Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
---|---|---|
primo semestre magistrali | Sep 30, 2019 | Dec 20, 2019 |
secondo semestre magistrali | Feb 24, 2020 | May 29, 2020 |
Session | From | To |
---|---|---|
Sessione invernale magistrali | Jan 7, 2020 | Feb 21, 2020 |
Sessione estiva magistrali | Jun 3, 2020 | Jul 10, 2020 |
Autumn Session exams | Aug 24, 2020 | Sep 11, 2020 |
Session | From | To |
---|---|---|
Autumn Session | Dec 2, 2019 | Dec 4, 2019 |
Winter Session | Apr 7, 2020 | Apr 9, 2020 |
Summer session | Sep 7, 2020 | Sep 9, 2020 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Economics Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2020/2021
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Type D and Type F activities
Nei piani didattici di ciascun Corso di studio è previsto l’obbligo di conseguire un certo numero di crediti formativi mediante attività a scelta (chiamate anche "di tipologia D e F").
Oltre che in insegnamenti previsti nei piani didattici di altri corsi di studio e in certificazioni linguistiche o informatiche secondo quanto specificato nei regolamenti di ciascun corso, tali attività possono consistere anche in iniziative extracurriculari di contenuto vario, quali ad esempio la partecipazione a un seminario o a un ciclo di seminari, la frequenza di laboratori didattici, lo svolgimento di project work, stage aggiuntivo, eccetera.
Come per ogni altra attività a scelta, è necessario che anche queste non costituiscano un duplicato di conoscenze e competenze già acquisite dallo studente.
Quelle elencate in questa pagina sono le iniziative extracurriculari che sono state approvate dal Consiglio della Scuola di Economia e Management e quindi consentono a chi vi partecipa l'acquisizione dei CFU specificati, alle condizioni riportate nelle pagine di dettaglio di ciascuna iniziativa.
Si ricorda in proposito che:
- tutte queste iniziative richiedono, per l'acquisizione dei relativi CFU, il superamento di una prova di verifica delle competenze acquisite, secondo le indicazioni contenute nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività;
- lo studente è tenuto a inserire nel proprio piano degli studi l'attività prescelta e a iscriversi all'appello appositamente creato per la verbalizzazione, la cui data viene stabilita dal docente di riferimento e pubblicata nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività.
ATTENZIONE: Per essere ammessi a sostenere una qualsiasi attività didattica, inlcuse quelle a scelta, è necessario essere iscritti all'anno di corso in cui essa viene offerta. Si raccomanda, pertanto, ai laureandi delle sessioni di dicembre e aprile di NON svolgere attività extracurriculari del nuovo anno accademico, cui loro non risultano iscritti, essendo tali sessioni di laurea con validità riferita all'anno accademico precedente. Quindi, per attività svolte in un anno accademico cui non si è iscritti, non si potrà dar luogo a riconoscimento di CFU.
Documents and news
- Descrizione del percorso di formazione - Regolamento didattico (pdf, it, 479 KB, 22/04/21)
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Enactus Verona 2020 | D |
Paola Signori
(Coordinator)
|
1° 2° | Parlare in pubblico e economic writing | D |
Martina Menon
(Coordinator)
|
1° 2° | Samsung Innovation Camp | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
1° 2° | Simulation and Implementation of Economic Policies | D |
Federico Perali
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Predictive analytics for business decisions - 2019/20 | D |
Claudio Zoli
(Coordinator)
|
1° 2° | Professional communication for economics - 2019/20 | D |
Claudio Zoli
(Coordinator)
|
1° 2° | Parlare in pubblico e economic writing | D |
Martina Menon
(Coordinator)
|
1° 2° | Regulation, procurement and competition - 2019/20 | D |
Claudio Zoli
(Coordinator)
|
1° 2° | Simulation and Implementation of Economic Policies | D |
Federico Perali
(Coordinator)
|
Predictive analytics for business decisions - 2019/20 (2019/2020)
Teaching code
4S009370
Teacher
Coordinator
Credits
2
Also offered in courses:
- Predictive analytics for business decisions - 2019/20 of the course Master’s degree in Business Management (Vicenza)
- Predictive analytics for business decisions - 2019/20 of the course Master’s degree in Business Administration and Corporate Law
- Predictive analytics for business decisions - 2019/20 of the course Master’s degree in Marketing and Corporate Communication
- Predictive analytics for business decisions - 2019/20 of the course Master’s degree in Banking and Finance
- Predictive analytics for business decisions - 2019/20 of the course Master's degree in International Economics and Business Management
- Predictive analytics for business decisions - 2019/20 of the course Master’s degree in Management and business strategy
Language
English
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
NN - -
Period
secondo semestre magistrali dal Feb 24, 2020 al May 29, 2020.
