Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
---|---|---|
Lm Sio BZ 1A 1S (Coorte 2021) | Nov 15, 2021 | Mar 31, 2022 |
Lm Sio BZ 2A 1S (Coorte 2020) | Feb 1, 2022 | Sep 30, 2022 |
Lm Sio BZ 1A 2S (Coorte 2021) | Apr 1, 2022 | Dec 31, 2022 |
Lm Sio BZ 2A 2S (Coorte 2020) | Oct 1, 2022 | Dec 31, 2022 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Medicine Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University. Please select your Study Plan based on your enrolment year.
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2022/2023
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Teaching methods and tutorials - MODELLI DI APPRENDIMENTO DALL'ESPERIENZA (2021/2022)
Teaching code
4S000456
Teacher
Credits
2
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
M-PED/01 - PEDAGOGY, THEORIES OF EDUCATION AND SOCIAL EDUCATION
Period
Lm Sio BZ 1A 2S (Coorte 2021) dal Apr 1, 2022 al Dec 31, 2022.
Learning outcomes
Il corso fornisce agli studenti i concetti base dei modelli di apprendimento dall’esperienza favorendo una comprensione e valutazione critica dei modelli.
CONOSCENZE:
• Delineare le teorie dell’apprendimento collegandole con le fasi storiche
• Delineare l’approccio psicologico della percezione: criteri biologici, criteri biografici, criteri che hanno come riferimento il proprio ruolo, criteri di sintesi e di transfer
• Delineare i modelli di apprendimento dall’esperienza, i loro autori e stabilire le connessioni del contesto storico
• Delineare i punti di forza e i punti critici die vari modelli
• Delineare i processi di apprendimento equilibrazione, assimilazione e accomodamento descritti da Jean Piaget
• Delineare il modello conoscitivo del learning cycle di David Kolb
• Delineare l’approccio centrato sulla persona di Carl Rogers e l’importanza del concetto per l’apprendimento dall’esperienza.
• Delineare il concetto di Ruth Cohn TCI, l’interazione centrata sul tema.
• Modello di apprendimento del neurobiologo Gerhard Roth e l’importanza della personalità
ABILITÀ
• Riflettere autonomamente i contenuti delle lezioni
• Distinguere e connettere i vari modelli e definire punti di forza e criticità
• Conettere 2 modelli e elaborare conessioni e distinzioni
• Collegare i contenuti con il proprio percorso formativo e processi di apprendimento
Program
Il corso tratterà i seguenti temi:
• L’approccio psicologico della percezione: criteri biologici, criteri biografici, criteri che hanno come riferimento il proprio ruolo, criteri di sintesi e di transfer
• L’approccio psicologico all’emozione ed il ruolo dell’emozione per l’apprendimento
• Modelli di apprendimento dall’esperienza:
• Il modello di apprendimento di Jean Piaget
• Il modello di apprendimento di David Kolb
• Il modello di apprendimento di Carl Rogers
• Il modello di apprendimento di Ruth C. Cohn
• Il concetto di apprendimento di Gerhard Roth e l’importanza dell’emozione e della motivazione
Metodi didattici:
Gli incontri in aula prevedono l’utilizzo di lezioni frontali (con slide), analisi di filmati, discussioni di gruppo, e riflessioni individuali e di gruppo.
Examination Methods
Modalità d’esame
Requisito di accesso all’esame: Gli studenti elaborano un „portfolio“ scrivendo dopo ogni lezione una riflessione sulla tematica che è stata trattata.
Caratteristiche dell’esame:
L’obiettivo della prova d’esame consiste nel verificare il livello di raggiungimento degli obiettivi formativi precedentemente indicati.
L’esame scritto consiste in una prova scritta con domande aperte
Durante le lezioni vengono presentati degli esempi di domande.
La valutazione del portfolio fa parte del voto finale
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and soon also via the Univr app.
Gestione carriere
Stage
Attachments
Title | Info File |
---|---|
![]() |
543 KB, 05/10/22 |
![]() |
198 KB, 23/06/21 |
![]() |
1297 KB, 05/10/22 |
![]() |
1297 KB, 05/10/22 |
![]() |
1324 KB, 05/10/22 |
![]() |
1323 KB, 05/10/22 |
![]() |
44 KB, 23/06/21 |
![]() |
104 KB, 23/06/21 |
![]() |
111 KB, 03/10/23 |