Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.
If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:

Laurea magistrale in Lingue per la comunicazione turistica e commerciale - Enrollment from 2025/2026

Nei piani didattici di ciascun Corso di studio è previsto l’obbligo di conseguire un certo numero di CFU di tipologia D e di tipologia F.

CFU D (attività a scelta dello studente)
I CFU D possono essere acquisiti mediante:

  • insegnamenti non obbligatori nel proprio piano didattico (previa approvazione del Presidente del Collegio didattico per insegnamenti non selezionabili in autonomia)
  • attività accreditate dal Collegio didattico
  • competenze linguistiche (diverse o ulteriori) rispetto a quelle obbligatorie
  • tirocini o stage
  • TALC (competenze trasversali).

Il numero di CFU D va calcolato complessivamente sull’intero triennio/biennio e non è legato all'annualità.

Competenze trasversali
Scopri i percorsi formativi promossi dal  Teaching and learning centre dell'Ateneo, destinati agli studenti iscritti ai corsi di laurea, volti alla promozione delle competenze trasversali: https://talc.univr.it/it/competenze-trasversali
Nota bene: i corsi TALC sono riconosciuti solo come CFU D.

Contamination Lab
Il Contamination Lab Verona (CLab Verona) è un percorso esperienziale con moduli dedicati all'innovazione e alla cultura d'impresa che offre la possibilità di lavorare in team con studenti e studentesse di tutti i corsi di studio per risolvere sfide lanciate da aziende ed enti. Il percorso permette di ricevere 6 CFU in ambito D. Scopri le sfide: https://www.univr.it/clabverona

ATTENZIONE: Per essere ammessi a sostenere una qualsiasi attività didattica, incluse quelle a scelta, è necessario essere iscritti all'anno di corso in cui essa viene offerta. PER I LAUREANDI: Si raccomanda ai laureandi delle sessioni di novembre e marzo/aprile di NON svolgere attività extracurriculari del nuovo anno accademico (cui loro non risultano iscritti), essendo tali sessioni di laurea con validità riferita all'anno accademico precedente. Le attività formative svolte in un anno accademico cui non si è iscritti, non danno luogo a riconoscimento di CFU.


CFU F
I CFU F sono solitamente relativi ad abilità informatiche, competenze linguistiche, stage e tirocini e ulteriori attività formative accreditate in questa tipologia dal Collegio Didattico.
Nel corso di laurea magistrale in Lingue per la promozione turistica e commerciale sono previste le seguenti tipologie:
- 6 CFU di ulteriori competenze linguistiche
- 9 CFU per stage o project work 
Le attività di stage sono finalizzate a far acquisire allo studente una conoscenza diretta in settori di particolare utilità per l’inserimento nel mondo del lavoro, coerenti con il percorso di studi, e per l’acquisizione di abilità specifiche d’interesse professionale.

Academic year:
I semestre (Area Lingue e letterature straniere) From 9/23/24 To 12/21/24
years Modules TAF Teacher
1° 2° Catalan language (elementary) F Lidia Carol Gerones (Coordinator)
1° 2° Brasilian Portuguese language (elementary) [1 semestre] F Leticia Valandro (Coordinator)
II semestre (Area Lingue e letterature straniere) From 2/17/25 To 5/24/25
years Modules TAF Teacher
1° 2° Catalan language (post-elementary) F Lidia Carol Gerones (Coordinator)
1° 2° Brasilian Portuguese language (elementary) [2 semestre] F Leticia Valandro

To discover all the teaching activities accredited by the foreign teaching college click here

Teaching code

4S006136

Coordinator

Nicola Cobelli

Credits

9

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

SECS-P/08 - MANAGEMENT

Period

I semestre (Area Lingue e letterature straniere) dal Sep 23, 2024 al Dec 21, 2024.

Courses Single

Authorized

Learning objectives

The course aims to give the students useful tools and competencies to understand, define and manage digital marketing processes for goods and services both in B2B and B2C contexts. Using interactive lectures, business cases, testimonials, and an active approach, students will identify the leading theories to apply in the development of a marketing plan, studying both theoretical and practical aspects of marketing, including the digital challenges of today's world. In addition to the theoretical aspects, the course will teach a methodological approach to digital, strategic and operational marketing, identifying the information needed to start a correct decision-making process and the steps to reach the identified marketing targets.

Prerequisites and basic notions

No prerequisites are necessary

Program

Digital Marketing Essentials
The Digital Marketing Landscape
The Digital Consumer
The Digital Marketing Toolbox
Content Marketing
Online Communities
Mobile Marketing
Digital Marketing Strategy and Planning
Building the Digital Marketing Plan
Social Media Management
Managing Resources
Digital Marketing Metrics, Analytics and Reporting
Integrating, Improving and Transforming Digital Marketing

Bibliography

Visualizza la bibliografia con Leganto, strumento che il Sistema Bibliotecario mette a disposizione per recuperare i testi in programma d'esame in modo semplice e innovativo.

Didactic methods

The teaching methods will consist of in-person lectures.

Learning assessment procedures

The exam will consist of a compulsory final oral test and optional group work which will be illustrated during the lessons. There are no ongoing tests planned.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE

Evaluation criteria

KNOWLEDGE AND ANALYSIS ABILITY
Theoretical and practical knowledge of individual topics, level of detail.
INTERACTION
Interaction understood as proactivity, questions asked, curiosity and proactivity.
COMMITMENT Intended as attention, dedication, but also commitment to the team.

Criteria for the composition of the final grade

The final grade will consist of the mark assigned to the oral exam and the score obtained from the group work.

Exam language

Italiano

Sustainable Development Goals - SDGs

This initiative contributes to the achievement of the Sustainable Development Goals of the UN Agenda 2030. More information on sustainability