Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Type D and Type F activities
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea magistrale in Lingue per la comunicazione turistica e commerciale - Enrollment from 2025/2026Nei piani didattici di ciascun Corso di studio è previsto l’obbligo di conseguire un certo numero di CFU di tipologia D e di tipologia F.
CFU D (attività a scelta dello studente)
I CFU D possono essere acquisiti mediante:
- insegnamenti non obbligatori nel proprio piano didattico (previa approvazione del Presidente del Collegio didattico per insegnamenti non selezionabili in autonomia)
- attività accreditate dal Collegio didattico
- competenze linguistiche (diverse o ulteriori) rispetto a quelle obbligatorie
- tirocini o stage
- TALC (competenze trasversali).
Il numero di CFU D va calcolato complessivamente sull’intero triennio/biennio e non è legato all'annualità.
Competenze trasversali
Scopri i percorsi formativi promossi dal Teaching and learning centre dell'Ateneo, destinati agli studenti iscritti ai corsi di laurea, volti alla promozione delle competenze trasversali: https://talc.univr.it/it/competenze-trasversali
Nota bene: i corsi TALC sono riconosciuti solo come CFU D.
Contamination Lab
Il Contamination Lab Verona (CLab Verona) è un percorso esperienziale con moduli dedicati all'innovazione e alla cultura d'impresa che offre la possibilità di lavorare in team con studenti e studentesse di tutti i corsi di studio per risolvere sfide lanciate da aziende ed enti. Il percorso permette di ricevere 6 CFU in ambito D. Scopri le sfide: https://www.univr.it/clabverona
ATTENZIONE: Per essere ammessi a sostenere una qualsiasi attività didattica, incluse quelle a scelta, è necessario essere iscritti all'anno di corso in cui essa viene offerta. PER I LAUREANDI: Si raccomanda ai laureandi delle sessioni di novembre e marzo/aprile di NON svolgere attività extracurriculari del nuovo anno accademico (cui loro non risultano iscritti), essendo tali sessioni di laurea con validità riferita all'anno accademico precedente. Le attività formative svolte in un anno accademico cui non si è iscritti, non danno luogo a riconoscimento di CFU.
CFU F
I CFU F sono solitamente relativi ad abilità informatiche, competenze linguistiche, stage e tirocini e ulteriori attività formative accreditate in questa tipologia dal Collegio Didattico.
Nel corso di laurea magistrale in Lingue per la promozione turistica e commerciale sono previste le seguenti tipologie:
- 6 CFU di ulteriori competenze linguistiche
- 9 CFU per stage o project work
Le attività di stage sono finalizzate a far acquisire allo studente una conoscenza diretta in settori di particolare utilità per l’inserimento nel mondo del lavoro, coerenti con il percorso di studi, e per l’acquisizione di abilità specifiche d’interesse professionale.
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Catalan language (elementary) | F |
Lidia Carol Gerones
(Coordinator)
|
1° 2° | Brasilian Portuguese language (elementary) [1 semestre] | F |
Leticia Valandro
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Catalan language (post-elementary) | F |
Lidia Carol Gerones
(Coordinator)
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1° 2° | Brasilian Portuguese language (elementary) [2 semestre] | F |
Leticia Valandro
|
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Digital and interactive marketing for goods and services (2024/2025)
Teaching code
4S006136
Teacher
Coordinator
Credits
9
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
SECS-P/08 - MANAGEMENT
Period
I semestre (Area Lingue e letterature straniere) dal Sep 23, 2024 al Dec 21, 2024.
Courses Single
Authorized
Learning objectives
The course aims to give the students useful tools and competencies to understand, define and manage digital marketing processes for goods and services both in B2B and B2C contexts. Using interactive lectures, business cases, testimonials, and an active approach, students will identify the leading theories to apply in the development of a marketing plan, studying both theoretical and practical aspects of marketing, including the digital challenges of today's world. In addition to the theoretical aspects, the course will teach a methodological approach to digital, strategic and operational marketing, identifying the information needed to start a correct decision-making process and the steps to reach the identified marketing targets.
Prerequisites and basic notions
No prerequisites are necessary
Program
Digital Marketing Essentials
The Digital Marketing Landscape
The Digital Consumer
The Digital Marketing Toolbox
Content Marketing
Online Communities
Mobile Marketing
Digital Marketing Strategy and Planning
Building the Digital Marketing Plan
Social Media Management
Managing Resources
Digital Marketing Metrics, Analytics and Reporting
Integrating, Improving and Transforming Digital Marketing
Bibliography
Didactic methods
The teaching methods will consist of in-person lectures.
Learning assessment procedures
The exam will consist of a compulsory final oral test and optional group work which will be illustrated during the lessons. There are no ongoing tests planned.
Evaluation criteria
KNOWLEDGE AND ANALYSIS ABILITY
Theoretical and practical knowledge of individual topics, level of detail.
INTERACTION
Interaction understood as proactivity, questions asked, curiosity and proactivity.
COMMITMENT Intended as attention, dedication, but also commitment to the team.
Criteria for the composition of the final grade
The final grade will consist of the mark assigned to the oral exam and the score obtained from the group work.
Exam language
Italiano