Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Type D and Type F activities
Gli 8 crediti liberi a scelta dello studente (ambito “D”) hanno lo scopo di offrire allo studente la possibilità di personalizzare il proprio percorso formativo permettendo di approfondire uno o più argomenti di particolare interesse legati al proprio percorso accademico.
Per garantire questo fine, si invitano gli studenti a rispettare le seguenti indicazioni per il completamento di tale ambito:
- almeno un’attività formativa erogata come esame universitario (con relativo voto in trentesimi) di insegnamenti compresi nei settori scientifico disciplinari previsti nel piano di Studio (oltre ai settori di M-FIL) aventi stretta congruenza con il profilo professionalizzante del corso di laurea; il Collegio didattico ha indicato che sarà possibile scegliere fra i seguenti esami della LM di Scienze pedagogiche (Epistemologia della ricerca qualitativa - 9 cfu M-PED/01, Ermeneutica pedagogica - 6 cfu M-PED/01, Etnografia nei contesti educativi - 9 cfu M-DEA/01, Fenomenologia della cura - 6 cfu M-FIL/03, Psicologia sociale dei gruppi e delle organizzazioni - 9 cfu M-PSI/05, Teorie e metodi dell'educazione inclusiva - 6 cfu M-PED/03) e gli esami di Geografia applicata - 6 cfu M-GGR/01 della laurea in Scienze psicologiche per la formazione e Geografia BC - 6 cfu M-GGR/01 della laurea in Beni Culturali;
- massimo 6 cfu relativi a competenze linguistiche (oltre a quelli previsti dal PdS);
- partecipando ad attività formative espressamente approvate dal CdS;
- non vengono valutate attività svolte in Erasmus non inserite nei Learning Agreement.
Altre informazioni sono reperibili nella Guida per i crediti liberi che è possibile trovare quì.
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
4° 5° | Laboratory of education for adults. Introductory path to the activities of the CPIA | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
4° 5° | Summer school: human sciences and society - (HSAS) – 2022/2023 | F |
Federica De Cordova
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
4° 5° | Laboratory of education for adults. Introductory path to the activities of the CPIA | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
4° 5° | I learn ... from problems | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
4° 5° | I learn ... from problems | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
4° 5° | I learn ... from problems | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
4° 5° | I learn ... from problems | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
4° 5° | Self-knowledge for the teaching profession [Gruppo 1] | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
4° 5° | Self-knowledge for the teaching profession [Gruppo 2] | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
4° 5° | University and DSA: Methods and strategies for studying and studying at university | F |
Ivan Traina
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
4° 5° | Self-knowledge for the teaching profession [Gruppo 1] | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
4° 5° | Self-knowledge for the teaching profession [Gruppo 2] | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
4° 5° | LABORATORY OF EXPRESSIVITY OF THE PERSON [Gruppo 1] | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
4° 5° | LABORATORY OF EXPRESSIVITY OF THE PERSON [Gruppo 2] | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
4° 5° | Cestim summer courses | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
4° 5° | Cestim summer courses | F |
Claudio Girelli
(Coordinator)
|
Environmental education - Hygiene and nutrition education (2022/2023)
The teaching is organized as follows:
Learning objectives
Environmental Education
The goal of the course is to give students the necessary knowledge to plan educational projects that promote environmental education, offering a new approach to reality that can lead to a personal well-being. The course intends to offer pedagogical key elements to develop a new approach to nature, through the enhancement of natural and territorial resources, even through a multiple branching: perceptive-sensorial, cognitive, emotional, aesthetical and ethical.
Health and Nutrition Education
The goal of the course is to give students the key elements of health education, in order to find and develop methods and techniques suited to remove the causes of illness and to improve health: the course will teach main information about a correct nutrition education and its related themes.