Master - 2024/2025

Professional Master's programme in Computer game development (1° Livello)

Duration : years 1  (novembre 2024 - novembre 2025)
CFU : 60
Class attendance requirements : obbligatoria 70%
Location: verona
Language : Italian
Mode of teaching : In presence
Type of Access : admission test, limited-entry degree

How to apply

Admission requirements :

Per accedere ai Master di primo livello occorre essere in possesso di: 
a) laurea triennale conseguita ai sensi del Decreto Ministeriale n. 270 del 2004 o del Decreto Ministeriale n. 509 del 1999;
b) titolo di studio universitario di durata almeno triennale, secondo gli ordinamenti previgenti;
c) titolo rilasciato all’estero, riconosciuto idoneo in base alla normativa vigente
d) buona conoscenza della limgua italiana

Ambito disciplinare: Informatica

Evaluation criteria for admission :

I candidati verranno selezionati sulla base del curriculum vitae et studiorum e di un colloquio.
Verranno valutati i seguenti elementi (punteggio totale = 60):
1. Voto di Laurea (30 punti)
2. Attinenza del curriculum studiorum con con le tematiche del Master (10 punti)
3. Colloquio (10 punti) 
4. Portfolio (5 punti) 
5. Altri titoli (5 punti).
L'attribuzione dei punteggi avviene secondo criteri insindacabili fissati dalla commissione che amministra il colloquio di ammissione.

Benefit and incentives

A series of benefits and incentives are made available to students enrolling at the University in the academic year 2024/2025. To find out more, see the relevant Call for applications, and the relevant web page section.

How to Apply
Available positions :

Minimo: 13
Massimo: 20
Uditori: NO

Tuition fee: 5,016€ Taxes and Contributions
Application deadline: October 1, 2024

Study plan

Discover all the learning activities available to you during your time at the University in the academic year 2024/2025.

Credits 2.0
Fundamentals of computer graphics
Credits 2.0
Fundamentals of artificial intelligence
Credits 2.0
Fundamentals of software engineering
Credits 2.0
Fundamentals of human-computer interaction
Credits 2.0
Elements of game production
Credits 4.0
Mobile programming