Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

2° Year  activated in the A.Y. 2014/2015

ModulesCreditsTAFSSD
9
B
MED/09 ,MED/13 ,MED/26 ,MED/34 ,MED/45
6
B/C
MED/18 ,MED/33 ,MED/41 ,MED/45
8
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/10 ,MED/11 ,MED/17 ,MED/45

3° Year  activated in the A.Y. 2015/2016

ModulesCreditsTAFSSD
4
B
MED/38 ,MED/40 ,MED/45 ,MED/47
8
B
MED/09 ,MED/18 ,MED/41 ,MED/45
4
A/B
MED/01 ,MED/45
7
A/B
MED/25 ,MED/45 ,M-PSI/01 ,SPS/07
5
A/B
IUS/07 ,MED/42 ,MED/45 ,SPS/09
Prova finale
7
E
-
activated in the A.Y. 2014/2015
ModulesCreditsTAFSSD
9
B
MED/09 ,MED/13 ,MED/26 ,MED/34 ,MED/45
6
B/C
MED/18 ,MED/33 ,MED/41 ,MED/45
8
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/10 ,MED/11 ,MED/17 ,MED/45
activated in the A.Y. 2015/2016
ModulesCreditsTAFSSD
4
B
MED/38 ,MED/40 ,MED/45 ,MED/47
8
B
MED/09 ,MED/18 ,MED/41 ,MED/45
4
A/B
MED/01 ,MED/45
7
A/B
MED/25 ,MED/45 ,M-PSI/01 ,SPS/07
5
A/B
IUS/07 ,MED/42 ,MED/45 ,SPS/09
Prova finale
7
E
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000102

Credits

2

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

MED/18 - GENERAL SURGERY

Period

INF. BZ 3° anno 1° semestre dal Oct 1, 2015 al Dec 23, 2015.

Location

BOLZANO

To show the organization of the course that includes this module, follow this link:  Course organization

Learning outcomes

Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.

Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.

L’insegnamento si propone di approfondire aspetti fisiopatologici, clinici e assistenziali di situazioni di urgenza/emergenza selezionate in base alla loro rilevanza epidemiologica e di esemplarità nei vari contesti (territorio, domicilio, ospedale); si focalizza sull’individuazione dei rischi e sulla complessità degli interventi e complicanze post interventi di elezione e sull’urgenza e complessità assistenziale del paziente identificando le priorità di intervento

Program

Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.

Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.

Indicatori di instabilità recupero della stabilità del paziente critico

La vigilanza e il monitoraggio del paziente con instabilità neurologica e cardio -respiratoria:
-Monitoraggio gestione funzione respiratoria: ventilazione meccanica non invasiva (NIMV) e invasiva

Sorveglianza e risposta ai trattamenti e/v complessi (amine,sorveglianza effetti attesi , controllo effetti indesiderati, interazioni. )

Indicatori di valutazione della funzione neurologica

Approccio nutrizionale al paziente critico

Assistenza al paziente con Tracheostomia: cura stoma e tecniche di comunicazione

Impatto della permanenza in ambiente di terapia intensiva e modalità per favorire l’adattamento del paziente e bisogni della famiglia

Modificazioni emodinamiche legate alle manovre di nursing (posizionamento, cure igieniche)

Examination Methods

Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.

Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.

Esame scritto

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE