Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
Queste informazioni sono destinate esclusivamente agli studenti e alle studentesse già iscritti a questo corso. Se sei un nuovo studente interessato all'immatricolazione, trovi le informazioni sul percorso di studi alla pagina del corso:
Laurea in Lingue e letterature straniere - Immatricolazione dal 2025/2026.The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
A7 Prima letteratura straniera Anno I
A8 Seconda letteratura straniera Anno I
A1 Prima lingua straniera Anno I:
A2 Seconda lingua straniera Anno I
2° Year activated in the A.Y. 2009/2010
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
A9 Prima letteratura straniera Anno II
A10 Seconda letteratura straniera Anno II
A13 Un insegnamento a scelta tra:
A3 Prima lingua straniera Anno II
A4 Seconda lingua straniera Anno II
3° Year activated in the A.Y. 2010/2011
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
A11 Prima letteratura straniera Anno III
A12 Seconda letteratura straniera Anno III
A6 Seconda lingua straniera Anno III
A5 Prima lingua straniera Anno III
A14 Un insegnamento a scelta tra:
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
A7 Prima letteratura straniera Anno I
A8 Seconda letteratura straniera Anno I
A1 Prima lingua straniera Anno I:
A2 Seconda lingua straniera Anno I
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
A9 Prima letteratura straniera Anno II
A10 Seconda letteratura straniera Anno II
A13 Un insegnamento a scelta tra:
A3 Prima lingua straniera Anno II
A4 Seconda lingua straniera Anno II
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
A11 Prima letteratura straniera Anno III
A12 Seconda letteratura straniera Anno III
A6 Seconda lingua straniera Anno III
A5 Prima lingua straniera Anno III
A14 Un insegnamento a scelta tra:
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Spanish II (2009/2010)
Teaching code
4S00863
Teacher
Credits
9
Also offered in courses:
- Spanish II of the course Bachelor's degree in Languages and Cultures for Publishing
- Spanish II [Tur] of the course Bachelor's degree in Languages and Cultures for Tourism and International Commerce
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
L-LIN/07 - LANGUAGE AND TRANSLATION - SPANISH
Period
II semestre dal Feb 22, 2010 al May 31, 2010.
Location
VERONA
Learning outcomes
An introduction to Spanish phonetics and phonology.
Program
The course intends to outline the phonetic and phonological systems of contemporary standard Spanish, as well as of its main varieties. The fundamental concepts of Spanish phonetics, exemplified in detail with transcriptions, as well as those elements emerging from a contrastive analysis between the Italian and the Spanish systems, will be examined.
Testi di base
- Canepari, L. (2006) Avviamento alla fonetica. Torino: Einaudi (pp. ix-xvii, 1-35).
- Quilis, A. (1997) Principios de fonología y fonética españolas. Madrid: Arco Libros.
- Canepari, L. (19992) Il MaPI. Manuale di Pronuncia Italiana. Bologna: Zanichelli (le parti verranno indicate a lezione).
- “Las variedades de la lengua. Tema 4. Variedades dialectales del castellano”, in Rodríguez Puértolas, J. (2000, ed.) Lengua castellana y literatura. 2° de bachillerato. Madrid: Akal (pp. 200-214).
- García Mouton, P. (1996) Lenguas y dialectos de España. Madrid: Arco Libros.
- Lope Blanch, J. M. (1972) “El concepto de prestigio y la norma lingüística del español”, Anuario de Letras, 10: 29-46.
- Lope Blanch, J. M. (2001) “La norma lingüística hispánica” in II Congreso Internacional de la Lengua Española, Valladolid (http://cvc.cervantes.es/obref/congresos/valladolid/).
Lettura personale:
- Grijelmo, Á. (2005) “Los sonidos seductores”, in La seducción de las palabras. Madrid, Santillana/Taurus (pp. 37-58).
Examination Methods
Assessment will be by oral exam.
LINGUISTIC COMPETENCE REQUIRED
Level 3 (ALTE), B2 (Council of Europe).
Assessment of linguistic competence will be based on certificates issued by the CLA (the University Linguistic Centre) or by the Instituto Cervantes.
Teaching materials e documents
-
Lingua spagnola 2 (prima parte) (pdf, it, 471 KB, 4/7/10)