Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.
If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:

Laurea in Scienze dell'educazione - Enrollment from 2025/2026

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

CURRICULUM TIPO:

1° Year 

ModulesCreditsTAFSSD
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
9
E
L-LIN/12
9
E
L-LIN/04
9
E
L-LIN/14
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
9
B
M-STO/02

2° Year   activated in the A.Y. 2011/2012

ModulesCreditsTAFSSD
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti

3° Year   activated in the A.Y. 2012/2013

ModulesCreditsTAFSSD
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
6
B
IUS/01
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
ModulesCreditsTAFSSD
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
9
E
L-LIN/12
9
E
L-LIN/04
9
E
L-LIN/14
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
9
B
M-STO/02
activated in the A.Y. 2011/2012
ModulesCreditsTAFSSD
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S02399

Teacher

Paola Dusi

Coordinator

Paola Dusi

Credits

9

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

M-PED/03 - METHODOLOGIES OF TEACHING AND SPECIAL EDUCATION

Period

Sem. 1A, Sem. 1B

Examination Methods

Metodi di valutazione:
Prova scritta a domande aperte concernenti i concetti fondamentali presentati nel corso delle lezioni e nei testi indicati in bibliografia (lo spazio per le risposte è limitato).

Criteri per la valutazione:

- congruenza con la richiesta espressa nella domanda
- precisione nella citazione di teorie e autori
- capacità di sintesi
- correttezza sintattica e grammaticale
- proprietà terminologica.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE