Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

2° Year  activated in the A.Y. 2013/2014

ModulesCreditsTAFSSD
9
B
MED/09 ,MED/13 ,MED/26 ,MED/34 ,MED/45
6
B/C
MED/18 ,MED/33 ,MED/41 ,MED/45
8
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/10 ,MED/11 ,MED/17 ,MED/45

3° Year  activated in the A.Y. 2014/2015

ModulesCreditsTAFSSD
4
B
MED/38 ,MED/40 ,MED/45 ,MED/47
8
B
MED/09 ,MED/18 ,MED/41 ,MED/45
4
A/B
MED/01 ,MED/45
7
A/B
MED/25 ,MED/45 ,M-PSI/01 ,SPS/07
5
A/B
IUS/07 ,MED/42 ,MED/45 ,SPS/09
Prova finale
7
E
-
activated in the A.Y. 2013/2014
ModulesCreditsTAFSSD
9
B
MED/09 ,MED/13 ,MED/26 ,MED/34 ,MED/45
6
B/C
MED/18 ,MED/33 ,MED/41 ,MED/45
8
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/10 ,MED/11 ,MED/17 ,MED/45
activated in the A.Y. 2014/2015
ModulesCreditsTAFSSD
4
B
MED/38 ,MED/40 ,MED/45 ,MED/47
8
B
MED/09 ,MED/18 ,MED/41 ,MED/45
4
A/B
MED/01 ,MED/45
7
A/B
MED/25 ,MED/45 ,M-PSI/01 ,SPS/07
5
A/B
IUS/07 ,MED/42 ,MED/45 ,SPS/09
Prova finale
7
E
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000034

Credits

1

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

MED/45 - NURSING

Period

INF. LE 3° anno 2° semestre dal Mar 23, 2015 al May 22, 2015.

To show the organization of the course that includes this module, follow this link:  Course organization

Learning outcomes

Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.

L’insegnamento introduce lo studente alla comprensione dei principi e dei criteri a cui deve ispirarsi nel suo operato nei confronti dell’utente, dei colleghi dell’organizzazione e della comunità professionale; si focalizza sullo sviluppo di una base di conoscenze etiche, e deontologiche che fondano i principi di una professionalità autonomi, responsabile e coerente con le attuali problematiche da affrontare.

Program

Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.

Comprensione delle ragioni alla base della nascita della bioetica; comprensione dei principi della bioetica, con particolare riferimento ai quattro principi dell’etica biomedica; comprensione dei meccanismi che permettono di orientare la condotta dei professionisti di fronte a questioni bioetiche complesse.

Bioetica, diritto, deontologia: relazioni e distinzioni.
Le componenti del processo di decisione di casi difficili
I 4 principi della bioetica (beneficialità, non maleficenza, autonomia, giustizia).
Diritti Fondamentali e principi (personalista e pluralista). Consenso e relazione di cura.
Il bilanciamento d’interessi (posizioni “senza se e senza ma”).

Examination Methods

Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.

Esame scritto

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE