Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
---|---|---|
Terp VR lezioni 1^ anno 1^ semestre | Oct 7, 2013 | Dec 13, 2013 |
Terp VR lezioni 1^ anno 2^ semestre | Feb 3, 2014 | May 23, 2014 |
Session | From | To |
---|---|---|
Terp VR sessione invernale | Jan 7, 2014 | Jan 31, 2014 |
Terp VR sessione estiva | Jul 1, 2014 | Jul 31, 2014 |
Terp VR sessione autunnale | Sep 1, 2014 | Sep 30, 2014 |
Period | From | To |
---|---|---|
Festa di Ognissanti | Nov 1, 2013 | Nov 1, 2013 |
VACANZE DI NATALE | Dec 22, 2013 | Jan 6, 2014 |
Vacanze di Pasqua | Apr 17, 2014 | Apr 22, 2014 |
Festa della Liberazione | Apr 25, 2014 | Apr 25, 2014 |
Festa dei lavoratori | May 1, 2014 | May 1, 2014 |
Festa del S. Patrono S. Zeno | May 21, 2014 | May 21, 2014 |
Festa della Repubblica | Jun 2, 2014 | Jun 2, 2014 |
Vacanze Estive | Aug 11, 2014 | Aug 15, 2014 |
Description | Period | From | To |
---|---|---|---|
Terp VR tirocinio 1^ anno 2^ semestre (1° periodo) | Terp VR tirocinio 1^ anno 2^ semestre (1° periodo) | Jun 3, 2014 | Jun 27, 2014 |
Terp VR tirocinio 1^ anno 2^ semestre (2° periodo) | Terp VR tirocinio 1^ anno 2^ semestre (2° periodo) | Sep 1, 2014 | Sep 26, 2014 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Medicine Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University. Please select your Study Plan based on your enrolment year.
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Professional Laboratories (1st year) (2013/2014)
Teaching code
4S000104
Teacher
Coordinatore
Credits
1
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
MED/48 - NURSING IN NEUROPSYCHIATRY AND REHABILITATION
Period
Terp VR lezioni 1^ anno 1^ semestre dal Oct 7, 2013 al Dec 13, 2013.
Learning outcomes
Alla fine del Corso gli studenti saranno in grado di:
individuare le caratteristiche della competenza professionale richiesta al laureato in Tecnica della Riabilitazione Psichiatrica
Riconoscere gli elementi costitutivi la comunicazione e alcuni tratti del proprio stile comunicativo;
Assumere l’atteggiamento di ascolto attivo il paziente, il caregiver e con l’equipe;
comprendere il linguaggio della comunicazione “non verbale” e assumere un comportamento di accoglienza e di cooperazione facilitante l’ alleanza terapeutica;
apprendere strategie utili per esercitare l’ascolto empatico necessario per agire una comunicazione efficace nella relazione con la persona assistita e nel contesto interdisciplinare
Conoscere l’approccio della psicologia umanistica, secondo Carl Rogers (1902-1987)
Program
Il tecnico della Riabilitazione Psichiatrica al fine di operare con il paziente mira a restituire autonomia e maggior senso di dignità e autostima alla persona. Per ottemperare al profilo professionale è necessario venga instaurata una buona relazione d’aiuto.
Per essere in grado di aiutare la persona ad acquisire nuove competenze, abilità, valori, ossia, in sostanza, nuove qualità e attitudini “umane”, anche l’operatore sanitario deve assumere in sè ed esercitare esempi di comunicazione efficaci che gli consentano di divenire “modello” catalizzante di processi di miglioramento.
Durante la attività di laboratorio lo studente sarà guidato alla sperimentazione di un adeguato e autentico clima di autodeterminazione, responsabilizzazione e valorizzazione. Nelle attività di laboratorio professionale sperimenterà tecniche formative differenti progettate in un percorso di riflessione personale e di gruppo su aspetti educativi e comunicativi oggi particolarmente rilevanti nella società e nei suoi gruppi,
-Gestione delle emozioni= Prendere buone decisioni
-La percezione e le mappe nella gestione dello stress
-Risolvere problemi
-Le mappe concettuali
-Filmografia pedagogica: riflessione= Gli Stereotipi e i Pregiudizi
-Empatia= Comunicazione efficace
-Creatività
-Relazioni efficaci
-L’arte di ascoltare= Consapevolezza di sé Senso critico
Examination Methods
Valutazione formativa in itinere e verifica della presenza alle lezioni
Teaching materials
-
Programma per esteso (docx, it, 73 KB, 23/10/13)
Type D and Type F activities
Modules not yet included
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details.
Further services
I servizi e le attività di orientamento sono pensati per fornire alle future matricole gli strumenti e le informazioni che consentano loro di compiere una scelta consapevole del corso di studi universitario.