Training and Research
PhD Programme Courses/classes - 2023/2024
Fisiopatologia della sedentarietà: come esercizio fisico ed una sana nutrizione contrastano l'infiammazione cronica di basso grado
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Marco Bernardi (Sapienza Università di Roma)
Ideology and scientific criteria for carrying out a doctoral thesis or research project from the perspective of the science of motor action
Credits: 0,5
Language: English
Teacher: Carmen Palumbo (Salerno)
Ruolo neuroprotettivo dell'attività fisica. Dalle evidenze cliniche ai meccanismi molecolari
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Gabriele Siciliano (Pisa)
Valutazione antropometrica per lo sport e la salute. Metodi e gestione dei dati
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Pascal Izzicupo (Chieti-Pescara), Daniela Caporossi (Università di Roma Foro Italico)
Esercizio Fisico, Sport e Longevità
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Pasqualina Bono (Napoli Parthenope)
Interventi multicomponente per la promozione della salute e l’apprendimento di competenze motorie. Modelli didattici e metodologie sperimentali in diversi contesti formativi.
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Dario Colella (Salento)
Come implementare nutrizione ed esercizio in un disegno sperimentale
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Tatiana Moro (Padova)
Promozione del benessere psico-fisico sul luogo di lavoro e di studio: il progetto Ateneo in MovimentoUnivAQ
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Maria Giulia Vinciguerra, Valerio Bonavolontà (L'Aquila)
Maximal strength training
Credits: 1
Language: English
Teacher: Massimo Venturelli
Presentazione libro: "L’EDUCAZIONE FISICA IN ITALIA: SCENARI, SFIDE, PROSPETTIVE" Documento di consenso del Gruppo di Studio “Educazione fisica & Pedagogia dello Sport” della SISMeS (Società Italiana delle Scienze Motorie e Sportive)
Credits: 1
Language: Italian
Teacher: Attilio Carraro (Bolzano)
Seminario Horizon Seeds "Promozione e tutela della salute e del benessere psicofisico in ambiente di lavoro: il ruolo dell'esercizio fisico” a Bari
Credits: 1
Language: Italian
Teacher: Francesco Fischetti (Bari)
Fatica neuromuscolare nel contesto clinico
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Massimo Venturelli
Aggiustamenti e adattamenti cardiovascolari all'esercizio fisico e allo sport in atleti paralimpici con impairment locomotorio: effetti salutari dello sport paralimpico
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Marco Bernardi (Sapienza Università di Roma)
Attività motoria adattata al soggetto con patologia di Parkinson
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Virginia Tancredi, Giuseppe Annino (Roma Tor Vergata), Lucia Cugusi (Sassari)
Data management
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Elivira Padua, Bruno Ruscello (San Raffaele Roma)
Accettazione e impegno: come non cercare di controllare l’esperienza emotiva e rimanere aperti e connessi
Credits: 1
Language: Italian
Teacher: Claudio Mulatti (Trento)
Basi di Stabilometria e Gait Analysis
Credits: 1
Language: Italian
Teacher: Giuliana Gobbi, Giancarlo Condello (Parma)
Il questionario e l’elaborazione dei dati nella ricerca qualitativa
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Gaetano Raiola (Pegaso)
Attività fisica e salute mentale
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Attilio Carraro (Bolzano)
Muscle fatigue and intensive exercise effects on motor control and learning
Credits: 1
Language: English
Teacher: Matteo Bertucco
EMG ad Altà Densità e Fatica Muscolare
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Alberto Rainoldi, Paolo Riccardo Brustio, Gennaro Boccia (Torino)
Rate of force development: determinanti, effetto della fatica e allenamento della produzione di forza rapida
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Alberto Rainoldi, Paolo Riccardo Brustio, Gennaro Boccia
Esercizio, epigenetica e salute
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Annamaria Mancini (Napoli Parthenope)
La quantificazione del lavoro meccanico, tra stima e misura
Credits: 0,5
Language: Italian
Teacher: Barbara Pellegrini
Congresso Nazionale SISMeS (Società Italiana delle Scienze Motorie e Sportive)
Language: Italian
Efficienza del sistema propriocettivo nella prestazione motoria
Credits: 0,5
Language: Italian
Fisiopatologia della sedentarietà: come attività fisica ed esercizio fisico contrastano infiammazione cronica di basso grado e stress ossidativo e quindi fungono da prevenzione di tutte le patologie croniche non trasmissibili
Credits: 0,5
Language: Italian
Omesostasi Redox e Adattamento all’Esercizio
Credits: 0,5
Language: Italian
La quantificazione del lavoro meccanico, tra stima e misura (2023/2024)
Teacher
Referent
Credits
0.5
Language
Italian
Class attendance
Free Choice
Location
VERONA
Learning objectives
La quantificazione del lavoro meccanico, tra stima e misura
Program
Docente: Barbara Pellegrini
Università degli Studi di Verona, Dipartimento di Neuroscienze, Biomedicina e Movimento
Didactic methods
Data: 11/09/2024
Ora: 14:00-16:00
Online su Zoom
Scheduled Lessons
When | Classroom | Teacher | topics |
---|---|---|---|
Wednesday 11 September 2024 14:00 - 16:00 Duration: 2:00 AM |
To be defined | Barbara Pellegrini | La quantificazione del lavoro meccanico, tra stima e misura |
PhD school courses/classes - 2023/2024
Please note: Additional information will be added during the year. Currently missing information is labelled as “TBD” (i.e. To Be Determined).
