Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

Academic calendar

The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.

Academic calendar

Course calendar

The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..

For the year 2022/2023 No calendar yet available

Exam calendar

To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.

Exam calendar

Should you have any doubts or questions, please check the Enrolment FAQs

Academic staff

B C D F G M N O P S T

Bonazzi Matteo

matteo.bonazzi@univr.it 045 8028797

Carreri Anna

anna.carreri@univr.it 0458028672

De Santis Daniele

daniele.desantis@univr.it +39 045 812 4251 - 4097

Faccioli Mirko

mirko.faccioli@univr.it +39 045 8028879

Geroin Christian

christian.geroin@univr.it

Moretti Francesca

francesca.moretti@univr.it 045 8027294

Nose' Michela

michela.nose@univr.it 0458124929

Onorati Francesco

francesco.onorati@univr.it 045/8121945

Sartori Riccardo

riccardo.sartori@univr.it +39 045 802 8140

Tardivo Stefano

stefano.tardivo@univr.it +39 045 802 7660

Study Plan

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University. Please select your Study Plan based on your enrolment year.

ModulesCreditsTAFSSD
7
B/C
MED/25 ,MED/50 ,M-FIL/03 ,SPS/08
ModulesCreditsTAFSSD
9
B
SECS-P/08 ,SECS-P/10
10
B
BIO/12 ,MED/31 ,MED/36 ,MED/49 ,MED/50
Final exam
7
E
-

1° Year

ModulesCreditsTAFSSD
7
B/C
MED/25 ,MED/50 ,M-FIL/03 ,SPS/08

2° Year

ModulesCreditsTAFSSD
9
B
SECS-P/08 ,SECS-P/10
10
B
BIO/12 ,MED/31 ,MED/36 ,MED/49 ,MED/50
Final exam
7
E
-
Modules Credits TAF SSD
Between the years: 1°- 2°
Between the years: 1°- 2°
Between the years: 1°- 2°
30
B
MED/50

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S010641

Credits

7

The teaching is organized as follows:

PROMOZIONE DEL BENESSERE PSICO-SOCIALE

Credits

3

Period

2° SEM LM

Academic staff

Michela Nose'

ETICA DELLE RELAZIONI

Credits

2

Period

2° SEM LM

Academic staff

Matteo Bonazzi

LEADERSHIP E PROCESSI DECISIONALI

Credits

1

Period

2° SEM LM

Academic staff

Riccardo Sartori

WELFARE AZIENDALE

Credits

1

Period

2° SEM LM

Academic staff

Anna Carreri

Learning objectives

Acquisire le conoscenze in merito al WELFARE aziendale in particolare nelle tre aree di intervento: la conciliazione vita-lavoro (work-life balance), la promozione del benessere psico-fisico, l’apertura al territorio attraverso la condivisione di obiettivi di salute comuni con Enti Pubblici e Associazioni Private degli ambiti educativi, sociali e sanitari.
Acquisire le conoscenze nella promozione del benessere psico-sociale delle risorse umane che sono un elemento essenziale e fondamentale del vantaggio competitivo delle imprese e dei territori. Competenze, motivazione e valorizzazione del personale sono negli ultimi anni citate come le nuove leve del potenziale produttivo.
Acquisire le competenze fondamentali delle funzioni strategiche e manageriali delle organizzazioni ovvero le competenze di gestione di gruppi di lavoro articolati nell’ottica dell’organizzazione total empowered e la gestione strategica dei diversi stakeholder esterni secondo i principi dell’etica di relazione.

Bibliography

Visualizza la bibliografia con Leganto, strumento che il Sistema Bibliotecario mette a disposizione per recuperare i testi in programma d'esame in modo semplice e innovativo.

Learning assessment procedures

Saper gestire le interazioni sociali diadiche e di gruppo nel contesto professionale;
Saper gestire le problematiche professionali e relazionali nella prospettiva transculturale, a partire dalla conoscenza delle problematiche della società multietnica;
Saper orientare verso una efficace gestione il coordinamento di struttura attraverso una maggiore padronanza delle principali metodologie di intervento per lo sviluppo delle persone, dei gruppi, delle organizzazioni (formazione psicosociale, coaching e counselling)

Career prospects


Module/Programme news

News for students

There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details.

Area riservata studenti