Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

Study Plan

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

1° Year

ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
BIO/16 ,BIO/17 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,M-PSI/01
5
A/B
M-DEA/01 ,MED/36 ,MED/42 ,MED/48
5
A/B
MED/34 ,MED/48 ,M-PED/01
8
A/B
BIO/10 ,BIO/13 ,FIS/07 ,MED/01

3° Year  activated in the A.Y. 2013/2014

ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B/C
MED/43 ,MED/44 ,M-PSI/06 ,SECS-P/10 ,SPS/07
6
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/24 ,MED/48
Attività seminariali (professioni sanitarie)
4
F
-
Prova finale
7
E
-
ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
BIO/16 ,BIO/17 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,M-PSI/01
5
A/B
M-DEA/01 ,MED/36 ,MED/42 ,MED/48
5
A/B
MED/34 ,MED/48 ,M-PED/01
8
A/B
BIO/10 ,BIO/13 ,FIS/07 ,MED/01
activated in the A.Y. 2013/2014
ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B/C
MED/43 ,MED/44 ,M-PSI/06 ,SECS-P/10 ,SPS/07
6
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/24 ,MED/48
Attività seminariali (professioni sanitarie)
4
F
-
Prova finale
7
E
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000148

Teacher

Credits

1

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

MED/48 - NURSING IN NEUROPSYCHIATRY AND REHABILITATION

Period

ROV LEZIONI 3^ ANNO -1^ SEMESTRE dal Oct 1, 2013 al Nov 22, 2013.

To show the organization of the course that includes this module, follow this link:  Course organization

Learning outcomes

Al termine del ciclo di lezioni lo studente deve essere un grado di approcciarsi all’anziano con una visione biopsicosociale, applicando una precisa metodologia valutativa e di programmazione degli interventi, tenendo conto della complessità data dalla fragilità e dalla polipatologia. Dovrà altresì lo studente essere in grado di identificare il profilo di rischio ed il profilo di funzionamento per formulare un programma riabilitativo con contenuti sia preventivi che di recupero/mantenimento delle autonomie.

Program

-La valutazione multidimensionale dell’anziano: metodologia della raccolta delle informazioni, uso delle scale di valutazione, identificazione del profilo di rischio e del profilo di funzionamento per la costruzione di un programma riabilitativo.

-Ruolo del fisioterapista all’interno di una RSA

-Il dolore: riconoscerlo, quantificarlo, trattarlo.

-Prevenzione dei rischi: le cadute, i decubiti, la contenzione fisica (ruolo e compiti del fisioterapista)

-La Classificazione ICF come guida al modello biopsicosociale

-L’anziano poliartrosico, osteoporotico e la frattura di femore: il trattamento.

-La fornitura di ausili e presidi: dalla scelta alla prescrizione

-Discussione di casi reali come esercitazione



Examination Methods

ESAME ORALE

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE

Teaching materials e documents