1. PhD students must obtain a specified number of CFUs each year by attending teaching activities offered by the PhD School.
First and second year students must obtain 8 CFUs. Teaching activities ex DM 226/2021 provide 5 CFUs; free choice activities provide 3 CFUs.
Third year students must obtain 4 CFUs. Teaching activities ex DM 226/2021 provide 2 CFUs; free choice activities provide 2 CFUs.
More information regarding CFUs is found in the Handbook for PhD Students: https://www.univr.it/phd-vademecum
2. Registering for the courses is not required unless explicitly indicated; please consult the course information to verify whether registration is required or not. When registration is actually required, no confirmation e-mail will be sent after signing up. Please do not enquiry: if you entered the requested information, then registration was silently successful.
3. When Zoom links are not explicitly indicated, courses are delivered in presence only.
4. All information we have is published here. Please do not enquiry for missing information or Zoom links: as soon as we get new information, we will promptly publish it on this page.
Teaching Activities ex DM 226/2021: Linguistic Activities
ENGLISH FOR ACADEMIC PRESENTATION SKILLS [Arts and Humanities]
Credits: 2,5
Language: English
ENGLISH FOR ACADEMIC PRESENTATION SKILLS [Law and Economics]
Credits: 2,5
Language: English
ENGLISH FOR ACADEMIC PRESENTATION SKILLS [Life and Health Sciences - 1 st Session]
Credits: 2,5
Language: English
ENGLISH FOR ACADEMIC PRESENTATION SKILLS [Life and Health Sciences - 2 nd Session]
Credits: 2,5
Language: English
ENGLISH FOR ACADEMIC PRESENTATION SKILLS [Natural Sci. and Engineering-2nd Session]
Credits: 2,5
Language: English
ENGLISH FOR ACADEMIC PRESENTATION SKILLS [Natural Sci. and Engineering-1st Session]
Credits: 2,5
Language: English
Teacher: Monica Antonello
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Arts and Humanities]
Credits: 2,5
Language: English
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Law and Economics]
Credits: 2,5
Language: English
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Life and Health Sciences - 1 st Session]
Credits: 2,5
Language: English
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Natural Sci. and Engineering-1st Session]
Credits: 2,5
Language: English
Teacher: Monica Antonello
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Natural Sci. and Engineering-2nd Session]
Credits: 2,5
Language: English
ENGLISH FOR ACADEMIC WRITING SKILLS [Life and Health Sciences - 2 nd Session]
Credits: 2,5
Language: English
Teaching Activities ex DM 226/2021: Research management and Enhancement
SEMINARIO AVANZATO SULLE RISORSE BIBLIOTECARIE PER LA RICERCA [Arts and Humanities]
Credits: 2,5
Language: Italian
Teacher: Donatella Boni
SEMINARIO AVANZATO SULLE RISORSE BIBLIOTECARIE PER LA RICERCA [Law and Economics]
Credits: 2,5
Language: Italian
Teacher: Luisella Zocca
SEMINARIO AVANZATO SULLE RISORSE BIBLIOTECARIE PER LA RICERCA [Scientific Area]
Credits: 2,5
Language: Italian
Teacher: Elena Scanferla
Teaching Activities ex DM 226/2021: Statistics and Computer Sciences
INTRODUCTION TO PROBABILITY (MODULE I)
Credits: 1
Language: English
Teacher: Marco Minozzo
INTRODUCTION TO PROBABILITY (MODULE II)
Credits: 1
Language: English
Teacher: Marco Minozzo
INTRODUCTION TO STATISTICAL INFERENCE