Learning outcomes
Il modulo, è organizzato in collaborazione con la società di consulenza SDG Consulting Italia SpA appartenente al gruppo internazionale SDG GROUP e specializzata nel campo del “business analytics”, per lo sviluppo di modelli e sistemi di supporto dei processi di controllo e governo del business. L’attività di formazione avrà lo scopo di introdurre gli studenti al ruolo professionale di business analyst, e permettere loro di acquisire dimestichezza con alcuni di principali strumenti di Business Intelligence relativi all’analisi dei dati e produzione di previsioni economico finanziarie.
L’erogazione del modulo sarà online con sessioni video e streaming nelle quali gli studenti avranno la possibilitàdilavorare in gruppodirettamenteanche inlaboratoriovirtuale acasistudiochepermetteranno loro di cimentarsi con l’analisi di problemi economico-aziendali attraverso simulazioni, analisi delle vendite e previsioni. Gli strumenti utilizzati riguarderanno metodi di simulazione ed analisi econometrica.
Il modulo in inglese sarà coordinato con la partecipazione di esperti di SDG Consulting Italia SpA ed integra un’iniziativa analoga presentata nel primo semestre dal titolo “Data discovery for business decision”
Program
Durata del corso: Il modulo si articola su incontri per un totale di 12 ore di lezionie attività di laboratorio equivalenti a 2 cfu.
Periodo di svolgimento: dal 18 maggio 2020 a fine giugno 2020.
L’intervallo ampio di tempo è necessario per permettere un’erogazione del modulo in diverse unità operative al fine di garantire agli studenti una migliore fruizione del modulo compatibilmente con gli impegni didattici ed alla società di consulenza una più efficiente gestione dell’attività compatibilmente con gli impegni derivanti dalla gestione della situazione di emergenza internazionale.
L'iniziativa è pensata per studenti del CdLM in Economics, ma deve considerarsi aperta agli studenti delle lauree magistrali della Scuola di Economia e Management. Numero massimo di partecipanti 25 con priorità per studenti del CdLM di Economics.
Examination Methods
Riconoscimento di crediti formativi (CFU) di tipologia D:
L’attività formativa richiede un impegno corrispondente a 2 CFU.
Il riconoscimento di crediti è subordinato alla frequenza di almeno il 75% delle lezioni ed al superamento di un prova finale costituita dalla relazione relativa ad un caso di studio analizzato in laboratorio da ogni gruppo.
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and soon also via the Univr app.
Linguistic training CLA
Gestione carriere
Student login and resources
Graduation
List of theses and work experience proposals
theses proposals | Research area |
---|---|
La (cattiva) gestione dei fondi comunitari in Italia | ECONOMICS - ECONOMICS |
PMI (SMES) and financial performance | MANAGEMENT OF ENTERPRISES - MANAGEMENT OF ENTERPRISES |
Analisi dell'Impatto della Regolamentazione: potenziale e applicazioni concrete | Various topics |
Costs and benefits of the new Turin-Lyon railway line | Various topics |
Costs and benefits of new systems for speed control on italian motorways | Various topics |
Contingent valuation for the quality of hospital characteristics | Various topics |
Evaluating occupational impacts of large investment projects | Various topics |
Internships
Admission policy
ADMISSION POLICY
The admission procedure for international students is explained in details at:
www.magecverona.it/admission-benefits/
For further information please contact magec@dse.univr.it
Additional information
Additional information
For further information visit the program website, http://magec.dse.univr.it, or send an email at magec@dse.univr.it.