Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2015/2016
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year activated in the A.Y. 2016/2017
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Philosophy and Theory of Language - SEMEIOTICA DELLA COMUNICAZIONE E DEL LINGUAGGIO (2014/2015)
Teaching code
4S000167
Teacher
Credits
2
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
M-FIL/05 - PHILOSOPHY AND THEORY OF LANGUAGE
Period
LOGO 1° ANNO - 1° SEMESTRE dal Oct 1, 2014 al Dec 12, 2014.
Learning outcomes
Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.
Conoscere i punti di repere della professione(storia della logopedia,profilo professionale,ambiti della logopedia e il catalogo nosologico)
Conoscere il codice deontologico
Conoscere il modello bio-psico-sociale secondo la classificazione ICF
Saper descrivere l’atto comunicativo nelle sue componenti
Saper descrivere come si struttura un intervento logopedico
Program
Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.
• Definizione della figura professionale
• Il percorso di professionalizzazione
• Ambiti professionali
• Gli organismi rappresentativi
• I criteri guida per l’esercizio della professione
- l’ordinamento di base e post base: il core curriculum
- il profilo professionale ( il core competence , il catalogo
nosologico)
- il codice deontologico
• Le linee guida della riabilitazione: il progetto e il programma riabilitativo;l’intervento logopedico: il colloquio clinico,l’osservazione,gli esami standardizzati.
• I paradigmi in logopedia: normativo ed economico
•La valutazione logopedica
•Il profilo linguistico-comunicativo
•Il bilancio logopedico
Examination Methods
Informazione provvisioria da confermare da parte del docente.
Esame Orale