Credits: 1
Language: English
Validità e affidabilità delle misure e dei test diagnostici
Credits: 0,5
Language: English
Teacher: Alessandro Marcon
BASIC LEVEL STATISTICS
Credits: 2,5
Language: English
BASIC LEVEL STATISTICS
Credits: 2,5
Language: Italian
Statistical analysis with R - module I
Credits: 1
Language: Italian
Teacher: Erica Secchettin
GENERALIZED LINEAR MODELS: LOGISTIC REGRESSION, LOGLINEAR MODEL, POISSON MODEL
Credits: 2
Language: English
Teacher: Lucia Cazzoletti
Disegno dello studio nella ricerca osservazionale e sperimentale
Credits: 1,5
Language: English
Teacher: Alessandro Marcon
Calcolo della numerosità campionaria in funzione di una precisione o potenza statistica prefissata
Credits: 1
Language: English
Teacher: Giuseppe Verlato
Introduzione alla meta-analisi per la ricerca biomedica (revisione della letteratura, raccolta dei dati, costruzione del database)
Credits: 1
Language: English
Teacher: Giuseppe Verlato
Applicazioni della meta-analisi in campo epidemiologico e medico
Credits: 1
Language: Inglese
Teacher: Giuseppe Verlato
Survival analysis: log-rank test, Kaplan-Meier survival curves, Cox regression model
Credits: 1,5
Language: Inglese - English
Teacher: Simone Accordini
INTERMEDIATE STATISTICS [Recommended for Human Sciences]
Credits: 2,5
Language: English
INTERMEDIATE STATISTICS [Tutti i corsi di studio]
Credits: 2,5
Language: English
Statistical analysis with R - module II
Credits: 2
Language: Italian
Teacher: Erica Secchettin
Teaching Activities: Free choice
PROTECTING PSYCHOLOGICAL WELL-BEING IN THE PHD PROGRAM: WHAT DO WE NEED TO CONSIDER FOR BEING A GOOD SCIENTIST: BEST PRACTICE AND THE ETHICS OF SCIENCE
Credits: 1
Language: inglese
Teacher: Paola Cesari
QUANDO LA RICERCA SI FA ETICA (PERCORSO ORGANIZZATO E FINANZIATO DAL TEACHING AND LEARNING CENTER DI UNIVR)
Credits: 2
Language: Italian
Teacher: Roberta Silva
LA COMUNICAZIONE UMANISTICA: OPPORTUNITA' E RISCHI
Credits: 1
Language: Italiano
Italian Poetry abroad
Credits: 1
Language: Italiano
Teacher: Massimo Natale
BUSINESS MODEL CANVAS PILL
Credits: 1,5
Language: English
IMPARA IL MARKETING DIGITALE
Credits: 1,5
Language: English
APPROCCI E METODOLOGIE PARTECIPATIVE NELLA RICERCA CON GLI ATTORI DEL TERRITORIO
Credits: 1,5
Language: Italian
Teacher: Cristiana Zara
DOING INTERVIEWS IN QUALITATIVE RESEARCH
Credits: 1,5
Language: English
Teacher: Chiara Sità
DIFFERENTIAL DIAGNOSIS OF DEMYELINATING DISEASES OF THE CENTRAL NERVOUS SYSTEM
Credits: 2
Language: English
Teacher: Alberto Gajofatto
IL SONNO E I SUOI DISTURBI: FOCUS SULLE PARASONNIE E I DISTURBI DEL MOVIMENTO IN SONNO
Credits: 1
Language: English
Teacher: Elena Antelmi
IMAGING TECHNIQUES FOR BODY COMPOSITION ANALYSIS
Credits: 1
Language: English
Teacher: Carlo Zancanaro
OPEN SCIENCE: THE MIGHTY STICK AGAINST "BAD" SCIENCE
Credits: 2
Language: English
Teacher: Alberto Scandola
THE EMPIRICAL PHENOMENOLOGICAL METHOD (EPM): THEORETICAL FOUNDATION AND EMPIRICAL APPLICATION IN EDUCATIONAL AND HEALTHCARE FIELDS
Credits: 2
Language: English
THE PATHWAY OF OXYGEN: CAUSE OF HYPOXEMIA
Credits: 1
Language: English
Teacher: Carlo Capelli
Faculty
PhD students
Loading...
Guidelines for PhD students
Below you will find the files that contain the Guidelines for PhD students and rules for the acquisition of ECTS credits (in Italian: "CFU") for the Academic Year 2023/2024.