Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
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primo semestre (lauree) | Sep 20, 2021 | Jan 14, 2022 |
Periodo generico | Oct 1, 2021 | May 31, 2022 |
secondo semestre (lauree) | Feb 21, 2022 | Jun 1, 2022 |
Session | From | To |
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sessione invernale | Jan 17, 2022 | Feb 18, 2022 |
sessione estiva | Jun 6, 2022 | Jul 15, 2022 |
sessione autunnale | Aug 22, 2022 | Sep 16, 2022 |
Session | From | To |
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sessione autunnale (validità a.a. 2020/2021) | Dec 6, 2021 | Dec 10, 2021 |
sessione invernale (validità a.a. 2020/2021) | Apr 6, 2022 | Apr 8, 2022 |
sessione estiva (validità a.a. 2021/2022) | Sep 5, 2022 | Sep 6, 2022 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Economics Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff
Cicogna Veronica
veronica.cicogna@univr.it 045 802 8246Vannucci Virginia
virginia.vannucci@univr.itStudy Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
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2° Year activated in the A.Y. 2022/2023
Modules | Credits | TAF | SSD |
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3° Year activated in the A.Y. 2023/2024
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Modules | Credits | TAF | SSD |
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Modules | Credits | TAF | SSD |
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Modules | Credits | TAF | SSD |
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Modules | Credits | TAF | SSD |
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Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Type D and Type F activities
Nei piani didattici di ciascun Corso di studio è previsto l’obbligo di conseguire un certo numero di crediti formativi mediante attività a scelta (chiamate anche "di tipologia D e F").
Oltre che in insegnamenti previsti nei piani didattici di altri corsi di studio e in certificazioni linguistiche o informatiche secondo quanto specificato nei regolamenti di ciascun corso, tali attività possono consistere anche in iniziative extracurriculari di contenuto vario, quali ad esempio la partecipazione a un seminario o a un ciclo di seminari, la frequenza di laboratori didattici, lo svolgimento di project work, stage aggiuntivo, eccetera.
Come per ogni altra attività a scelta, è necessario che anche queste non costituiscano un duplicato di conoscenze e competenze già acquisite dallo studente.
Quelle elencate in questa pagina sono le iniziative extracurriculari che sono state approvate dal Consiglio della Scuola di Economia e Management e quindi consentono a chi vi partecipa l'acquisizione dei CFU specificati, alle condizioni riportate nelle pagine di dettaglio di ciascuna iniziativa.
Si ricorda in proposito che:
- tutte queste iniziative richiedono, per l'acquisizione dei relativi CFU, il superamento di una prova di verifica delle competenze acquisite, secondo le indicazioni contenute nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività;
- lo studente è tenuto a inserire nel proprio piano degli studi l'attività prescelta e a iscriversi all'appello appositamente creato per la verbalizzazione, la cui data viene stabilita dal docente di riferimento e pubblicata nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività.
COMPETENZE TRASVERSALI
Scopri i percorsi formativi promossi dal Teaching and learning centre dell'Ateneo, destinati agli studenti iscritti ai corsi di laurea, volti alla promozione delle competenze trasversali: https://talc.univr.it/it/competenze-trasversali
ATTENZIONE: Per essere ammessi a sostenere una qualsiasi attività didattica, inlcuse quelle a scelta, è necessario essere iscritti all'anno di corso in cui essa viene offerta. Si raccomanda, pertanto, ai laureandi delle sessioni di dicembre e aprile di NON svolgere attività extracurriculari del nuovo anno accademico, cui loro non risultano iscritti, essendo tali sessioni di laurea con validità riferita all'anno accademico precedente. Quindi, per attività svolte in un anno accademico cui non si è iscritti, non si potrà dar luogo a riconoscimento di CFU.
years | Modules | TAF | Teacher |
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1° 2° | Marketing plan | D |
Virginia Vannucci
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
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1° 2° | Economics, financial statement and control of Italian healthcare and social care organizations | D |
Paolo Roffia
(Coordinator)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
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1° 2° | AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM | D |
Alberto Peretti
(Coordinator)
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years | Modules | TAF | Teacher |
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1° 2° | What paradigms beyond the pandemic? Individual vs. Society, Private vs. Public | D |
Federico Brunetti
(Coordinator)
|
Business administration (2021/2022)
Teaching code
4S00003
Teacher
Coordinator
Credits
12
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
SECS-P/07 - BUSINESS ADMINISTRATION AND ACCOUNTING STUDIES
Period
primo semestre (lauree) dal Sep 20, 2021 al Jan 14, 2022.
Location
VERONA
Learning outcomes
The course aims to give students conceptual, methodological, and cultural skills to analyze and interpret the life conditions of different types of business, with particular reference to companies and from a historical-evolutionary perspective. At the end of the course, students will have learned the logical categories of business administration and will be able to use correct and appropriate terms. Besides, students will have acquired skills in accounting, as an instrument useful to express an analytical and synthetic view of management dynamics. Furthermore, students will be able to apply accounting tools during and at the end of the financial year and they will be able to read financial statements to understand income and working capital.
Program
1. The historical origin of business studies
2. The evolution of the concept of “azienda”
3. Business and market
4. Managerial models and business equilibrium
5. The notion of “Capital”
6. Theoretical principles of financial accounting
7. Recognition process by journal entries (during the year)
8. The notion of “Earnings”
9. Recognition process by journal entries (at the end of the year)
10. The logic of balance evaluations
11. Interpretation of the accounting results
12. The evolution of accounting theories
Bibliography
Examination Methods
In the hope that the pandemic crisis will have been overcome or, at least, contained, the exam will be both written and oral. The exams will be in attendance if the Ministry of University and the University's provisions will allow it.
The written exam will include questions about these arguments:
1. Recognition process by journal entries (during the year)
2. Recognition process by journal entries (at the end of the year)
3. The logic of balance evaluations
Each part of the written exam will be evaluated with a single score; the written exam will be considered "sufficient" and allows the colloquium admission if each evaluation is ≥ 18/30.
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and also via the Univr app.
Graduation
Student mentoring
Gestione carriere
Linguistic training CLA
Internships
Student login and resources
Modalità di frequenza, erogazione della didattica e sedi
Le lezioni di tutti gli insegnamenti del corso di studio, così come le relative prove d’esame, si svolgono in presenza.
Peraltro, come ulteriore servizio agli studenti, è altresì previsto che tali lezioni siano registrate e che le registrazioni vengano messe a disposizione sui relativi moodle degli insegnamenti, salvo diversa comunicazione del singolo docente.
La frequenza non è obbligatoria.
Maggiori dettagli in merito all'obbligo di frequenza vengono riportati nel Regolamento del corso di studio disponibile alla voce Regolamenti nel menu Il Corso. Anche se il regolamento non prevede un obbligo specifico, verifica le indicazioni previste dal singolo docente per ciascun insegnamento o per eventuali laboratori e/o tirocinio.
È consentita l'iscrizione a tempo parziale. Per saperne di più consulta la pagina Possibilità di iscrizione Part time.
Le sedi di svolgimento delle lezioni e degli esami sono le seguenti