Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2023/2024
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Design and management of training processes (2023/2024)
Teaching code
4S010692
Credits
8
Coordinator
Language
Italian
Courses Single
Not AuthorizedThe teaching is organized as follows:
Learning objectives
Acquisire le conoscenze sulle metodologie didattiche e tutoriali nei corsi di Laurea ad indirizzo sanitario nonché le modalità didattiche di E-Learnings.
Acquisire le conoscenze nella progettazione e organizzazione di attività formative in ambito sanitario.
Acquisire le conoscenze nell’ambito della psicologia dei gruppi.
Prerequisites and basic notions
There are no pre-requisites for participation in this course
Bibliography
Learning assessment procedures
Per superare l’esame lo studente deve dimostrare di essere in grado di saper:
- Progettare e realizzare interventi formativi per l'aggiornamento e la formazione permanente afferente alle strutture sanitarie di riferimento;
- Sviluppare le capacità di insegnamento per la specifica figura professionale nell'ambito delle attività tutoriali e di coordinamento del tirocinio nella formazione di base, complementare e permanente.
- Progettare e curare l'aggiornamento della professionalità dei laureati, assicurando loro la continua crescita tecnica e scientifica, nonchè il mantenimento di un elevato livello di motivazione personale.
- applicare le conoscenze della psicologia applicata al mondo del lavoro per valorizzare capacità e potenzialità di individui e gruppi in ambiti lavorativi e organizzativi.
Criteria for the composition of the final grade
For evaluation purposes, participants are asked to complete an authentic task in a small group during the course, which will be subject to peer feedback (50% of the overall mark for modules 1, 2, 3). At the end of the course or individual modules, to take part in a written test with open questions (50% of the overall mark). The criteria for evaluating the group work will be explained in class. The criteria for evaluating the open-ended exam are the following: consistency of the answer with the question; level of depth of concepts; level of reflection and argumentation; use of language appropriate to the topics/concepts covered.