L’insegnamento in inglese sarà tenuto da: Dott. Christopher Bacon
Lecturer Centro Linguistico d’Ateneo, Università di Verona.
Durata del corso: Il corso si articola su 10 lezioni da 3 ore settimanali.
Periodo di svolgimento: dal ottobre 2019 a dicembre 2019. Le lezioni avranno luogo presso il polo
didattico di Santa Marta.
...........................................
Nella sede di Vicenza verrà proposto un modulo analogo, tenuto dal Dott. Steven Wayne Sparks, Docente del Centro Linguistico d'Ateneo.
Il modulo si articola in 10 lezioni da 3 ore settimanali, nel periodo ottobre 2019 – dicembre 2019, che avranno luogo presso il Polo Didattico di Vicenza.
Examination Methods
L’attività formativa richiede un impegno corrispondente a 3 CFU. Il riconoscimento di crediti è
subordinato alla frequenza di almeno il 70% delle lezioni ed al superamento di un prova finale.
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and also via the Univr app.
Linguistic training CLA
Gestione carriere
Student login and resources
Graduation
List of thesis proposals
theses proposals | Research area |
---|---|
La (cattiva) gestione dei fondi comunitari in Italia | ECONOMICS - ECONOMICS |
PMI (SMES) and financial performance | MANAGEMENT OF ENTERPRISES - MANAGEMENT OF ENTERPRISES |
Analisi dell'Impatto della Regolamentazione: potenziale e applicazioni concrete | Various topics |
Costs and benefits of the new Turin-Lyon railway line | Various topics |
Costs and benefits of new systems for speed control on italian motorways | Various topics |
Contingent valuation for the quality of hospital characteristics | Various topics |
Evaluating occupational impacts of large investment projects | Various topics |
Internships
Admission policy
ADMISSION POLICY
The admission procedure for international students is explained in details at:
www.magecverona.it/admission-benefits/
For further information please contact magec@dse.univr.it
Additional information
Additional information
For further information visit the program website, http://magec.dse.univr.it, or send an email at magec@dse.univr.it.