Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
---|---|---|
1° periodo lezioni - GEM | Oct 3, 2022 | Dec 23, 2022 |
2° periodo lezioni - GEM (febbraio/aprile) | Feb 13, 2023 | Apr 4, 2023 |
2° periodo lezioni - GEM (aprile/maggio) | Apr 12, 2023 | May 13, 2023 |
Session | From | To |
---|---|---|
Sessione invernale - GEM - 2 appelli | Jan 9, 2023 | Feb 11, 2023 |
Sessione estiva - GEM - 2 appelli | May 15, 2023 | Jul 22, 2023 |
Sessione autunnale - GEM - 2 appelli | Aug 28, 2023 | Sep 30, 2023 |
Session | From | To |
---|---|---|
Sessione autunnale - GEM - novembre 2022 | Nov 2, 2022 | Nov 2, 2022 |
Sessione invernale - GEM - aprile 2023 | Apr 5, 2023 | Apr 5, 2023 |
Sessione estiva - GEM - giugno 2023 | Jun 30, 2023 | Jun 30, 2023 |
Period | From | To |
---|---|---|
Tutti i Santi | Nov 1, 2022 | Nov 1, 2022 |
Festa dell’Immacolata | Dec 8, 2022 | Dec 8, 2022 |
Vacanze natalizie | Dec 23, 2022 | Jan 8, 2023 |
Vacanze di Pasqua | Apr 7, 2023 | Apr 10, 2023 |
Festa della Liberazione | Apr 25, 2023 | Apr 25, 2023 |
Festa del lavoro | May 1, 2023 | May 1, 2023 |
Festività Santo Patrono | May 21, 2023 | May 21, 2023 |
Festa della Repubblica | Jun 2, 2023 | Jun 2, 2023 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Law Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2023/2024
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Type D and Type F activities
Le attività che consentono l’acquisizione dei crediti riservati alle attività formative a libera scelta dello studente (TAF D) sono le seguenti:
• Un insegnamento attivato nei Corsi di studi afferenti al Dipartimento di Scienze Giuridiche;
• Un laboratorio didattico attivato nei Corsi di studi afferenti al Dipartimento di Scienze Giuridiche;
• Un insegnamento previsto dall’Offerta Formativa di Ateneo, non impartito nell’ambito dei corsi di studi afferenti al Dipartimento di Scienze Giuridiche: il riconoscimento dei crediti acquisiti sarà subordinato alla preventiva presentazione di coerenti programmi formativi valutati e approvati dal Collegio didattico.
• Attività formative organizzate dai singoli docenti del Collegio didattico o del Dipartimento di Scienze Giuridiche: previa approvazione del Collegio;
• Attività formative che implicano la partecipazione a convegni o seminari organizzati sotto il “logo” del Dipartimento di Scienze Giuridiche o dell’Ateneo: devono essere preventivamente approvate dal Collegio didattico indicando un docente di riferimento del Collegio didattico ovvero del Dipartimento di Scienze Giuridiche.
• Attività formative che implicano la partecipazione a convegni o seminari organizzati prive del “logo” del Dipartimento di Scienze Giuridiche o dell’Ateneo: devono essere approvate dal Collegio didattico indicando un docente di riferimento del Collegio didattico ovvero del Dipartimento di Scienze Giuridiche.
Le attività che consentono l’acquisizione dei crediti riservati alle ulteriori attività formative (TAF F) sono le seguenti:
• Ulteriori competenze linguistiche (6 cfu)
• Stage o Project Work (6 cfu)
Al link Compilazione del piano didattico - Giurisprudenza le informazioni e la modulistica per l'inserimento di attività non selezionabili in autonomia dallo studente in sede di compilazione del piano degli studi.
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Conflict. Recognize, prevent, manage | D |
Annalisa Ciampi
(Coordinator)
|
1° 2° | Landscape and law in the Veneto region. A course of lectures | D |
Matteo Nicolini
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | An introduction to Project Management | D |
Matteo Nicolini
(Coordinator)
|
1° 2° | Infrastrutture, logistica e industria: strategie ed azioni nella nuova globalizzazione | D |
Matteo Nicolini
(Coordinator)
|
1° 2° | Civil protections: the role of local councils | D |
Matteo Nicolini
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Conflict. Recognize, prevent, manage | D |
Annalisa Ciampi
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | An introduction to Emergency Management | D |
Matteo Nicolini
(Coordinator)
|
1° 2° | Third Sector seminary | D |
Alessandra Cordiano
(Coordinator)
|
1° 2° | Omega. Horizons, models and parenting | D |
Alessandra Cordiano
(Coordinator)
|
1° 2° | Project work - Gestione delle emergenze in Italia | F |
Matteo Nicolini
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | An introduction to Emergency Management | D |
Matteo Nicolini
(Coordinator)
|
1° 2° | Third Sector seminary | D |
Alessandra Cordiano
(Coordinator)
|
1° 2° | Omega. Horizons, models and parenting | D |
Alessandra Cordiano
(Coordinator)
|
1° 2° | Project work - Gestione delle emergenze in Italia | F |
Matteo Nicolini
(Coordinator)
|
1° 2° | Workshop on Emergencies: Cases and Policies | D | Not yet assigned |
An introduction to Project Management (2022/2023)
Teaching code
4S011794
Teacher
Coordinator
Credits
3
Also offered in courses:
- An introduction to Project Management of the course Master's degree in Law for Technologies and Sustainable Innovation
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
NN - -
Period
1° periodo lezioni - GEM dal Oct 3, 2022 al Dec 23, 2022.
Teaching materials e documents
- elenco partecipanti (pdf, it, 319 KB, 13/01/23)
- locandina (pdf, it, 4870 KB, 02/12/22)
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and also via the Univr app.
Student mentoring
Internships
Internships are aimed at enabling students to gain direct knowledge of the world of work and to acquire specific professional skills.
Internships are carried out under the responsibility of an individual lecturer, and can be carried out in professional firms, public administration bodies and companies recognised by the University of Verona.
Any CFU credits gained by doing internships will be recognised and recorded by the University in accordance with the relevant University regulations in force (Regolamento d’Ateneo per il riconoscimento dei crediti maturati negli stage universitari).
For further information on internships, please go to: https://www.univr.it/it/i-nostri-servizi/stage-e-tirocini.
Language skills
Graduation
List of thesis proposals
theses proposals | Research area |
---|---|
Analisi e riorganizzazione delle strutture comunitarie | Various topics |
La social network analysis applicata allo studio dei contesti colpiti da eventi catastrofici | Various topics |
L'intervento sociale in situazioni d'emergenza | Various topics |
Politiche d'intervento in condizioni d'emergenza | Various topics |
Terzo settore e gestione delle situazioni d'emergenza | Various topics |
Gestione carriere
Student login and resources
Modalità e sedi di frequenza
La frequenza non è obbligatoria.
Maggiori dettagli in merito all'obbligo di frequenza vengono riportati nel Regolamento del corso di studio disponibile alla voce Regolamenti nel menu Il Corso. Anche se il regolamento non prevede un obbligo specifico, verifica le indicazioni previste dal singolo docente per ciascun insegnamento o per eventuali laboratori e/o tirocinio.
È consentita l'iscrizione a tempo parziale. Per saperne di più consulta la pagina Possibilità di iscrizione Part time.
La sede di svolgimento delle lezioni e degli esami è il Palazzo e aule didattiche di giurisprudenza