Studying at the University of Verona

A.A. 2011/2012

Academic calendar

Il calendario accademico riporta le scadenze, gli adempimenti e i periodi rilevanti per la componente studentesca, personale docente e personale dell'Università. Sono inoltre indicate le festività e le chiusure ufficiali dell'Ateneo.
L’anno accademico inizia il 1° ottobre e termina il 30 settembre dell'anno successivo.

Academic calendar

Course calendar

The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates. .

Definition of lesson periods
Period From To
I semestre Oct 3, 2011 Jan 14, 2012
II semestre Feb 27, 2012 May 26, 2012
II semestre - I PARTE Feb 27, 2012 Apr 14, 2012
II semestre - II PARTE Apr 16, 2012 May 26, 2012
Exam sessions
Session From To
Sessione esami invernale Jan 16, 2012 Feb 25, 2012
Sessione esami estiva Jun 4, 2012 Jul 21, 2012
Sessione esami autunnale Sep 3, 2012 Sep 29, 2012
Degree sessions
Session From To
Sessione lauree autunnale Nov 24, 2011 Nov 26, 2011
Sessione lauree invernale Apr 2, 2012 Apr 4, 2012
Sessione lauree estiva Jul 10, 2012 Jul 13, 2012
Holidays
Period From To
Festa di Ognissanti Nov 1, 2011 Nov 1, 2011
Festa dell'Immacolata Concezione Dec 8, 2011 Dec 8, 2011
Vacanze di Natale Dec 24, 2011 Jan 8, 2012
Vacanze di Pasqua Apr 5, 2012 Apr 10, 2012
Festa della Liberazione Apr 25, 2012 Apr 25, 2012
Festa del Lavoro May 1, 2012 May 1, 2012
Festa del Santo Patrono di Verona S. Zeno May 21, 2012 May 21, 2012
Festa della Repubblica Jun 2, 2012 Jun 2, 2012

Exam calendar

The exam roll calls are centrally administered by the operational unit   Foreign Languages and Literatures Teaching and Student Services Unit
Exam Session Calendar and Roll call enrolment   sistema ESSE3 . If you forget your password to the online services, please contact the technical office in your Faculty or to the service credential recovery .

Exam calendar

Per dubbi o domande Read the answers to the more serious and frequent questions - F.A.Q. Examination enrolment

