Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

1° Year

ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
BIO/16 ,BIO/17 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,M-PSI/01
5
A/B
M-DEA/01 ,MED/36 ,MED/42 ,MED/48
5
A/B
MED/34 ,MED/48 ,M-PED/01
8
A/B
BIO/10 ,BIO/13 ,FIS/07 ,MED/01

3° Year  activated in the A.Y. 2014/2015

ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B/C
MED/43 ,MED/44 ,M-PSI/06 ,SECS-P/10 ,SPS/07
Prova finale
7
E
-
6
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/24 ,MED/48
ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
BIO/16 ,BIO/17 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,M-PSI/01
5
A/B
M-DEA/01 ,MED/36 ,MED/42 ,MED/48
5
A/B
MED/34 ,MED/48 ,M-PED/01
8
A/B
BIO/10 ,BIO/13 ,FIS/07 ,MED/01
activated in the A.Y. 2014/2015
ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B/C
MED/43 ,MED/44 ,M-PSI/06 ,SECS-P/10 ,SPS/07
Prova finale
7
E
-
6
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/24 ,MED/48

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000135

Credits

1

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

MED/48 - NURSING IN NEUROPSYCHIATRY AND REHABILITATION

Period

LEZIONI 2^ ANNO -1^ SEMESTRE dal Oct 1, 2013 al Nov 15, 2013.

Location

VERONA

To show the organization of the course that includes this module, follow this link:  Course organization

Learning outcomes

Lo studente dovrà conoscere le principali ortesi e protesi utilizzate in ambito fisioterapico in pazienti con patologie muscolo scheletriche ortopediche e neurologiche.
• Dovrà essere in grado di eseguire una corretta valutazione funzionale al fine di riuscire a scegliere, in un contesto di equipe multidisciplinare, l’ortesi più adeguata al paziente ed inserirla in un piano riabilitativo.
• Dovrà essere in grado di eseguire una valutazione funzionale di un paziente amputato arto inferiore e superiore, fissare gli obiettivi riabilitativi e un piano di trattamento. Nello specifico dovrà essere in grado gestire le fasi riabilitative pre e post protesizzazione, in un contesto di equipe multidisciplinare.

Program

Protesiologia
•Paziente amputato: cause di amputazione, livelli di amputazione
•Principi riabilitativi di un paziente amputato arto superiore e inferiore: gestione della fase pre e post protesizzazione
•Tipi di protesi maggiormente utilizzate
oProtesi arto inferiore
oProtesi arto superiore


Ortesiologia
•Principi generali di ortesiologia
•Tipi di Ortesi per l’arto superiore ed obiettivi riabilitativi funzionali
•Tipi di ortesi dell’arto inferiore ed obiettivi riabilitativi funzionali
•Tipi di ortesi di tronco ed obiettivi riabilitativi

Examination Methods

Esame scritto

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE

Teaching materials e documents