Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2023/2024
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year activated in the A.Y. 2024/2025
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Biomedical science (2022/2023)
The teaching is organized as follows:
Learning objectives
Alla fine del corso lo studente deve essere in grado di riconoscere la morfologia microscopica di cellule e tessuti, nonché di descrivere forma, posizione, struttura e significato dei principali organi ed apparati. Inoltre deve acquisire i principali meccanismi di funzionamento della cellula e dei sistemi. FISIOLOGIA: Fisiologia cellulare. La membrana cellulare. Il potenziale di azione: generazione e conduzione. La sinapsi. La contrazione muscolare. Fisiologia del sistema cardiovascolare. Fisiologia del sistema respiratorio. Fisiologia del rene. Fisiologia dell’apparato gastrointestinale. Fisiologia delle ghiandole endocrine. Fisiologia dell’apparato locomotore ISTOLOGIA: Metodi di studio in Citologia ed Istologia. Struttura della cellula. Epiteli di rivestimento e ghiandolari. Tessuti connettivali. Sangue. Tessuto muscolare e nervoso. Apparato locomotore, circolatorio, digerente, urinario e genitale. Ghiandole endocrine. Sistema nervoso. ANATOMIA: Fornire le conoscenze di anatomia funzionale e topografica dell'apparato muscolo-scheletrico: rachide, bacino, cingolo scapolo-omerale ed arti superiori ed inferiori, e la capacità di riconoscerle. Concetto di tessuto osseo e di ossificazione. Concetto di tessuto muscolare. Il cranio in generale. Le ossa dello scheletro assile . Generalità sull’apparato circolatorio . Cuore . Apparato respiratorio. Apparato digerente . Concetti generali del sistema nervoso. Generalità sul sistema linfatico. Il rene. Il surrene. La tiroide.
Prerequisites and basic notions
Access to the degree course is conditional on passing an admission test which aims to evaluate the scientific knowledge acquired by the individual during previous training courses. The course requires attendance and the achievement of the objectives presupposes a basic knowledge of biology, physiology and anatomy.
Bibliography
Criteria for the composition of the final grade
The evaluation of the teaching objectives involves verification through oral interviews for each individual module with the reference teacher. Each teacher will evaluate the knowledge achieved by each individual student regarding the program carried out and the scientific language used. Each teacher will assign a grade out of thirty with a minimum score of 18/30. The final grade will be calculated as a weighted average of the credits attributed to each individual module.