Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

Academic calendar

The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.

Academic calendar

Course calendar

The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..

Definition of lesson periods
Period From To
1° e 2° SEM LM Oct 1, 2022 Sep 30, 2023
1° SEM LM Oct 1, 2022 Mar 15, 2023
2° SEM LM Mar 1, 2023 Sep 30, 2023

Exam calendar

To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.

Exam calendar

Should you have any doubts or questions, please check the Enrolment FAQs

Academic staff

B C D F G M N O P R S T

Bonazzi Matteo

symbol email matteo.bonazzi@univr.it symbol phone-number 045 8028797

Carreri Anna

symbol email anna.carreri@univr.it symbol phone-number 0458028672

De Santis Daniele

symbol email daniele.desantis@univr.it symbol phone-number +39 045 812 4251 - 4097

Faccioli Mirko

symbol email mirko.faccioli@univr.it symbol phone-number +39 045 8028879

Geroin Christian

symbol email christian.geroin@univr.it

Micheletti Elena

symbol email elena.micheletti@univr.it symbol phone-number 045987166

Moretti Francesca

symbol email francesca.moretti@univr.it symbol phone-number 045 8027294

Nose' Michela

symbol email michela.nose@univr.it symbol phone-number 0458124929

Onorati Francesco

symbol email francesco.onorati@univr.it symbol phone-number 045/8121945

Pancheri Loredana

symbol email info@loredanapancheri.it symbol phone-number 0461264569

Ranieri Federico

symbol email federico.ranieri@univr.it symbol phone-number +39 045 8124285

Sartori Riccardo

symbol email riccardo.sartori@univr.it symbol phone-number +39 045 802 8140

Tardivo Stefano

symbol email stefano.tardivo@univr.it symbol phone-number +39 045 802 7660

Study Plan

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University. Please select your Study Plan based on your enrolment year.

ModulesCreditsTAFSSD
7
B/C
MED/25 ,MED/50 ,M-FIL/03 ,SPS/08
It will be activated in the A.Y. 2023/2024
ModulesCreditsTAFSSD
9
B
SECS-P/08 ,SECS-P/10
10
B
BIO/12 ,MED/31 ,MED/36 ,MED/49 ,MED/50
Final exam
7
E
-

1° Year

ModulesCreditsTAFSSD
7
B/C
MED/25 ,MED/50 ,M-FIL/03 ,SPS/08

2° Year It will be activated in the A.Y. 2023/2024

ModulesCreditsTAFSSD
9
B
SECS-P/08 ,SECS-P/10
10
B
BIO/12 ,MED/31 ,MED/36 ,MED/49 ,MED/50
Final exam
7
E
-
Modules Credits TAF SSD
Between the years: 1°- 2°
Between the years: 1°- 2°
Between the years: 1°- 2°
30
B
MED/50

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S00036

Credits

30

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

MED/50 - SCIENZE TECNICHE MEDICHE APPLICATE

Learning objectives

Lo studente deve acquisire le conoscenze per il coordinamento e direzione di organizzazioni semplici, per la gestione di risorse umane, dei materiali in uso e dei rispettivi costi
Acquisire i drg relativi alle prestazioni erogate. Effettuare ricerche bibliografiche sistematiche collaborando con gruppi di ricerca.
Acquisire le metodiche di gestione di piani di sviluppo professionale che includano continue valutazioni, definizioni e identificazione degli obiettivi e l'attuazione per il loro raggiungimento;
Imparare ad osservare e programmare i processi di gestione conduzione e coordinamento di attività didattiche di primo e di secondo livello

Lo studente deve conoscere le fasi della progettazione di un'attività ad elevata competenza che risponda ad esigenze educative, formative, gestionali, organizzative o di ricerca.
Conoscere come organizzare i progetti di ricerca quantitativa e qualitativa al fine di produrre uno studio da pubblicare.
Riuscire a partecipare, osservare e programmare i processi gestionali per l'aggiornamento e la formazione permanente.
Conoscere partecipando e curando le metodiche di formazione Universitaria (Lezioni e Seminari) e post-Laurea per l’aggiornamento.
Saper valorizzare gli individui all’interno di un gruppo di lavoro utilizzando le tecniche per la gestione dei conflitti.

Modalità di verifica dell’apprendimento

Lo studente al termine della sua attività di tirocinio ed in base agli obiettivi che si è posto in fase di progettazione del tirocinio stesso deve essere in grado di:
- coordinare e/o dirigere organizzazioni semplici e complesse utilizzando strumenti e misure per la pianificazione, la gestione delle risorse umane, della contabilità nell'economia aziendale;
- rilevare e valutare criticamente l'evoluzione dei bisogni del servizio in cui ha svolto il tirocinio formativo
- individuare i fattori di rischio ambientale, valutarne gli effetti sulla salute e predisporre interventi di tutela negli ambienti di lavoro;
- gestire piani di sviluppo professionale, che includano continue valutazioni, definizioni e identificazione degli obiettivi e l'attuazione per il loro raggiungimento;
- effettuare una ricerca bibliografica sistematica, anche attraverso banche dati e i relativi aggiornamenti periodici, revisioni della letteratura, anche di tipo sistematico, finalizzate alla realizzazione di un articolo scientifico;
- organizzare ed interpretare correttamente l'informazione sanitaria dello specifico professionale dalle diverse risorse e database disponibili e utilizzare la tecnologia associata all'informazione e alle comunicazioni come valido supporto per il monitoraggio dello stato di salute;
- partecipare, osservare e programmare processi di gestione, conduzione e coordinamento di un Corso di laurea triennale e magistrale, Master di I e II livello e accrescere, nell'ambito delle attività tutoriali e di coordinamento del tirocinio nella formazione di base, complementare e permanente

Career prospects


Module/Programme news

News for students

There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and soon also via the Univr app.

Orario lezioni

Attachments

Title Info File
Doc_Univr_docx Attestato frequenza lezioni 1294 KB, 21/10/22 
Doc_Univr_pdf Orario Primo anno Primo semestre.pdf 601 KB, 20/01/23 

Student login and resources