Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

1° Year

ModulesCreditsTAFSSD
8
B
IUS/07 ,IUS/09 ,MED/42 ,SECS-P/07
6
B
MED/01 ,SECS-S/02 ,SPS/07
6
B
MED/45 ,M-PED/01 ,M-PSI/08
6
B
MED/02 ,MED/45 ,MED/47 ,M-FIL/02

2° Year  activated in the A.Y. 2017/2018

ModulesCreditsTAFSSD
14
B
BIO/14 ,MED/06 ,MED/09 ,MED/18 ,MED/40 ,MED/41 ,MED/45
30
B
MED/45
Prova finale
7
E
-
ModulesCreditsTAFSSD
8
B
IUS/07 ,IUS/09 ,MED/42 ,SECS-P/07
6
B
MED/01 ,SECS-S/02 ,SPS/07
6
B
MED/45 ,M-PED/01 ,M-PSI/08
6
B
MED/02 ,MED/45 ,MED/47 ,M-FIL/02
activated in the A.Y. 2017/2018
ModulesCreditsTAFSSD
14
B
BIO/14 ,MED/06 ,MED/09 ,MED/18 ,MED/40 ,MED/41 ,MED/45
30
B
MED/45
Prova finale
7
E
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000456

Credits

6

Coordinator

Luisa Saiani

Language

Italian

The teaching is organized as follows:

PSICOLOGIA CLINICA E DEI GRUPPI

Credits

2

Period

1°anno 2°semestre LM

Academic staff

Lidia Del Piccolo

MODELLI DI APPRENDIMENTO DALL'ESPERIENZA

Credits

2

Period

1°anno 2°semestre LM

Academic staff

Rosi Bombieri

METODOLOGIE DIDATTICHE E TUTORIALI

Credits

2

Period

1°anno 2°semestre LM

Academic staff

Luisa Saiani

Learning outcomes

Module: PSICOLOGIA CLINICA E DEI GRUPPI
-------
To learn communication skills to better manage the consultation and the relationship with the patient and his/her family.
To understand Group and workgroup dinamics.


Module: METODOLOGIE DIDATTICHE E TUTORIALI
-------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Module: MODELLI DI APPRENDIMENTO DALL'ESPERIENZA
-------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Program

Module: PSICOLOGIA CLINICA E DEI GRUPPI
-------



Module: METODOLOGIE DIDATTICHE E TUTORIALI
-------



Module: MODELLI DI APPRENDIMENTO DALL'ESPERIENZA
-------

Bibliography

Reference texts
Author Title Publishing house Year ISBN Notes
Zannini L. La tutorship nella formazione degli adulti uno sguardo pedagogico Milano: Guerrini Scientifica 2009
Del Piccolo Lidia Competenze per comunicare con i pazienti Piccin 2015
G.P. Quaglino, S.Casagrande, A.Castellano Gruppo di Lavoro Lavoro di Gruppo Raffaello corina Editore 1992
Mortari Luigina Apprendere dall’esperienza. Il pensare riflessivo nella formazione Carocci, Roma. 2003
Santoianni Flavia Modelli e strumenti di insegnamento Carocci 2010
Fraccaroli, F. Apprendimento e formazione nelle organizzazioni. Il Mulino. Milano. 2007
Lipari, D. & Valentini, P. Comunità di pratica in pratica Edizioni Palinsesto. Roma. 2013
Maioli S, Mostarda  M La formazione continua nelle organizzazioni sanitarie - Tra contributi pedagogici e modelli operativi McGraw-Hill. Milano 2008
Knowles, M., Holton, E.F. & Swanson, R.A. Quando l'adulto impara. Andragogia e sviluppo della persona. (Edizione 9) Franco Angeli. Milano 2008

Examination Methods

Module: PSICOLOGIA CLINICA E DEI GRUPPI
-------
Written exam.


Module: METODOLOGIE DIDATTICHE E TUTORIALI
-------
Oral exam.


Module: MODELLI DI APPRENDIMENTO DALL'ESPERIENZA
-------
Oral exam.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE