Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

3° Year  activated in the A.Y. 2015/2016

ModulesCreditsTAFSSD
4
B
IUS/07 ,MED/42 ,MED/43
8
A/B/C
MED/09 ,MED/34 ,MED/50 ,M-PSI/08
Prova finale
7
E
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000167

Credits

1

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

M-PSI/01 - GENERAL PSYCHOLOGY

Period

LOGO LEZIONI 1^ ANNO -1^ SEMESTRE dal Oct 3, 2013 al Dec 6, 2013.

Location

VERONA

To show the organization of the course that includes this module, follow this link:  Course organization

Learning outcomes

L’obiettivo è quello d’informare gli studenti sulle grandi funzioni psicologiche che gli permetteranno di comprendere meglio la natura dei disturbi delle varie funzioni linguistiche.

Program

•Introduzione e Storia
•Apprendimento: Apprendimento Stimolo-Risposta (SR) e NON-SR
•Memoria: Codifica nei vari stadi della memoria: Memoria Iconica, a Breve Termine, a Lungo Termine
•Tempi di Reazione: Semplici e di scelta. Fattori che influenzano i TR
•Sensazione e Percezione: Differenze. Leggi della sensazione. Le costanze percettive. Le illusioni ottiche. La stereopsi
•Attenzione: Forme di attenzione. Livello di selezione. Il paradigma di Broadbent e quello di Posner.

• Motivazione: Teorie della motivazione. Motivazioni omeostatiche e non.


• Intelligenza: Teorie dell’intelligenza. Il quoziente intellettivo. Fattori genetici ed ambientali. Intelligenza ed invecchiamento.

Examination Methods

Esame: Scritto con possibile integrazione orale

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE

Teaching materials e documents