Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Type D and Type F activities
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea in Economia e innovazione aziendale - Enrollment from 2025/2026Oltre che in insegnamenti previsti nei piani didattici di altri corsi di studio e in certificazioni linguistiche o informatiche secondo quanto specificato nei regolamenti di ciascun corso, tali attività possono consistere anche in iniziative extracurriculari di contenuto vario, quali ad esempio la partecipazione a un seminario o a un ciclo di seminari, la frequenza di laboratori didattici, lo svolgimento di project work, stage aggiuntivo, eccetera.
Come per ogni altra attività a scelta, è necessario che anche queste non costituiscano un duplicato di conoscenze e competenze già acquisite dallo studente.
Quelle elencate in questa pagina sono le iniziative extracurriculari che sono state approvate dal Consiglio della Scuola di Economia e Management e quindi consentono a chi vi partecipa l'acquisizione dei CFU specificati, alle condizioni riportate nelle pagine di dettaglio di ciascuna iniziativa.
Si ricorda in proposito che:
- tutte queste iniziative richiedono, per l'acquisizione dei relativi CFU, il superamento di una prova di verifica delle competenze acquisite, secondo le indicazioni contenute nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività;
- lo studente è tenuto a inserire nel proprio piano degli studi l'attività prescelta e a iscriversi all'appello appositamente creato per la verbalizzazione, la cui data viene stabilita dal docente di riferimento e pubblicata nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività.
COMPETENZE TRASVERSALI
Scopri i percorsi formativi promossi dal Teaching and learning centre dell'Ateneo, destinati agli studenti iscritti ai corsi di laurea, volti alla promozione delle competenze trasversali: https://talc.univr.it/it/competenze-trasversali
ATTENZIONE: Per essere ammessi a sostenere una qualsiasi attività didattica, inlcuse quelle a scelta, è necessario essere iscritti all'anno di corso in cui essa viene offerta. Si raccomanda, pertanto, ai laureandi delle sessioni di dicembre e aprile di NON svolgere attività extracurriculari del nuovo anno accademico, cui loro non risultano iscritti, essendo tali sessioni di laurea con validità riferita all'anno accademico precedente. Quindi, per attività svolte in un anno accademico cui non si è iscritti, non si potrà dar luogo a riconoscimento di CFU.
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Job Club | D |
Paola Signori
(Coordinator)
|
1° 2° | Sustainable tourism Lab | D |
Paola Signori
(Coordinator)
|
1° 2° | Marketing plan | D |
Virginia Vannucci
(Coordinator)
|
1° 2° | Soft skills Coaching Days (Esu 4 job) - 2021/2022 | D |
Paola Signori
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Internationalization and Sustainability. Friends or Enemies? | D |
Angelo Zago
(Coordinator)
|
1° 2° | Internationalization and Sustainability. Friends or Enemies? | D |
Angelo Zago
(Coordinator)
|
1° 2° | Internationalization and Sustainability. Friends or Enemies? | D |
Angelo Zago
(Coordinator)
|
1° 2° | Data Analysis Laboratory with R (Vicenza) | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Data Visualization Laboratory | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Python Laboratory | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Data Science Laboratory with SAP | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Advanced Excel Laboratory (Vicenza) | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Excel Laboratory (Vicenza) | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Programming in Matlab | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Programming in SAS | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Samsung Innovation Camp | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | What paradigms beyond the pandemic? Individual vs. Society, Private vs. Public | D |
Federico Brunetti
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM | D |
Alberto Peretti
(Coordinator)
|
Business Accounting (2021/2022)
Teaching code
4S00536
Academic staff
Coordinator
Credits
9
Also offered in courses:
- Business Accounting of the course Bachelor's degree in Economics, Firms and International Markets
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
SECS-P/07 - BUSINESS ADMINISTRATION AND ACCOUNTING STUDIES
Period
primo semestre (lauree) dal Sep 20, 2021 al Jan 14, 2022.
Learning outcomes
This course aims to give students conceptual, methodological, and cultural skills to analyze and interpret the life conditions of companies, with particular reference to accounting. At the end of the course, students will have learned the logical categories of business administration and will be able to use correct and appropriate terms. Besides, students will have acquired skills in accounting, as an instrument useful to express an analytical and synthetic view of management dynamics.
Program
1. Business and market
2. Managerial models and business equilibrium
3. The notions of “Capital”
4. Accounting tools
5. Theoretical principles of financial accounting
6. Recognition process by journal entries (during the year)
7. The notions of “Earnings”
8. Recognition process by journal entries (at the end of the year)
9. The logic of balance evaluations
Bibliography
Examination Methods
The exam will be include a written test and an oral colloquium.
The written exam will be a test and include questions about these arguments:
- Recognition process by journal entries (during the year)
- Recognition process by journal entries (at the end of the year)
- The logic of balance evaluations
Each part of the text will be evaluated with a single score; the written exam will be considered “sufficient” and allows the admission to colloquium if each evaluation is ≥ 18/30.