Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea magistrale in Marketing e comunicazione d'impresa - Enrollment from 2025/2026The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2020/2021
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Methods and tools to support strategic marketing and business management decisions - 2019 (2019/2020)
Teaching code
4S009031
Teacher
Coordinator
Credits
2
Also offered in courses:
- Methods and tools to support strategic marketing and business management decisions - 2019 of the course Master’s degree in Banking and Finance
- Methods and tools to support strategic marketing and business management decisions - 2019 of the course Master’s degree in Economics
- Methods and tools to support strategic marketing and business management decisions - 2019 of the course Master’s degree in Business Management (Vicenza)
- Methods and tools to support strategic marketing and business management decisions - 2019 of the course Master’s degree in Business Administration and Corporate Law
- Methods and tools to support strategic marketing and business management decisions - 2019 of the course Master's degree in International Economics and Business Management
- Methods and tools to support strategic marketing and business management decisions - 2019 of the course Master’s degree in Management and business strategy
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
NN - -
Period
Not yet assigned
Learning outcomes
Il corso fa parte del Ciclo di Seminari del Laboratorio didattico sulle metodologie di ricerca aziendale, di cui è referente la prof.ssa Florio.
Il corso si propone l’obiettivo di far acquisire agli studenti la capacità di interpretare, e dunque di impiegare, i risultati di analisi empiriche al fine di supportare processi decisionali strategici di marketing e di management aziendale. A tale scopo, si proporrà un percorso logico che condurrà, attraverso l’impiego di metodi e strumenti adeguati, all’ottenimento di informazioni utili all’assunzione e alla valutazione dell’efficacia delle suddette decisioni, partendo dai dati “grezzi” ed elaborandoli anche con l’ausilio del software “R” (free source software).
Program
Il corso intende assumere una connotazione pratica, coinvolgendo gli studenti in una applicazione focalizzata sul mercato agro-alimentare. I destinatari del corso sono tutti gli studenti dei corsi di laurea magistrale offerti dalla Scuola di Economia e Management. L’accesso al corso è garantito a un numero ristretto di partecipanti (17 studenti), in funzione della capienza del laboratorio. In caso di superamento del numero massimo di studenti, i partecipanti verranno selezionati dando priorità agli studenti già impegnati o che intendano impegnarsi in tesi di laurea nei seguenti settori scientifico disciplinari: SECS-P/07 ECONOMIA AZIENDALE, SECS-P/08 ECONOMIA E GESTIONE DELLE IMPRESE, SECS-P/09 FINANZA AZIENDALE, SECS-P/10 ORGANIZZAZIONE AZIENDALE, SECS-P/11 ECONOMIA DEGLI INTERMEDIARI FINANZIARI, SECS-P/13 SCIENZE MERCEOLOGICHE, AGR/01 ECONOMIA ED ESTIMO RURALE. In subordine, si terrà conto del momento in cui è perfezionata l’iscrizione. Il seminario verrà offerto subordinatamente all’iscrizione di minimo 5 studenti. Dove: sede di Verona, Polo "Santa Marta", Dipartimento di Economia Aziendale (2° piano), corte centrale, aula 2.13. Quando: Giovedì 28 novembre, ore 14.00-17.30 Venerdì 29 novembre, ore 14.30-18.00 Giovedì 5 dicembre, ore 14.00-17.30 Iscrizione: Dal 18 al 25 novembre mediante la compilazione del seguente form online Per eventuali chiarimenti o in caso di difficoltà in fase di iscrizione, contattare via mail la Prof.ssa Cristina Florio: cristina.florio@univr.it
Examination Methods
Prova finale: il laboratorio prevede applicazioni pratiche per verificare l’apprendimento degli strumenti proposti.
Crediti formativi: al termine del corso, verificato l’apprendimento degli strumenti proposti secondo le modalità sopra definite, verranno riconosciuti 2 CFU per attività di tipo D, a scelta dello studente.