Formazione e ricerca
Attività Formative del Corso di Dottorato - 2024/2025
In questa pagina sono riportate le attività formative del corso di dottorato per l'anno accademico 2024/2025. Ulteriori attività verranno aggiunte durante l'anno. Ti invitiamo a verificare regolarmente la presenza di aggiornamenti!
Offerta formativa da definire
Attività Formative della Scuola di Dottorato - 2024/2025
Please note: Additional information will be added during the year. Currently missing information is labelled as “TBD” (i.e. To Be Determined).
1. PhD students must obtain a specified number of CFUs each year by attending teaching activities offered by the PhD School.
First and second year students must obtain 8 CFUs. Teaching activities ex DM 226/2021 provide 5 CFUs; free choice activities provide 3 CFUs.
Third year students must obtain 4 CFUs. Teaching activities ex DM 226/2021 provide 2 CFUs; free choice activities provide 2 CFUs.
More information regarding CFUs is found in the Handbook for PhD Students: https://www.univr.it/phd-vademecum
2. Registering for the courses is not required unless explicitly indicated; please consult the course information to verify whether registration is required or not. When registration is actually required, instructions will be sent well in advance. No confirmation e-mail will be sent after signing up. Please do not enquiry: if you entered the requested information, then registration was silently successful.
3. When Zoom links are not explicitly indicated, courses are delivered in presence only.
4. All information we have is published here. Please do not enquiry for missing information or Zoom links: if the information you need is not there, then it means that we don't have it yet. As soon as we get new information, we will promptly publish it on this page.
Teaching Activities ex DM 226/2021: Linguistic Activities
ENGLISH FOR ACADEMIC PRESENTATION SKILLS [Arts and Humanities]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
ENGLISH FOR ACADEMIC PRESENTATION SKILLS [Law and Economics]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
ENGLISH FOR ACADEMIC PRESENTATION SKILLS [Life and Health Sciences - 1 st Session]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
ENGLISH FOR ACADEMIC PRESENTATION SKILLS [Life and Health Sciences - 2 nd Session]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Arts and Humanities]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Law and Economics]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Life and Health Sciences - 1 st Session]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Life and Health Sciences - 2 nd Session]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Natural Sci. and Engineering-1st Session]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Natural Sci. and Engineering-2nd Session]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
Teaching Activities ex DM 226/2021: Research management and Enhancement
SEMINARIO AVANZATO SULLE RISORSE BIBLIOTECARIE PER LA RICERCA [Arts and Humanities]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
SEMINARIO AVANZATO SULLE RISORSE BIBLIOTECARIE PER LA RICERCA [Law and Economics]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
SEMINARIO AVANZATO SULLE RISORSE BIBLIOTECARIE PER LA RICERCA [Scientific Area]
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Teaching Activities ex DM 226/2021: Statistics and Computer Sciences
CORSO STATISTICA - LIVELLO BASE
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
INTRODUCTION TO PROBABILITY (MODULE I)
Crediti: 1
Lingua di erogazione: English
Docente: Marco Minozzo
INTRODUCTION TO PROBABILITY (MODULE II)
Crediti: 1
Lingua di erogazione: English
Docente: Marco Minozzo
INTRODUCTION TO STATISTICAL INFERENCE
Crediti: 1
Lingua di erogazione: English
Docente: Marco Minozzo
USO DI R PER L'ANALISI STATISTICA - LIVELLO BASE
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Inglese
VALIDITY AND RELIABILITY OF MEASUREMENTS AND DIAGNOSTIC TESTS
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: English
Docente: Alessandro Marcon
APPLICATION OF META-ANALYSIS TO THE EPIDEMIOLOGICAL OR MEDICAL FIELD
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Inglese
Docente: Giuseppe Verlato
CORSO STATISTICA - LIVELLO INTERMEDIO
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
DETERMINATION OF SAMPLE SIZE TO ACHIEVE A PREDEFINED PRECISION OR POWER
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: inglese
Docente: Giuseppe Verlato
GENERALIZED LINEAR MODELS: LOGISTIC REGRESSION, LOGLINEAR MODEL, POISSON MODEL
Crediti: 1
Lingua di erogazione: English
Docente: Lucia Cazzoletti
STUDY DESIGN IN OBSERVATIONAL AND EXPERIMENTAL RESEARCH
