Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
For the year 2018/2019 No calendar yet available
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Medicine Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Should you have any doubts or questions, please check the Enrolment FAQs
Academic staff
Cunico Laura
laura.cunico@univr.itMakil Elhassan
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University. Please select your Study Plan based on your enrolment year.
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Clinical and organizational progress in rehabilitation context (2019/2020)
The teaching is organized as follows:
Learning outcomes
L’insegnamento è volto sviluppare capacità relative alla costruzione di percorsi diagnosticoterapeutici, in particolar modo avvalendosi di revisioni sistematiche della letteratura e delle linee guida e utilizzando anche i progressi delle neuroscienze e delle tecnologie informatiche in riabilitazione, con particolare attenzione all’impiego della domotica.
PIANIFICAZIONE E CONDUZIONE DELLE REVISIONI SISTEMATICHE E LINEE GUIDA IN AMBITO RIABILITATIVO Obiettivi formativi: - permettere allo studente di leggere in modo critico la letteratura relativa a clinical trials, revisioni sistematiche e narrative, linee guida e consensus conference - fornire le basi per impostare un clinical trial.
PROGRESSI IN AMBITO DELLE NEUROSCIENZE Obiettivi formativi: Acquisire le conoscenze di base dell'anatomia e della fisiologia del sistema nervoso centrale e periferico. Acquisire le conoscenze di base delle principali sindromi neurologiche e quali interventi risultano di precipua competenza del riabilitatore.
PROGRESSI ORGANIZZATIVI NEI PERCORSI DIAGNOSITCO-RIABILITATIVI Smania Obiettivi formativi: consentire allo studente di ottenere un’adeguata comprensione delle problematiche riabilitative riguardanti le patologie del sistema nervoso centrale e periferico. A tal fine si farà riferimento a nozioni di fisiologia dei sistemi nervoso-muscolare-articolare, di neurologia e neuro fisiopatologia, sottolineando gli aspetti di maggior rilevanza riabilitativa. Fornire allo studente stesso gli elementi per la programmazione di un intervento riabilitativo nelle più comuni patologie neurologiche.
TECNOLOGIE INFORMATICHE IN RIABILITAZIONE Obiettivi formativi: Conoscere le nuove tecnologie al servizio della riabilitazione. Conoscere le apparecchiature e i sistemi di analisi, monitoraggio e configurazioni ergonomiche ed abitative per persone con disabilità motoria, cognitiva e psichica.
Bibliography
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Sandrini Giorgio, Dattola Roberto, Smania Nicola | Compendio di Neuroriabilitazione, Seconda edizione aggiornata ed ampliata (Edizione 2) | VERDUCI EDITORE S.R.L | 2021 | 88-7620-914-X | |
Francesconi Katia, Gandini Giovanni | L'intelligenza nel movimento: percezione, propriocezione, controllo postulare (Edizione 1) | Edi-Ermes | 2015 | 978-88-7051-422-3 | |
Otto Schimpf | Riabilitazione Neurologica (Edizione 1) | Edi-Ermes | 2007 | 978-88-7051-253-3 | |
L.F. Lucca, L. Pignolo, S. Mazzoleni | La robotica in neuroriabilitazione | Piccin | 2016 |
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details.
Further services
I servizi e le attività di orientamento sono pensati per fornire alle future matricole gli strumenti e le informazioni che consentano loro di compiere una scelta consapevole del corso di studi universitario.
Graduation
Internships
Orario lezioni
Attachments
Title | Info File |
---|---|
![]() |
221 KB, 25/05/22 |
![]() |
216 KB, 13/05/22 |
Gestione carriere
Stage
Attachments
Title | Info File |
---|---|
![]() |
1001 KB, 24/06/21 |
![]() |
166 KB, 24/06/21 |
![]() |
16 KB, 24/06/21 |
![]() |
18 KB, 24/06/21 |
![]() |
20 KB, 24/06/21 |
![]() |
15 KB, 24/06/21 |
![]() |
17 KB, 24/06/21 |
![]() |
13 KB, 24/06/21 |
![]() |
109 KB, 24/06/21 |
![]() |
1296 KB, 24/06/21 |
![]() |
1321 KB, 24/06/21 |