Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
---|---|---|
primo semestre magistrali | Sep 30, 2019 | Dec 20, 2019 |
secondo semestre magistrali | Feb 24, 2020 | May 29, 2020 |
Session | From | To |
---|---|---|
Sessione invernale magistrali | Jan 7, 2020 | Feb 21, 2020 |
Sessione estiva magistrali | Jun 3, 2020 | Jul 10, 2020 |
Autumn Session exams | Aug 24, 2020 | Sep 11, 2020 |
Session | From | To |
---|---|---|
Autumn Session | Dec 2, 2019 | Dec 4, 2019 |
Winter Session | Apr 7, 2020 | Apr 9, 2020 |
Summer session | Sep 7, 2020 | Sep 9, 2020 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Economics Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff
Vannucci Virginia
virginia.vannucci@univr.itStudy Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2020/2021
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Type D and Type F activities
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Enactus Verona 2020 | D |
Paola Signori
(Coordinator)
|
1° 2° | Parlare in pubblico e economic writing | D |
Martina Menon
(Coordinator)
|
1° 2° | Samsung Innovation Camp | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Simulation and Implementation of Economic Policies | D |
Federico Perali
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher | |
---|---|---|---|---|
2° | Hub 34° - 2019/20 | D |
Federico Brunetti
(Coordinator)
|
|
1° 2° | Knowing and using digital marketing tools: google ads - 2019 | D |
Federico Brunetti
(Coordinator)
|
|
1° 2° | Predictive analytics for business decisions - 2019/20 | D |
Claudio Zoli
(Coordinator)
|
|
1° 2° | Professional communication for economics - 2019/20 | D |
Claudio Zoli
(Coordinator)
|
|
1° 2° | Parlare in pubblico e economic writing | D |
Martina Menon
(Coordinator)
|
|
1° 2° | Regulation, procurement and competition - 2019/20 | D |
Claudio Zoli
(Coordinator)
|
|
1° 2° | Simulation and Implementation of Economic Policies | D |
Federico Perali
(Coordinator)
|
Conoscere e usare i tool del marketing digitale: Google Ads 2021 - 2020/2021 (2020/2021)
Teaching code
4S010028
Teacher
Coordinator
Credits
1
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
NN - -
Period
secondo semestre (lauree magistrali) dal Mar 1, 2021 al Jun 1, 2021.
Learning outcomes
Obiettivi e contenuti del progetto:
Il progetto formativo si articola su una serie di 6 incontri per familiarizzare con Google Ads, comprenderne le potenzialità in ambito di promozione digitale di brand, aziende e servizi e approfondire la conoscenza operativa dello strumento tramite esercitazioni pratiche.
Al termine del percorso i partecipanti saranno nelle condizioni di sostenere le prove che Google effettua per rilasciare le certificazioni ufficiali nei vari ambiti di applicazione di Google Ads.
Gli incontri saranno condotti da esperti certificati provenienti da WinTrade, agenzia nel top 3% delle agenzie Google Partner in Italia e potranno contare su interventi di Google Italia e di aziende che già utilizzano con efficacia lo strumento per la propria promozione online.
Program
Periodo di svolgimento:
Aprile – Maggio 2021
Destinatari:
Il progetto è dedicato agli studenti iscritti al secondo anno del Corso di Laurea Magistrale in Marketing e Comunicazione d’Impresa.
Le attività didattiche potranno svolgersi in modalità duale (in presenza e a distanza) o esclusivamente in modalità a distanza; il numero massimo di partecipanti è 50.
Examination Methods
Modalità della prova finale:
L’accertamento avverrà tramite supervisione diretta, la discussione dei materiali sviluppati durante il progetto e la valutazione di un elaborato finale che sarà necessario produrre per il riconoscimento del cfu, oltre ad una frequenza minima di 5 incontri.
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and also via the Univr app.
Linguistic training CLA
Graduation
List of thesis proposals
theses proposals | Research area |
---|---|
Brand identity e corporate brand storytelling | Various topics |
Il futuro del corporate reporting (COVID19) | Various topics |
Le scelte alimentari dei giovani italiani: quanto è importante la sostenibilità? | Various topics |
Nuovi scenari e nuovi contesti di acquisto e consumo di bevande alcoliche | Various topics |
Sfide e opportunità del contesto digitale | Various topics |
Tesi di Laurea in Economia Comportamentale | Various topics |
Internships
Gestione carriere
Student login and resources
Modalità di frequenza, erogazione della didattica e sedi
Le lezioni di tutti gli insegnamenti del corso di studio, così come le relative prove d’esame, si svolgono in presenza.
Peraltro, come ulteriore servizio agli studenti, è altresì previsto che tali lezioni siano registrate e che le registrazioni vengano messe a disposizione sui relativi moodle degli insegnamenti, salvo diversa comunicazione del singolo docente.
La frequenza non è obbligatoria.
Maggiori dettagli in merito all'obbligo di frequenza vengono riportati nel Regolamento del corso di studio disponibile alla voce Regolamenti nel menu Il Corso. Anche se il regolamento non prevede un obbligo specifico, verifica le indicazioni previste dal singolo docente per ciascun insegnamento o per eventuali laboratori e/o tirocinio.
È consentita l'iscrizione a tempo parziale. Per saperne di più consulta la pagina Possibilità di iscrizione Part time.
Le sedi di svolgimento delle lezioni e degli esami sono le seguenti