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Inglese
Docente: Alessandro Marcon
SURVIVAL ANALYSIS: LOG-RANK TEST, KAPLAN-MEIER SURVIVAL CURVES, COX REGRESSION MODEL
Crediti: 1,5
Lingua di erogazione: English - Inglese
Docente: Simone Accordini
USO DI R PER L'ANALISI STATISTICA - LIVELLO INTERMEDIO
Crediti: 0,8
Lingua di erogazione: Inglese
Docente: Alessandro Mantovani
Teaching Activities: Free choice
DOING INTERVIEWS IN QUALITATIVE RESEARCH
Crediti: 2
Lingua di erogazione: Inglese
Docente: Chiara Sità
PROGETTAZIONE E CONDUZIONE DI FOCUS GROUP
Crediti: 2
Lingua di erogazione: Italiano
PROTECTING PSYCHOLOGICAL WELL-BEING IN THE PHD PROGRAM. DEVELOPMENT AND ENHANCEMENT OF PERSONAL STRATEGIES AND ATTITUDES PREDISPOSING TO PROFESSIONAL SATISFACTION AND ETHICAL COLLABORATION
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Michela Rimondini
QUANDO LA RICERCA SI FA ETICA (PERCORSO ORGANIZZATO E FINANZIATO DAL TEACHING AND LEARNING CENTER DI UNIVR)
Crediti: 2
Lingua di erogazione: Inglese
Docente: Roberta Silva
APPROCCI E METODOLOGIE PARTECIPATIVE NELLA RICERCA CON GLI ATTORI DEL TERRITORIO
Crediti: 1,5
Lingua di erogazione: Inglese
Docente: Antonietta De Vita
...E SE VOLESSI FARE IMPRESA
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
IMPARA IL MARKETING DIGITALE
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
LA POESIA ITALIANA ALL'ESTERO
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Massimo Natale
THE EMPIRICAL PHENOMENOLOGICAL METHOD (EPM): THEORETICAL FOUNDATION AND EMPIRICAL APPLICATION IN EDUCATIONAL AND HEALTHCARE FIELDS
Crediti: 2
Lingua di erogazione: English
Docente: Luigina Mortari
DOTTORATO E MERCATO DEL LAVORO: WORKSHOP FORMATIVI PER DOTTORANDI E NEO-DOTTORI DI RICERCA
Crediti: 4
Lingua di erogazione: Italiano
ARE YOU SURE YOU CAN DEFEAT A CHATBOT?
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
MEETING UKRAINE: THE IMPACT OF WAR AND FUTURE OPPORTUNITIES
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
EMOTIONS, BELIEFS, AND SKILLS TO FACE CLIMATE CHANGE AND EMBRACE CLIMATE ACTION
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: Inglese
OPEN SCIENCE: THE MIGHTY STICK AGAINST "BAD" SCIENCE
Crediti: 2
Lingua di erogazione: English
Docente: Michele Scandola
COMPUTATIONAL MECHANISMS UNDERLYING SENSORIMOTOR LEARNING
Crediti: 3,5
Lingua di erogazione: English
Docente: Matteo Bertucco
CSF DYNAMICS: ANATOMICAL AND FUNCTIONAL FEATURES
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: Inglese
Docente: Alberto Feletti
DIFFERENTIAL DIAGNOSIS OF DEMYELINATING DISEASES OF THE CENTRAL NERVOUS SYSTEM
Crediti: 2
Lingua di erogazione: English
Docente: Alberto Gajofatto
IL SONNO E I SUOI DISTURBI: FOCUS SULLE PARASONNIE E I DISTURBI DEL MOVIMENTO IN SONNO
Crediti: 1,5
Lingua di erogazione: italiano o inglese
Docente: Elena Antelmi
IMAGING TECHNIQUES FOR BODY COMPOSITION ANALYSIS
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Inglese/English
Docente: Carlo Zancanaro
RESEARCH TECHNIQUES IN NEUROSCIENCE: MONITORING AND MODULATING NEURONAL ACTIVITY
Crediti: 2,3
Lingua di erogazione: non prevista
Docente: Giuseppe Busetto
PROGETTAZIONE E CONDUZIONE DI FOCUS GROUP (2024/2025)
Docenti
, Prof.ssa Alessia Bevilacqua
Crediti
2
Lingua di erogazione
Italiano
Frequenza alle lezioni
Scelta Libera
Sede
VERONA
Obiettivi di apprendimento
The seminar aims to familiarise with focus groups as a tool for educational research, to develop methodological knowledge and skills.
Programma
The seminar will be organised in two parts: in the first one, students will be provided with a comprehensive overview about focus group from the theoretical point of view. The workshop following the seminar aims to support students in acquiring research skills concerning focus group design and conduction.
Modalità didattiche
Students who are abroad and would like to attend the seminar and the workshop can include this information in the Registration form and use the link to Zoom that will be communicated on the previous
days. It is not possible to attend only the workshop (second lesson).
Lezioni Programmate
Quando | Aula | Docente | Argomenti |
---|---|---|---|
giovedì 16 gennaio 2025 10:00 - 13:00 Durata: 3.00 |
Palazzo "EX Economia" - H [6 - 1] | Prof.ssa Alessia Bevilacqua | PROGETTAZIONE E CONDUZIONE DI FOCUS GROUP |
giovedì 23 gennaio 2025 10:00 - 13:00 Durata: 3.00 |
Palazzo "EX Economia" - H [6 - 1] | Prof.ssa Alessia Bevilacqua | PROGETTAZIONE E CONDUZIONE DI FOCUS GROUP |
Dottorandi
Loading...
Linee guida percorso formativo
Di seguito i file che contengono le Linee guida per il percorso formativo e il regolamento per l'acquisizione dei crediti formativi (CFU) per l'Anno Accademico 2023/2024.