Academic staff

A B C D E F G K L M P R S T U V Z

Alber Birgit

birgit.alber@univr.it +39 045 802 8490

Aloe Stefano

stefano.aloe@univr.it +39 045802 8409

Battisti Chiara

chiara.battisti@univr.it +39 045802 8317

Bezrucka Yvonne

yvonne.bezrucka@univr.it +39 045802 8580

Bigliazzi Silvia

silvia.bigliazzi@univr.it +39 045802 8477

Bognolo Anna

anna.bognolo@univr.it +39 045802 8327

Butturini Paolo

paolo.butturini@univr.it +39 0458028890 - 8406

Cagliero Roberto

roberto.cagliero@univr.it +39 045802 8694

Calvi Lisanna

lisanna.calvi@univr.it +39 045 802 8673

Cantarini Sibilla

sibilla.cantarini@univr.it +39 045802 8199

Carol Lidia

lidia.carolgerones@univr.it

Cassia Fabio

fabio.cassia@univr.it 0458028689

Cobelli Nicola

nicola.cobelli@univr.it 0458028295

Colombo Laura Maria

laura.colombo@univr.it + 39 045802 8322

De Beni Matteo

matteo.debeni@univr.it +39 045 802 8540

Ebani Nadia

nadia.ebani@univr.it +39 045802 8329

Fiorato Sidia

sidia.fiorato@univr.it +39 045802 8317

Frassi Paolo

paolo.frassi@univr.it +39 045802 8408

Gallo Antonella

antonella.gallo@univr.it +39 045802 8467

Gambin Felice

felice.gambin@univr.it +39 045802 8323

Genetti Stefano

stefano.genetti@univr.it +39 045802 8412

Gorris Rosanna

rosanna.gorris@univr.it +39 045802 8324

Grana Maria

cecilia.grana@univr.it

Kofler Peter Erwin

peter.kofler@univr.it +39 045802 8313

Larcati Arturo

arturo.larcati@univr.it + 39 045802 8311
Foto,  September 17, 2008

Ligas Pierluigi

pierluigi.ligas@univr.it +39 045 802 8408
foto,  July 29, 2014

Locher Elmar

elmar.locher@univr.it +39 045802 8311

Lorenzetti Maria Ivana

mariaivana.lorenzetti@univr.it +39 045802 8579

Magnanini Emilia

emmag@unive.it

Martinelli Caterina

caterina.martinelli@univr.it + 39 045 802 8661

Miotti Renzo

renzo.miotti@univr.it +39 045802 8571

Panzeri Lino

lino.panzeri@univr.it +39 045 8028264

Pappalardo Maria

maria.pappalardo@univr.it +39 045802 8391

Perazzolo Paola

paola.perazzolo@univr.it +39 045802 8412

Pes Annalisa

annalisa.pes@univr.it +39 045802 8318

Piva Franco

franco.piva@univr.it +39 045802 8322

Pravadelli Graziano

graziano.pravadelli@univr.it +39 045 802 7081

Rabanus Stefan

stefan.rabanus@univr.it +39 045802 8490

Ruvoletto Luisa

luisa.ruvoletto@univr.it

Sassi Carla

carla.sassi@univr.it +39 045802 8701

Schiffermuller Isolde

ischifferm@univr.it +39 045802 8478

Simeoni Francesca

francesca.simeoni@univr.it + 39 045 802 8160

Soldani Arnaldo

arnaldo.soldani@univr.it 045 - 8028648

Stanzani Sandro

sandro.stanzani@univr.it +39 0458028649

Tomaselli Alessandra

alessandra.tomaselli@univr.it +39 045802 8315

Ugolini Marta Maria

marta.ugolini@univr.it + 39 045 802 8126

Vigolo Vania

vania.vigolo@univr.it 045 802 8624

Viola Corrado

corrado.viola@univr.it +39 045802 8194

Zanfei Anna

anna.zanfei@univr.it +39 045802 8347
foto_zanon,  May 29, 2012

Zanon Tobia

tobia.zanon@univr.it

Zinato Susanna

susanna.zinato@univr.it +39 045802 8318

Zinato Andrea

andrea.zinato@univr.it +39 045802 8339

Study Plan

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University. Please select your Study Plan based on your enrolment year.

CURRICULUM TIPO:
TeachingsCreditsTAFSSD
Prima lingua straniera anno I
9
A
(L-LIN/04)
9
A
(L-LIN/07)
Seconda lingua straniera anno I
9
A
(L-LIN/04)
9
A
(L-LIN/07)
TeachingsCreditsTAFSSD
Prima lingua straniera anno II
9
B
(L-LIN/04)
9
B
(L-LIN/14)
Seconda lingua straniera anno II
9
B
(L-LIN/04)
9
B
(L-LIN/14)
TeachingsCreditsTAFSSD
Prima lingua straniera anno III
9
B
(L-LIN/12)
9
B
(L-LIN/04)
9
B
(L-LIN/07)
Seconda lingua straniera anno III
9
B
(L-LIN/12)
9
B
(L-LIN/04)
9
B
(L-LIN/07)
6
F
(-)

1° Anno

TeachingsCreditsTAFSSD
Prima lingua straniera anno I
9
A
(L-LIN/04)
9
A
(L-LIN/07)
Seconda lingua straniera anno I
9
A
(L-LIN/04)
9
A
(L-LIN/07)

2° Anno

TeachingsCreditsTAFSSD
Prima lingua straniera anno II
9
B
(L-LIN/04)
9
B
(L-LIN/14)
Seconda lingua straniera anno II
9
B
(L-LIN/04)
9
B
(L-LIN/14)

3° Anno

TeachingsCreditsTAFSSD
Prima lingua straniera anno III
9
B
(L-LIN/12)
9
B
(L-LIN/04)
9
B
(L-LIN/07)
Seconda lingua straniera anno III
9
B
(L-LIN/12)
9
B
(L-LIN/04)
9
B
(L-LIN/07)
6
F
(-)
Teachings Credits TAF SSD
Between the years: 1°- 2°- 3°

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




SPlacements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S00850

Credits

9

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

L-LIN/12 - LANGUAGE AND TRANSLATION - ENGLISH

Language of instruction

Italian

Period

II semestre dal Feb 27, 2012 al May 26, 2012.

Learning outcomes

The course aim is to provide an introduction to the study of the English language from a syntactic and semantic perspective.

Program

The Building Blocks of Language: Syntax and Semantics

The main topics covered will be:

Syntax:
- The Building Blocks of Language: Words, Word Classes and Phrases
- Clauses and Sentences (both Simple and Complex)
- Predicates, Arguments and Thematic Roles

The Information structure of the English Sentence:
- Given and New Information (topic and focus);
- Variation in the Structure of the Sentence (fronting, inversion, cleft sentences, extraposition, existential sentences)

Lexical Semantics:
- The Structure of the English Lexicon;
- Currently available Lexicographic Resources for the Study of the English Lexicon;
- Levels of Meaning;
- Main Sense Relations (syntagmatic, paradigmatic)
- The representation of Meaning: Componential Analysis, Semantic Fields, Prototype Theory, Frame Semantics

