Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Professional Laboratories (1st year)
2° Year activated in the A.Y. 2013/2014
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Professional Laboratories (2nd year)
3° Year activated in the A.Y. 2014/2015
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Professional Laboratories (3rd year)
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Professional Laboratories (1st year)
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Professional Laboratories (2nd year)
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Professional Laboratories (3rd year)
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Maternal and paediatric nursing care - GINECOLOGIA OSTETRICA (2014/2015)
Teaching code
4S000115
Teacher
Credits
1
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
MED/40 - OBSTETRICS AND GYNAECOLOGY
Period
INF. TN 3° anno 2° semestre dal Feb 2, 2015 al Mar 24, 2015.
Learning outcomes
Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.
L’insegnamento introduce lo studente agli aspetti educativi, clinici e assistenziali rivolti al bambino e alla sua famiglia, alla donna durante la gravidanza e dopo il parto o con patologie dell’apparato riproduttivo
Program
Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.
Approccio al bambino malato e alla sua famiglia Family centred care
Parametri vitali (range e modalità di rilevazione nel neonato e bambino)
La somministrazione sicura della terapia farmacologica in ambito pediatrico, unità di misura in pediatria
Assistere il bambino con febbre
con dispnea, con vomito e/o diarrea e disidratazione: strategie per correggere la perdita di liquidi
Valutazione del dolore e strategie non farmacologiche nel bambino
Examination Methods
Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.
Esame scritto