Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2017/2018
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Teaching methods and tutorials (2016/2017)
The teaching is organized as follows:
Learning outcomes
Module: PSICOLOGIA CLINICA E DEI GRUPPI
-------
To learn communication skills to better manage the consultation and the relationship with the patient and his/her family.
To understand Group and workgroup dinamics.
Module: METODOLOGIE DIDATTICHE E TUTORIALI
-------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Module: MODELLI DI APPRENDIMENTO DALL'ESPERIENZA
-------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Program
Module: PSICOLOGIA CLINICA E DEI GRUPPI
-------
Module: METODOLOGIE DIDATTICHE E TUTORIALI
-------
Module: MODELLI DI APPRENDIMENTO DALL'ESPERIENZA
-------
Bibliography
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Zannini L. | La tutorship nella formazione degli adulti uno sguardo pedagogico | Milano: Guerrini Scientifica | 2009 | ||
Del Piccolo Lidia | Competenze per comunicare con i pazienti | Piccin | 2015 | ||
G.P. Quaglino, S.Casagrande, A.Castellano | Gruppo di Lavoro Lavoro di Gruppo | Raffaello corina Editore | 1992 | ||
Mortari Luigina | Apprendere dall’esperienza. Il pensare riflessivo nella formazione | Carocci, Roma. | 2003 | ||
Santoianni Flavia | Modelli e strumenti di insegnamento | Carocci | 2010 | ||
Fraccaroli, F. | Apprendimento e formazione nelle organizzazioni. | Il Mulino. Milano. | 2007 | ||
Lipari, D. & Valentini, P. | Comunità di pratica in pratica | Edizioni Palinsesto. Roma. | 2013 | ||
Maioli S, Mostarda M | La formazione continua nelle organizzazioni sanitarie - Tra contributi pedagogici e modelli operativi | McGraw-Hill. Milano | 2008 | ||
Knowles, M., Holton, E.F. & Swanson, R.A. | Quando l'adulto impara. Andragogia e sviluppo della persona. (Edizione 9) | Franco Angeli. Milano | 2008 |
Examination Methods
Module: PSICOLOGIA CLINICA E DEI GRUPPI
-------
Written exam.
Module: METODOLOGIE DIDATTICHE E TUTORIALI
-------
Oral exam.
Module: MODELLI DI APPRENDIMENTO DALL'ESPERIENZA
-------
Oral exam.