Reading List:

Aarts, Bas (2001) "English Syntax and Argumentation", 2nd edition, London, Palgrave Macmillan

*Crystal, David (1995) The Cambridge Encyclopaedia of the English Language, Cambridge, Cambridge University Press (Ch. 8 - The Nature of the Lexicon: 117-123; Ch. 9 – The Sources of the Lexicon: 124-135; Ch. 11- The Structure of the Lexicon: 156-169)

*Fillmore, Charles and Beryl T. Atkins (1992) "Toward a Frame-Based Lexicon: The Semantics of RISK and its Neighbors" in Adrienne Lehrer and Eva Feder Kittay (eds.) Frames, Fields and Contrasts, Hillsdale, N.J., Lawrence Erlbaum Associates: 75-102

*Jeffries, Lesley (2006) Discovering Language. The Structure of Modern English, London, Palgrave (Ch. 6; 7.5-7.8)

*Petruck, Miriam (1996) “Frame Semantics” in Jef Verschueren, Jan-Ola Östman, Jan Blommaert, and Chris Bulcaen (eds.). Handbook of Pragmatics, Philadelphia, PA: John Benjamins.


Texts marked by * will be a available at a copy shop near the University, starting from the beginning of the course.


Advanced and Optional:

Violi, Patrizia (1996) Significato ed Esperienza, Milano, Bompiani
Saeed, John I. (2003) Semantics, London, Blackwell

Additional bibliographic references will be indicated during the course. Class presentations will be made available on-line during the course.

Grammar Textbooks:

Biber, Douglas, Susan Conrad and Geoffrey Leech (2002) Longman Student Grammar of Spoken and Written English, London, Longman

Dictionaries:

- Collins Cobuild English Language Dictionary for Advanced Learners, 2nd Edition, Collins
- Merriam Webster English Dictionary
- Hoepli Advanced Learner’s Dictionary Inglese-Italiano/Italiano-Inglese (2008), Milano, Hoepli
-Grande Dizionario Inglese Hazon Garzanti, nuova edizione 2008, Milano, Garzanti

Examination Methods

Two options:
a) two intermediate tests for attending students (80% attendance to class is required). The mark of both tests will have to be 18/30 or higher. In case of failure in one of the two, it will be possible to sit for the exam (see b)) in June or July (only the Summer session) and take only the relative part of the exam.

b) a final written test including open questions, exercises and analyses. The test will last 2 hours and will be in English.
Students may sit for the exam, starting from the first summer session (June-July). The final mark is comprehensive of the CLA Certification and will be registered after completing the various parts in the exam.

Prerequisites: Lingua Inglese 1 (English Language 1); English B2 level.



Final Remarks: students are advised to check the course homepage regularly for an updated version of the program.

Tipologia di Attività formativa D e F

Academic year

Course not yet included

Career prospects


Avvisi degli insegnamenti e del corso di studio

Per la comunità studentesca

Se sei già iscritta/o a un corso di studio, puoi consultare tutti gli avvisi relativi al tuo corso di studi nella tua area riservata MyUnivr.
In questo portale potrai visualizzare informazioni, risorse e servizi utili che riguardano la tua carriera universitaria (libretto online, gestione della carriera Esse3, corsi e-learning, email istituzionale, modulistica di segreteria, procedure amministrative, ecc.).
Entra in MyUnivr con le tue credenziali GIA.

Student Guide

Allegati

Title Info File
pdf Vademecum normativo area Lingue e letterature straniere 1009 KB, 07/07/21 

Linguistic training CLA


Stage e tirocini

Nel piano didattico della laurea triennale in Lingue per il turismo e il commercio internazionale (L12) è previsto un periodo di stage obbligatorio (CFU 6) in organizzazioni imprenditoriali.

Le attività di stage sono finalizzate a far acquisire allo studente una conoscenza diretta in settori di particolare interesse per l’inserimento nel mondo del lavoro e per l’acquisizione di abilità professionali specifiche.
Le attività di stage sono svolte sotto la diretta responsabilità di un singolo docente presso studi professionali, enti della pubblica amministrazione, aziende accreditate dall’Ateneo veronese.
I crediti maturati in seguito ad attività di stage saranno attribuiti secondo quanto disposto nel dettaglio dal “Regolamento d’Ateneo per il riconoscimento dei crediti maturati negli stage universitari” vigente.
Tutte le informazioni in merito agli stage sono reperibili al link https://www.univr.it/it/i-nostri-servizi/stage-e-tirocini.
 

Further services

I servizi e le attività di orientamento sono pensati per fornire alle future matricole gli strumenti e le informazioni che consentano loro di compiere una scelta consapevole del corso di studi universitario.