Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

1° Year

ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
BIO/16 ,BIO/17 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,M-PSI/01
5
A/B
M-DEA/01 ,MED/36 ,MED/42 ,MED/48
5
A/B
MED/34 ,MED/48 ,M-PED/01
8
A/B
BIO/10 ,BIO/13 ,FIS/07 ,MED/01

3° Year  activated in the A.Y. 2015/2016

ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B/C
MED/43 ,MED/44 ,M-PSI/06 ,SECS-P/10 ,SPS/07
6
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/24 ,MED/48
Prova finale
7
E
-
ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
BIO/16 ,BIO/17 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,M-PSI/01
5
A/B
M-DEA/01 ,MED/36 ,MED/42 ,MED/48
5
A/B
MED/34 ,MED/48 ,M-PED/01
8
A/B
BIO/10 ,BIO/13 ,FIS/07 ,MED/01
activated in the A.Y. 2015/2016
ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B/C
MED/43 ,MED/44 ,M-PSI/06 ,SECS-P/10 ,SPS/07
6
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/24 ,MED/48
Prova finale
7
E
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000130

Teacher

Credits

2

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

MED/34 - PHYSICAL AND REHABILITATION MEDICINE

Period

VI LEZIONI 1^ ANNO -2^ SEMESTRE dal Mar 3, 2014 al May 9, 2014.

Location

VICENZA

To show the organization of the course that includes this module, follow this link:  Course organization

Learning outcomes

Far acquisire agli studenti le nozioni relative all’osservazione dello sviluppo dei sistemi funzionali (esplorazione visiva, prensione-manipolazione, posizione seduta e cammino, comunicazione) nel bambino normale, intesa come strumento metodologico interpretativo del comportamento umano.

Program

•Significato “scientifico” dell’adozione di una metodologia di lavoro nella programmazione dell’intervento riabilitativo.
•Il ruolo dell’ “osservazione “ in riabilitazione: la “circolarità” nel rapporto tra “osservazione” e “sapere” in riabilitazione.
•Dall’osservazione “fenomenica” all’osservazione delle “strategie”: la costruzione della conoscenza nel bambino normale.
•Lo studio dello sviluppo dei sistemi funzionali nel bambino normale come acquisizione di una strumento metodologico interpretativo del comportamento umano.
•Lo sviluppo del sistema funzionale dell’esplorazione visiva.
•Lo sviluppo del sistema funzionale della prensione-manipolazione.
•Lo sviluppo del sistema funzionale della posizione seduta e del cammino.

Examination Methods

Esame scritto, con eventuale successiva verifica integrativa orale se ritenuta necessaria dopo la correzione della prova scritta.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE

Teaching materials e documents