Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

Study Plan

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

1° Year

ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
BIO/16 ,BIO/17 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,M-PSI/01
5
A/B
M-DEA/01 ,MED/36 ,MED/42 ,MED/48
5
A/B
MED/34 ,MED/48 ,M-PED/01
8
A/B
BIO/10 ,BIO/13 ,FIS/07 ,MED/01

3° Year  activated in the A.Y. 2015/2016

ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B/C
MED/43 ,MED/44 ,M-PSI/06 ,SECS-P/10 ,SPS/07
Prova finale
7
E
-
6
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/24 ,MED/48
ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
BIO/16 ,BIO/17 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,MED/48
6
A/B
BIO/09 ,M-PSI/01
5
A/B
M-DEA/01 ,MED/36 ,MED/42 ,MED/48
5
A/B
MED/34 ,MED/48 ,M-PED/01
8
A/B
BIO/10 ,BIO/13 ,FIS/07 ,MED/01
activated in the A.Y. 2015/2016
ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B/C
MED/43 ,MED/44 ,M-PSI/06 ,SECS-P/10 ,SPS/07
Prova finale
7
E
-
6
B
MED/06 ,MED/09 ,MED/24 ,MED/48

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S01572

Credits

3

Language

English en

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

L-LIN/12 - LANGUAGE AND TRANSLATION - ENGLISH

Period

ROV LEZIONI 1^ ANNO -1^ SEMESTRE, ROV LEZIONI 1^ ANNO -2^ SEMESTRE

Location

ROVERETO

Learning outcomes

•Consolidazione grammaticale tramite un approccio applicato e contestualizzato per l’apprendimento delle competenze relazionali con il paziente.
•Introduzione all’anatomia umana in lingua inglese.
•Conoscenza della terminologia relativa al settore tecnico della fisioterapia.

Program

Il programma verte sull’interattività tra docente e studenti per stimolare l’impiego della lingua inglese nell’apprendimento specifico collegato al settore tecnico della fisioterapia. La scelta del materiale frontale è basata sui testi consigliati, attraverso i quali gli studenti devono essere in grado di approfondire gli argomenti presentati.

L’attività didattica comprende l’analisi e la comprensione dei testi o del materiale power point, riconoscere il valore e la funzione sia grammaticali sia lessicali delle componenti testuali. La presentazione del lavoro a piccoli gruppi comprende l’approfondimento di una parte anatomica attraverso la ricerca online, l’offerta di soluzioni a problemi fisioterapeutici, e l’interazione con il paziente.

Examination Methods

La modalità d’esame comprende: esame scritto e presentazione in gruppo di un case study in power point. L’esame scritto sarà finalizzato a valutare la comprensione della lingua inglese tramite un dettato, e la grammatica applicata utilizzando il metodo gap fill di uno o più brani scientifici. Durante la presentazione, la valutazione orale è individuale.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE

Teaching materials e documents