Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.
If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:

Laurea in Scienze dell'educazione - Enrollment from 2025/2026

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

CURRICULUM TIPO:
Modules Credits TAF SSD
Between the years: 2°- 3°
Direct training
14
F
-
Between the years: 1°- 2°- 3°

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S008116

Credits

3

Coordinator

Not yet assigned

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

M-PED/03 - METHODOLOGIES OF TEACHING AND SPECIAL EDUCATION

To show the organization of the course that includes this module, follow this link:  Course organization

The teaching is organized as follows:

LABORATORIO DI PROGETTAZIONE E VALUTAZIONE PER LA PRIMA INFANZIA [Gruppo A]

Credits

3

Period

Sem. 2A, Sem. 2B

Academic staff

Sara Riggio

LABORATORIO DI PROGETTAZIONE E VALUTAZIONE PER LA PRIMA INFANZIA [Gruppo B]

Credits

3

Period

Sem. 2A, Sem. 2B

Academic staff

Sara Riggio

LABORATORIO DI PROGETTAZIONE E VALUTAZIONE PER LA PRIMA INFANZIA [Gruppo C]

Credits

3

Period

Sem. 2A, Sem. 2B

Academic staff

Adele Retino'

LABORATORIO DI PROGETTAZIONE E VALUTAZIONE PER LA PRIMA INFANZIA [Gruppo D]

Credits

3

Period

Sem. 2A, Sem. 2B

Academic staff

Rosanna Vit

Bibliography

Reference texts
Activity Author Title Publishing house Year ISBN Notes
Gruppo A Poli Roberto Lavorare con il futuro. Idee e strumenti per governare l'incertezza 2019 8823837014
Gruppo A Iori Vanna Lo spazio vissuto. luoghi educativi e soggettività 1996 882211745X
Gruppo A La Cecla Franco Perdersi. L'uomo senza ambiente 2020 9788855192293
Gruppo A Formenti Laura, Gamelli Ivano Quella volta che ho imparato. La conoscenza di sé nei luoghi dell'educazione 1998 9788870785036
Gruppo A Trombin Rita Working with fractals: a resource for practitioners of biophilic design 2020 a disposizione in rete.
Gruppo B Poli Roberto Lavorare con il futuro. Idee e strumenti per governare l'incertezza 2019 8823837014
Gruppo B Iori Vanna Lo spazio vissuto. luoghi educativi e soggettività 1996 882211745X
Gruppo B La Cecla Franco Perdersi. L'uomo senza ambiente 2020 9788855192293
Gruppo B Formenti Laura, Gamelli Ivano Quella volta che ho imparato. La conoscenza di sé nei luoghi dell'educazione 1998 9788870785036
Gruppo C Paola Zanca - Sabina Colombini Come progettare al Nido, costruire percorsi di crescita per bambini 0 a 3 anni Mondadori Università 2019
Gruppo C Laura Malavasi-Barbara Zoccatelli Documentare le progettualità nei servizi e nelle scuole dell'infanzia Junior 2019
Gruppo D Fabrizio Bertolino e Monica Guerra (a cura di) Contesti intelligenti. Spazi, ambienti, luoghi possibili dell'educare 2020
Gruppo D Elisabetta Musi Invisibili sapienze. Pratiche di cura al nido 2011
Gruppo D Anna Lia Galardini (a cura di) L' educazione al nido. Pratiche e relazioni 2020