Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea magistrale in Lingue per la comunicazione turistica e commerciale - Enrollment from 2025/2026The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
2° Year activated in the A.Y. 2015/2016
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Prima lingua straniera anno II: lingua di specialita' per i mercati internazionali
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Prima lingua straniera anno II: lingua di specialita' per i mercati internazionali
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Intellectual property law (2014/2015)
Teaching code
4S02898
Teacher
Coordinator
Credits
6
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
IUS/04 - BUSINESS LAW
Period
II semestre dal Feb 23, 2015 al May 30, 2015.
Learning outcomes
In this course are mainly studied unfair competition, trademarks and copyright. Are also studied the rules aboout unfair business-to-consumer commercial practices, advertising and designs.
Program
the program concerns the following subjects:
• unfair competition
• unfair business-to-consumer commercial practices
• trademarks, names and designations of origin
• designs
• advertising
• copyright
• competition rules in the civil code
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
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Vanzetti A.-Di Cataldo V. | Manuale di diritto industriale (Edizione 7) | Giuffrè | 2012 | 8814174954 | Il Vanzetti-Di Cataldo dovrà essere studiato relativamente alle seguenti parti e pagine: - parte prima (“LA CONCORRENZA SLEALE “) e parte seconda (“I SEGNI DISTINTIVI”): per intero e cioè pagine da 3 a 369; - parte terza (“LE INVENZIONI. I MODELLI”): solo il cap. XIII (“MODELLI”), pagine da 527 a 535. Qualora esca un'edizione successiva, dovranno essere studiate le parti corrispondenti nella nuova edizione. |
Auteri P.-Floridia G.-Mangini V.-Olivieri G.-Ricolfi M.-Spada P. | uteri P.-Floridia G.-Mangini V.-Olivieri G.-Ricolfi M.-Spada P., V edizione, Torino, Giappichelli, 2016 (Edizione 5) | Giappichelli | 2016 | 8834826874 | Il testo di Auteri-Floridia-Mangini-Olivieri-Ricolfi-Spada dovrà essere studiato relativamente alle seguenti parti e pagine: - parte V: solo il cap. VI “LA DISCIPLINA DELLA PUBBLICITÀ”, pagine da 384 a 414. - parte VII “DIRITTO DI AUTORE”: per intero e cioè pagine da 539 a 670. Qualora esca un'edizione successiva, dovranno essere studiate le parti corrispondenti nella nuova edizione. |
Examination Methods
oral examination